דונלד טראמפ:" המועמד הרפבוליקני לנשיאות (צילום: רויטרס)
מגדילים את הפער | צילום: רויטרס

המועמדים המובילים בבחירות המקדימות בשני המחנות בארה"ב יכולים להרשות לעצמם לחייך הבוקר (רביעי) לאחר שניצחו את מתחריהם בפער משמעותי במדינת אריזונה. הילרי קלינטון גרפה מעל 60 אחוזים מהקולות כשברני סנדרס הסתפק ב-30 אחוזים בלבד. בצד הרפובליקני, דונלד טראמפ הביס את קרוז וקייסיק עם 40% תמיכה. למרות זאת התוצאות מיוטה ואיידהו, יכולות לעודד גם את המתחרים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

הניצחון באריזונה משמח מאוד בעיקר את טראמפ שמגדיל את הפער מהמועמד שאחריו טד קרוז. בבחירות המקדימות בצד הרפובליקני, אריזונה היא אחת המדינות שבהן הבחירות עובדות בשיטת "המנצח לוקח הכל" ולכן טראמפ מוסיף לו את כל 58 הצירים של המדינה. "הנצחון הזה הוא הרבה יותר גדול ממה שציפינו", כתב טראמפ בטוויטר שלו. "אני לעולם לא אשכח את זה".

פורש מהמרוץ. קרוז (צילום: רויטרס)
קרוז שוב הפסיד לטראמפ | צילום: רויטרס

מדינה נוספת בה נערכות בחירות מקדימות בשני המחנות היא יוטה, שם דווקא קרוז וסנדרס גרפו ניצחונות מרשימים. קרוז גרף כ-70 אחוזי תמיכה במדינה הקטנה כשאחריו המועמד ג'ון קייסיק - טראמפ הגיע למקום השלישי. בצד הדמוקרטי הסקרים ניבאו כי סנדרס ייגבר על קלינטון ואכן כך היה כשהסנאטור היהודי זכה ל-74 אחוזי תמיכה. סנדרס רשם ניצחון מרשים גם באיידהו, שם נערכו בחירות רק במחנה אחד.

"טראמפ הוא הנשיא המסוכן בהיסטוריה של ארה (צילום: רויטרס, חדשות)
מקווה לניצחונות באיידהו ויוטה | צילום: רויטרס, חדשות

"זה הזמן של אמריקה להוביל, לא לפחד", אמרה קלינטון בנאום הניצחון של באריזונה שם גרפה 60% מהקולות ומחקה לחלוטין את ברני סנדרס. "אנחנו צריכים להוביל ואנחנו נעשה זאת, אנחנו נביס את כל מי שמאיים עליינו ואנחנו מסוגלים להכל".