שמחה דמרי ז"ל ובעלה אבי (צילום: צ'רלי בוקובזה)
שמחה דמרי ז"ל ובעלה אבי | צילום: צ'רלי בוקובזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (שבת) לחדר המצב של משרד החוץ ושוחח עם כלי התקשורת בעקבות הפיגוע בטורקיה. נתניהו אמר כי שני ישראלים נרצחו בפיגוע ההתאבדות באיסטנבול ונבדק אם יש הרוג ישראלי נוסף. הותר לפרסם כי אחת מהם היא שמחה דמרי, בת 60 מדימונה שטיילה יחד עם בעלה - שנפצע בפיגוע.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

שמחה טיילה יחד עם בעלה אבי במסגרת קבוצה מאורגנת של ישראלים שהגיעה לסיור קולינרי ברחבי איסטנבול יחד עם חברת "בייגלה". חברי הקבוצה הגיעו לאיסטנבול ביום חמישי ועשו סיור בתחנות שונות. היום הם הסתובבו באזור שדרות איסטיקלל, כשהמחבל המתאבד פוצץ את עצמו. בנם, יוחאי דמרי יצא הערב בטיסה לטורקיה כדי לפגוש את אביו.

ראש העיר דימונה בני ביטון פרסם הערב הודעת בה הביע צער על מותה של שמחה דמרי, תושבת העיר שנרצחה בפיגוע. "משפחת דמרי ובראשה האב אבי והאם שמחה הם משפחה שורשית בדימונה, מוכרת וידועה כתורמת לנזקקים ומסייעת למוסדות וגופים בסתר. שמחה הותירה אחריה שלושה בנים ובת וכן נכדים, וכמובן - את שמה הטוב". הוא הבטיח שהעירייה תעשה כל שביכולתה על מנת לסייע למשפחה ברגעיה הקשים והכואבים.

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב לכלי התקשורת: "במהלך שעות היום קיבלתי עדכונים שוטפים מהנעשה באיסטנבול, אנחנו יכולים לומר בוודאות שיש לנו שני אזרחים ישראלים שלצערנו נהרגו, ייתכן שיש חלל שלישי. עדכנו את שתי המשפחות, אני שולח תנחומים בשם עם ישראל כולו".

נתניהו ציין כי הוא הנחה לשלוח שני מטוסים - מטוס של מד"א ושל צה"ל כדי להביא את גופות הנרצחים ואת הפצועים לארץ. "אנחנו עומדים בקשר עם השלטונות הטורקיים", אמר נתניהו. "הערב יהיו 15 איש בנציגויות באיטנבול, מנכ"ל משרד החוץ בדרך לשם. אנחנו מנסים לברר מודיעינית אם פיגוע הטרור כוון כלפי ישראלים. האנשים של משרד החוץ פועלים כל הזמן מסביב השעון על מנת להחזיר את האנשים לארץ ולתת את התמיכה המלאה".

הוא הבהיר כי אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור תוחמר: "אני מציע לכל ישראלי לבדוק מה אומר המטה ללוחמה בטרור, במקרה הזה קיימת אזהרת מסע והכוונה להחמיר אותה הייתה קיימת זמן מה".

פינוי פצועים זירת פיגוע הטרור באיסטנבול (צילום: רויטרס)
פינוי פצועים מהפיגוע | צילום: רויטרס

בהתייחסו לשיחות עם טורקיה שנועדו להביא לסיום המשבר ביחסים אמר ראש הממשלה כי "אנחנו מקייים מגעים שוטפים עם טורקיה בחודשים האחרונים, כולל בימים האחרונים ומנסים להגיע להסכם שיביא לנורמליזציה ביחסים בינינו. הדבר מתעכב בשל נושאים מהותיים, הייתה התקדמות ואני מקווה שהיא תימשך".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר בעקבות הפיגוע באיסטנבול כי "הלב דואב על הנרצחים שקיפחו את חייהם בפיגוע התופת הנורא בלבה של איסטנבול. אנו שולחים תנחומים למשפחות האבלות ומתפללים לשלום הפצועים ומקווים לשובם ארצה במהרה. עוד ועוד חפים מפשע מאבדים את חייהם בצילו של עולם מוכה טרור וקיצונות שאינם יודעים שובע".