וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמעט אסון": בן 5 התחפש לקופת צדקה, בלע מטבע – ונזקק לניתוח

22.3.2016 / 19:49

הילד, תושב ירושלים, בלע מטבע של עשר אגורות והובהל לבית חולים לאחר שחש ברע. בצילום רנטגן התברר שהמטבע נמצא במיקום מסוכן, ולכן היה צורך בניתוח. "אם הילד לא היה מגיע בזמן, האירוע יכול היה להסתיים באסון נורא"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המטבע היה בוושט העליונה. צילום הרנטגן של המטבע/מערכת וואלה, צילום מסך

ילד בן חמש מירושלים התחפש לקופת צדקה, בלע מטבע של עשר אגורות שנתקע בגרונו ואושפז. הוא הובהל היום (שלישי) לחדר ניתוח בבית החולים שערי צדק בבירה, שם דחפו הרופאים את המטבע לקיבתו וממנה הוא אמור לצאת באופן טבעי.

המקרה אירע אתמול במהלך שעות הלימודים בתלמוד התורה שבו לומד הילד. הילד סיפר לצוות החינוכי כי בלע מטבע והם ניסו לטפוח על גבו במטרה שיפלוט אותו. הילד חש בטוב וחזר לביתו. ואולם היום בשעות הבוקר, לאחר שהרגיש קשיים בבליעה ואף הקיא כמה פעמים, הוא פונה על ידי הוריו למרפאת "טרם" בעיר.

ד"ר דוד זלוטניק, המנהל הרפואי של מיון "טרם", החליט כי נוכח המיקום הבעייתי והמסוכן יש להפנות את הילד לטיפול חירום בהרדמה מלאה בבית חולים. לדבריו, "אם הילד לא היה מגיע בזמן, האירוע יכול היה להסתיים באסון נורא".

הילד הובהל לבית החולים שערי צדק שבו טופל. ד"ר גיורא וייזר, מומחה לרפואה דחופה בילדים, סיפר כי "לא הייתה מצוקה נשימתית, אבל הילד עבר צילום שהדגים שהמטבע היה בוושט העליונה. הוא הוכנס לחדר ניתוח שבו הורידו את המטבע לקיבה, ומשם זה יוצא עצמונית". וייזר הוסיף וסיפר כי "כשהוא הגיע אליי הוא לא היה מחופש לקופת צדקה. אבל אנחנו רואים מספיק ילדים שבולעים מכל טוב הארץ".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הכפפות, המחבל שברח וההתרעה מפני דאעש: מאחורי הטרור בבריסל
"נזק של מאות מיליוני שקלים": הרשות הכריזה חרם על 5 חברות מזון ישראליות
בג"ץ עיכב תקדים של בית דין רבני: אביו של סרבן גט לא יישלח למאסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully