יום שבת, 18.05.2024 שעה 11:22

הקרקס סביב בחירת המאמן והמנהל הטכני

דובר על עידן חדש, אך בפועל ההתאחדות מציגה בדיחה. איך דמאיו, שעומד בראש המשלחת של נבחרת הנוער, חבר בוועדה כאשר מאמנה, אוחנה, הוא מועמד בולט?

|
שחקני נבחרת ישראל (אורן בן חקון)
שחקני נבחרת ישראל (אורן בן חקון)

איזי שרצקי, הבעלים של עירוני קריית שמונה, שהתפטר מהנהלת ההתאחדות לכדורגל והוועדה המקצועית, שלח כפי שחשפנו אתמול (שלישי) ב-ONE מכתב התפטרות חריף ביותר ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, בו הוא בא בטענות קשות על התנהלותה. כעת, אנחנו מציגים את הקרקס בבחירת המאמן הלאומי הבא והמנהל הטכני של ההתאחדות לכדורגל.

בהתאחדות עצמה מעידים שהם מתנהלים בשקיפות, במקצועיות ובהליך שלא היה בעבר. אבל אין ספק שההתאחדות לכדורגל מציגה את הקרקס הגדול בבחירת המאמן והמנהל הטכני. ביום שני נבחר ניר לוין למנהל הטכני של הנבחרות. אין ספק שמדובר במועמד ראוי, אך עצם ההליך מעורר תמיהה רבה. ניר לוין ישב בקושי כחצי שעה בפני הוועדה בראשות עיני בה חברים גם ממלא מקומו תמיר גילת, משה דמאיו, חיים רביבו וצביקה רוזן.

עופר עיני. ההתנהלות מעוררת תהיות (רדאד ג´בארה)
עופר עיני. ההתנהלות מעוררת תהיות (רדאד ג´בארה)
 

יש לציין כי עיני, מסיבה כלשהי, בחר שלא למנות לוועדה לאיתור המאמן והמנהל הטכני מישהו אחר במקום שרצקי, שעזב, ונדמה היה שהדבר דווקא נוח לו יותר. כאשר לוין, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של מכבי ת"א, ממנה מאמן לקבוצה, הוא לא עושה זאת בכזו מהירות כפי שקרה הפעם במקרה שלו. אני בטוח שרק יושרה עומדת בפני חברי הוועדה, כאשר בסביבתו של עיני אומרים שגם כשבוחרים מנכ"לים ממשלתיים הם מופיעים בפני הוועדה הבוחרת לתקופת זמן זהה.

לפני שהוועדה בחרה בלוין והתכנסה, שוחחתי עם אחד מחבריה שאמר לי כי הם לא מתכוונים לבחור באותו יום כי זו תהיה פגישה ראשונית בלבד ולאחריה אולי יגיעו מועמדים נוספים, שיציגו בפניה את התכנית המפורטת. אבל בכל זאת באותו היום הוכרז המנהל הטכני החדש. אגב, יש לציין את ההספק הגדול של הוועדה. גם לשמוע על התכניות, גם לשאול שאלות, גם לקבל סימולציות ודרכי עבודה וכל זה באותו היום. מאוד יעילים החברים המכובדים, שהספיקו את כל זה בחצי שעה בלבד.

ניר לוין נכנס לבניין ההתאחדות לכדורגל ברמת גן בשעה 10:00 בבוקר, כאשר לוועדה הגיעו לאחר מכן גם המועמדים מוטי איוניר ואיציק עובדיה. משה דמאיו, אליו אין לי טענות לגבי יושרתו, הציע את עובדיה, אשר כזכור עובד אצלו בבני יהודה ומקבל שכר, ובחר שלא לצאת מן החדר עם כניסתו של המועמד. עובדיה אמנם לא זכה במשרה, אך ההתנהלות לא נראית הכי מקצועית ונכונה.

ניר לוין. עבר תהליך מהיר למדי (נעם מורנו)
ניר לוין. עבר תהליך מהיר למדי (נעם מורנו)
 

הקרקס נמשך עוד קודם לכן עם ההליך לבחירת המאמן הלאומי, אחרי שההתאחדות לכדורגל הודיעה כי אלישע לוי, רן בן שמעון, גיא לוזון ואלי אוחנה הם המועמדים לתפקיד, כאשר מאוחר יותר צורף לארבעה גם ניר קלינגר. בשעת ערב קיבלו חברי הוועדה טלפון ונשאלו אם יש להם בעיה לצרף את קליגנר לרשימת המועמדים וכשלא הייתה התנגדות, התווסף האחרון לרשימה. קלינגר אמנם לא הצליח בשנים האחרונות וירד עם מ.ס אשדוד בעונה שעברה לליגה הלאומית, אך הוא זכה בעבר באליפות עם מכבי תל אביב ולכן הוא מועמד ראוי. אז למה השליפות האלה? למה אין דרך מסודרת? בהתאחדות מספרים כי קלינגר הרים טלפון להציע את עצמו וכל אחד אחר שהיה עושה זאת היה מצורף גם כן.

אבל האבסורד רק ממשיך. נבחרת הנוער יצאה הבוקר לאיטליה לטורניר שלב העילית של מוקדמות אליפות אירופה עם מאמנה, אלי אוחנה, שאני אישית חושב שהוא יכול להוביל את הנבחרת הבוגרת, אך יחד עם עוד איש מקצוע לצדו. אוחנה יבלה את שמונת הימים הקרובים עם דמאיו, שכזכור יושב בוועדה שבוחרת את המאמן הבא של הנבחרת הבוגרת. במצב שכזה עיני יהיה חייב להודע לדמאיו כי הוא לא יכול לשבת בוועדה יותר, או לחילופין, דמאיו, שאנחנו יודעים שהוא איש ישר, יהיה חייב להתפטר מסיבה זו מהוועדה רק כדי שלא יגידו משהו על הקרקס של ההתאחדות לכדורגל. אני גם מחכה שעיני יודיע מי מחליף את שרצקי בוועדה. יש כמעט חודש עד שהמועמדים לתפקיד האימון היוקרתי יופיעו בפני הוועדה.

גם בהתאחדות לכדורגל אומרים כי הם בטוחים שבבחירת המאמן הלאומי לא כולם יתמכו במועמד אחד כמו שקרה בבחירת ניר לוין, אז עיני חייב להראות שבאמת אנחנו עדים להתנהלות אחרת, נכונה, מקצועית ונטולת אינטרסים כאלה או אחרים של מי מיושביה.

משה דמאיו. ימשיך להיות בוועדה למרות הקרבה לאלי אוחנה? (רדאד ג´בארה)
משה דמאיו. ימשיך להיות בוועדה למרות הקרבה לאלי אוחנה? (רדאד ג´בארה)
 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */