פרסום ראשון

הגר"ש כהן הכריע: מלכיאלי נשאר במועצת העיר ירושלים

סוף לסערה בעקבות פרשת "מתחם התחנה": מיכאל מלכיאלי, חבר מועצת עיריית י-ם מש"ס שהואשם כי באי השתתפותו בהצבעה גרם לחילול שבת, הסביר לנשיא המועצת את השתלשלות העניינים וקיבל את אישורו להמשיך בתפקיד (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא המועצת ומלכאילי, הערב (באדיבות המצלם)

סערת 'מתחם התחנה' הגיעה לסיומה: חבר מועצת עיריית ירושלים מיכאל מלכיאלי (ש"ס) נקרא הערב (שני) למעונו של נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן שהכריע כי הוא "ימשיך בעבודת הקודש שלו למען בני התורה בירושלים". מלכיאלי יישאר בתפקידו כחבר מועצה וכחבר הוועדה לתכנון ובניה, נחמניאל סבן ועזרא ימונו למ"מ.

לאחר שבועות ארוכים של שמועות והאשמות כי הוא האחראי לאישור חילולי השבת במתחם התחנה בירושלים, נקרא הערב מלכיאלי למעונו של נשיא המועצת בעיר העתיקה בירושלים, שם הסביר את השתלשלות האירועים.

לאחר שהגר"ש כהן שמע את פרטי המקרה, הוא הכריע כי מלכיאלי יישאר בתפקידו כחבר מועצת העיר וחבר בוועדת תכנון ובנייה ואף בירכו כי "ימשיך בעבודת הקודש שלו למען בני התורה בירושלים". מלכיאלי התחייב בפני הגר"ש כהן כי בכל שאלה או בכל ספק יעלה לשאול ולקבל את הכרעתו בכל עניין.

כזכור, בראיון בלעדי ל"כיכר השבת", הסביר בשבוע שעבר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי את השתלשלות ההצבעה בוועדה: "זו הייתה טעות מצערת ביותר, גם חבר המועצה שלנו הרב מלכיאלי, שאני מאוד מעריך אותו, בן תורה, תלמיד חכם, איש ציבור למופת, הוא הודה שעשה טעות. סגן ראש העיר מאיר תורג'מן הטעה אותו ואמר לו שיש לניר ברקת סיכום עם הנציגים החרדים האשכנזים, שלא מתנגדים בגלל שהוסיפו שכל אישור החריג שנותנים למתחם התחנה מותנה בחוקי העזר של העירייה, ובחוקי העזר אסור לפתוח בשבת".

"גם אחי שלמה, עו"ד שלמה דרעי, אמר למלכיאלי - לבקשתו של תורג'מן - שזה הסיכום עם ברקת. לצערי הרב תורג'מן, אולי בתום לב, הטעה את מלכיאלי ואת אחי שלמה, ויצאה התקלה".

דרעי יצא במתקפה חריפה נגד 'יהדות התורה' בעיריית ירושלים: "אני לא רוצה לספר מה קרה בשנה האחרונה אצל 'יהדות התורה' שכל כך שמחו לאיד של מלכיאלי, שפתאום השבת בערה בעצמותיהם. מה הם עשו במהלך השנה? איפה חיפשו את הנציגים הללו, בים המלח ומקומות אחרים, כשהיו צריכים אותם להצבעות".

יו"ר ש"ס לא הסתיר את הכעס שלו ודפק על השולחן בחוזקה: "בוא נזכור דבר אחד ברור, אני אומר את זה בכעס, אין ראש עיר דתי בירושלים - בגלל הפיצול שהיה ביהדות האשכנזית, בגלל שחלק חשוב מהציבור האשכנזי-חרדי בירושלים הצביע נגדו, נקודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר