שתף קטע נבחר

אליפות עם כוכבית: חגיגת אתלטיקה בפורטלנד

ללא רוסיה המושעית בגלל שערוריית הסמים, וגם ללא נציגים ישראלים, ארה"ב תארח החל מהלילה את אליפות העולם באתלטיקה באולם. אסאפה פאוול ינסה לנצל את היעדרות הכוכבים הגדולים, לאווילני יקווה לרחף מעל 6 מ'

חגיגה, אבל לא מושלמת. בצל שערוריית הסמים הגדולה שהכתה בענף, אליפות העולם באתלטיקה באולם תיפתח הלילה (אור לשישי) במרכז הקונגרסים בפורטלנד, ארה"ב.

 

148 מדינות ייקחו חלק באליפות, אך ישראל לא ביניהן. סגנית אלופת העולם בקפיצה משולשת, חנה קנייזבה-מיננקו, שהייתה אמורה להשתתף, עברה לאחרונה ניתוח שישבית אותה מפעילות לחודשיים הקרובים.

 

תיעדר בגלל פציעה. חנה קנייזבה-מיננקו (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
תיעדר בגלל פציעה. חנה קנייזבה-מיננקו(צילום: gettyimages)

 

אבל עם כל הכבוד למדינתנו, המדינה שבאמת תבלוט בהיעדרותה היא רוסיה, המושעית מהשתתפות בתחרויות בינלאומיות עד הודעה חדשה בעקבות פרשת הטיוח של בדיקות הסמים החיוביות.

 

האמריקאים מתכננים חגיגה גדולה, ובין השאר החליטו לערוך את טקסי המדליות בכיכר במרכז העיר ולא באולם התחרות, ולהפוך את האירוע להפנינג שלם הכולל הופעות, דוכני מזון והקרנת התחרות על מסכי ענק.

 

אוסיין בולט, כהרגלו, לא לוקח חלק בעונת האולמות, ומי שצפויים להתמודד על התואר העולמי ב-60 מ' הם אסאפה פאוול הג'מייקני שכבר קבע השנה 6.49 שניות, וקים קולינס הבלתי נגמר (40) שזכה באליפות העולם ב-100 מ' באצטדיון פתוח ב-2003. בריצה המקבילה לנשים, דפנה סחיפרס ההולנדית (23) תגיע כפייבוריטית מובהקת.

 

בלתי נגמר. קים קולינס (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
בלתי נגמר. קים קולינס(צילום: gettyimages)

 

שיאן העולם בקפיצה במוט, רנו לאווילני, יערוך ניסוי כלים חשוב לפני המשחקים האולימפיים בהם ינסה להגן על התואר שלו מלונדון. לאווילני מציג עד כה עונת חורף מצוינת ועבר פעמיים את רף 6 המטרים (6.02 ו-6.03 מ'), אבל מאידך גם הפסיד פעם אחת לטיאגו בראס הברזילאי.

 

תחרות הקפיצה במוט לנשים צפויה להיות מרתקת נוכח הכושר האדיר של ג'ן שור, האלופה האולימפית, ששברה השנה את שיא העולם באולם והעמידה אותו על 5.03 מ'.

 

האתלט המופלא אשטון איטון ינסה לשבור את שיאו העולמי בקרב 7 (6,645 נקודות) מול הקהל הביתי שלו. לפני שנתיים הוא היה קרוב לכך כשקבע 6,632 נקודות בדרך למדליית הזהב בסופוט.

 

בכושר פנטסטי. רנו לאווילני (צילום: EPA) (צילום: EPA)
בכושר פנטסטי. רנו לאווילני(צילום: EPA)

 

בהדיפת כדור ברזל לגברים, האמריקאים יעמדו תחת לחץ נוכח המסורת המחייבת שלהם בענף. ארה"ב זכתה במדליית הזהב בשש אליפויות העולם האחרונות. ראיין קראוזר, המחזיק בתוצאת השנה בעולם, ייעדר הפעם, כך שאלוף ארה"ב קורט רוברטס ינסה לנצל זאת כדי לזכות בתואר.

 

מוקד נוסף עליו בונים האמריקאים הוא ריצות השליחים לגברים ולנשים. הקופצת למרחק המעוטרת, בריטני ריס, שהתרסקה באליפות העולם האחרונה באצטדיון פתוח, תנסה לתקן את הרושם הרע. אצל הגברים, מרקיז דנדי מועמד לניצחון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים