6 מיתוסים על סקס - שהורסים לכם את חיי האהבה // צילום: gettyimages // 6 מיתוסים על סקס - שהורסים לכם את חיי האהבה

6 מיתוסים על סקס - שהורסים לכם את הזוגיות

סקס טוב חייב להיות ספונטני, לגברים מתחשק כל הזמן והפורנו מחוץ לתמונה - אמונות שחייבים להפריך

לגבי סקס, ישנן אמונות רווחות, עיקשות, שמסתובבות כבר עשרות שנים, ואין להן שום אחיזה במציאות. בכתבה שהתפרסמה בדיילי מייל, הוצגו שש כאלו, שיכולות להרוס לכם את חיי המין:

1. סקס טוב קורה באופן ספונטני ובטבעיות

 לא רק שזה נאיבי ולא בוגר לחשוב כך, הגישה הזו עלולה גם לגרום לכם לפקפק גם במערכת יחסים מצוינת, בריאה ומאושרת. כשאתם חיים עם מישהו עשר שנים, רוב הסיכויים שלא תיתקלו בו פתאום במסדרון הבית, תקרעו ממנו את הבגדים בפראות, ותחוללו את זממכם. 

במערכת יחסים ארוכת טווח, סקס טוב בדרך כלל קורה כשמתכננים אותו, מפנים לו זמן, וכל אחד מהצדדים עושה מאמץ ניכר עבורו. על בני הזוג להציב את העניין בראש סדר העדיפויות שלהם, ועל הדרך גם לשמור על סקרנות בריאה ופתיחות לנסות דברים חדשים יחד. 

בני הזוג האלו יודעים איך להחמיא זה לזו, ומכירים כל נקודה בגוף זה של זו – וזה מה שבעצם יוצר סקס טוב. 

2. כל פעם שעושים סקס - הוא צריך להיות מעולה

בואו נאמץ גישה קצת יותר ריאלית ובריאה מזאת: על כל עשר פעמים שעשינו את זה, סביר להניח שארבע יהיו רק בסדר, ארבע יהיו טובות, אחת תהיה ממש מעולה ואחת תהיה סתם משעממת (או אולי אפילו גרועה). 

לפי המומחים, אם אין לכם סקס ממש מעפן מדי פעם – זה סימן שאתם לא מנסים מספיק דברים חדשים. 

אז מספיק לספור אורגזמות ומספיק להלחיץ – כל מה שאתם צריכים לכוון אליו, הוא בסך הכל לענג אחד את השנייה. 

3. הסקס הרבה יותר טוב כשאתה צעיר

מחקר שנערך במטרה למצוא את השיא המיני בחיי בני אדם, מצא כי אצל נשים אלו הן שנות ה-30 (ע"פ רמות האסטרוגן שנמצאו בגוף), אבל במהלך שנים אלו, רוב הזוגות עמוסים כל כך בגידול הילדים, בתשלומי המשכנתא ובמינוף הקריירה שלהם, שסקס הופך להיות סוג של משימה כמעט בלתי אפשרית – יותר מעונג. ביטחון עצמי מיני, לפי סקרים שנערכו בנושא, מגיע לשיאו דווקא בין הגילאים 60-69. 

מחקר נוסף שנערך בשנה שעברה, העלה כי 54% מהגברים ו-31% מהנשים, בשנות השבעים והשמונים לחייהם, מקיימים יחסי מין לפחות פעמיים בחודש. אז להתראות נעורים, שלום אהבה.  

4. אנשים במערכת יחסים מפסיקים לצפות בפורנו

אנשים רבים זועמים על בני הזוג, במקרה שהם מגלים כי אלו צופים בסרטי פורנו ואף מביאים את עצמם לסיפוק תוך כדי, בזמן שיש להם בבית את "הדבר האמיתי". אבל אצל אנשים רבים – העניין ממש לא סותר. 

מדובר בשתי חוויות שונות, שתיהן מהנות, וגם אם בו הזוג רוצה לדאוג לעצמו מדי פעם, אין הדבר אומר שהוא לא מסופק לחלוטין מהסקס ה"אמיתי" שאתם חווים יחד. 

אנשים רבים גם מעדיפים לספק את עצמם, מאשר להטריח את בון הזוג, שלא תמיד מעוניין בסקס בתדירות שהם מעוניינים בה. וגם זה לגיטימי. 

5. גברים רוצים סקס כל הזמן

החברה נוטה להתייחס בעיקר לתנודות בחשק של הנשי – שבחלקן מושפעות מהמחזור החודשי ומשינויי הורמונים. 

אבל גם לגברים וגם לנשים יש תקופות, לפעמים זה יום, לפעמים זה שבוע ולפעמים אפילו חודש – שבא להם יותר או פחות, ולפעמים אפילו לא מתחשק להם בכלל.  

מה הם אכלו, כמה שעות שינה צברו, מצב הבריאות הכללי, רמות הסטרס, מצב היחסים, תרופות, ביטחון עצמי, אלכוהול ועוד... אותם גורמים שישפיעו על רצונן של נשים במין – חלים באותו אופן גם על גברים. 

6. אם את לא גומרת מחדירה – משהו לא בסדר אצלך

ונסה מרין, מטפלת מינית מארה"ב, מגנה בחריפות את האופן שבו החברה מתייחסת לאורגזמה הנשית. 

"נשים מתוכנתות לחשוב שגופן הוא מוזר וקשה לפיצוח. רבל הסיבה העיקרית שהאורגזמה הנשית נתפסת כקשה להשגה, היא בגלל שאנחנו מצפים מהמיניות של נשים לעבוד באותו אופן של זו של הגברים". 

במילים אחרות, מצפים מנשים לגמור מחדירה, כשפועל, הדרך הטובה ביותר (וזו שזה קורה בה לרוב), היא על ידי גירוי הדגדגן. כך נשים בנויות, אבל בכל זאת לימדו אותן לחשוב שמשהו בהן לא בסדר אם הן לא גומרות מחדירה. זה כמו שנצפה מגברים להגיע לאורגזמה כתוצאה משימוש בוויברטור.

מה שעובד עבור גברים לא עובד עבור נשים. זה מתסכל שדבר שאנחנו יודעים כבר 2000 שנה (זה הובהר היטב כבר בקאמה סוטרה), עדיין איננו מקובל בחברה בת יומנו.  

דיאטה, אופנה, מתכונים ועוד המון דברים מעניינים - עכשיו במדור הלייף סטייל! 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו