וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר קובי פרץ הורשע בהעלמת מס בהיקף של יותר מ-5 מיליון שקלים

17.3.2016 / 16:36

הזמר הואשם בין היתר בהתחמקות מתשלומים למנהל המכס והמע"מ בסך כ-830 אלף שקלים. לפי עד המדינה, אמרגנו לשעבר, פרץ הרוויח מאה אלף שקל על חלק מהופעותיו - אך דיווח על הכנסה של 12 אלף בחודש בלבד

צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את הזמר קובי פרץ בגין עבירות כלכליות. לטענת הפרקליטות, בין השנים 2005 ל-2009 הגיש הזמר דוחות כוזבים לפקיד השומה, ובהם השמיט הכנסות בגובה של כ-5.2 מיליון שקלים. כמו כן, פרץ נאשם שהגיש למנהל המכס והמע"מ ידיעות כוזבות כדי להתחמק מתשלום מס בסך של כ-830 אלף שקלים.

פרץ אף הואשם תחילה בכך שאיים על אמרגנו לשעבר, יוחאי יעיש - כיום עד המדינה נגדו. ואולם, לקראת סוף שלב ההוכחות חזרה בה הפרקליטות מאישום זה לאחר שקיבלה את הטענה כי אין מדובר באיומים, אלא בסגנון הדיבור של פרץ.

על פי כתב האישום, פרץ ויעיש סיכמו בשנת 2002 כי יחלקו ביניהם את ההכנסות מהופעותיו של פרץ, ממכירת דיסקים, מרינגטונים ומהופעות בטלוויזיה וברדיו. לטענת הפרקליטות, השניים סיכמו כי פרץ יקבל 50% מהרווחים מהופעותיו, לאחר תשלומים לנגנים, לזמרות ליווי, להסעות ולשירותי הגברה וקול. כמו כן, סוכם כי פרץ יקבל גם 50% מההכנסות האחרות.

עוד בנושא:
"מי שיפגע בי – אפגע בו כל חייו": בוטל אישום האיומים נגד קובי פרץ
קובי פרץ: "חפשו את הכסף בקפריסין. רוצה זיכוי מוחלט"
הכספת שסיבכה את קובי פרץ: החל שלב ההוכחות במשפט

קובי פרץ, בית משפט המחוזי תל אביב. 17 במרץ 2016. ניב אהרונסון
אשם בהעלמות מס. פרץ בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

פרץ, כך נטען, דרש מיעיש לחתום על חוזה פיקטיבי, שלפיו הרוויח 7,000 שקלים בחודש במשך שנתיים, ובהמשך הרוויח 12 אלף שקלים בחודש. בפועל, השניים המשיכו לחלק ביניהם את הרווחים שיצר פרץ והיו גבוהים בהרבה. על מנת להסתיר את הכספים שקיבל, שכר פרץ בשנת 2003 כספת בסניף בנק דיסקונט בתל אביב, שבה הפקיד חלק מההכנסות מהופעותיו, בסך של 1.4 מיליון שקלים לפחות.

יעיש סיפר לחוקרי המשטרה כי בתחילת דרכו הרוויח פרץ בין 2,500 ל-3,000 שקלים להופעה. אחרי שיצא הדיסק "בלבלי אותי" וזכה להצלחה המחיר טיפס לכ-2,000 דולרים להופעה, וב-2009, תקופת השיא של פרץ, האמיר הסכום לכ-40 אלף שקלים עבור כל הופעה. למרות זאת, לדבריו, פרץ הרוויח רק כ-15 אלף שקלים להופעה. עוד עלה כי באותה שנה שילמה עיריית חיפה 200 אלף שקלים עבור הופעתו של הזמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

45 אלף שקלים לחתונה, 100 אלף לוועד עובדים

יעיש סיפר כי פרץ הופיע בין 15 ל-22 פעמים בחודש. עבור חתונה גבה הזמר בין 35 אלף ל-45 אלף שקלים, ועבור הופעות בפני ועדי עובדים גבה מחיר גבוה בהרבה - בין 70 אלף ל-100 אלף שקלים. בנוסף להופעות, פרץ הרוויח ממכירת דיסקים, מתמלוגים עבור השמעת שיריו ברדיו ובטלוויזיה, מהורדת רינגטונים בטלפונים הסלולריים, מהשתתפות בפרסומות ומהשתתפות בתכנית "רוקדים עם כוכבים". עבור ההשתתפות בתכנית, לטענת יעיש, פרץ הרוויח 200 אלף שקלים.

יוחאי יעיש אמרגנו של קובי פרץ. יותם רונן
עד המדינה. אמרגנו של פרץ, יוחאי יעיש/יותם רונן

לפי כתב האישום, פרץ קיבל באותן שנים מיעיש כ-6.85 מיליון שקלים, אולם דיווח רק על הכנסות בגובה של 1.575 מיליון שקלים. בנוסף לכך, נכתב כי הוא הגיש למנהל המכס והמע"מ דוחות תקופתיים אשר כללו ידיעות כוזבות כדי להתחמק מתשלום מס בסך של 832 אלף שקל. עוד נטען בכתב האישום כי ביולי 2011 סיכמו השניים כי כל ההכנסות מעיסוקו של פרץ יועברו ישירות אליו, ויעיש יקבל ממנו 40% מההכנסות לאחר ניכוי הוצאות היסוד.

כמה חודשים לאחר מכן פנה פרץ ליעיש, ודרש להפסיק את ההתקשרות העסקית ביניהם. הם קבעו להיפגש במשרדו של עורך דינו של פרץ, אולם יעיש ביקש לדחות את הפגישה. אז, לטענת הפרקליטות, שלח פרץ ליעיש הודעת טקסט מאיימת.

קובי פרץ, בית משפט המחוזי תל אביב. 17 במרץ 2016. ניב אהרונסון
לא דיווח על הכנסותיו. פרץ בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

עו"ד הילה גבאי ודנה נקר מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) אמרו בתום הדיון: "בית המשפט הרשיע היום את קובי פרץ בעבירות מס ומע"מ וקבע כי במשך שנים קיבל פרץ מאות אלפי שקלים בעבור הופעותיו, מבלי שדיווח על מרבית הכנסות אלה לרשויות המס. הפרקליטות ורשויות המס פועלות למיגור התופעה הפסולה של התחמקות מתשלום מס, הפוגעת בכלל הציבור. מעשיו של פרץ, אשר נעשו בשיטתיות ובתחכום רב, משמעותם פגיעה בקופה הציבורית ובשוויון בין אזרחי המדינה שומרי החוק, הנושאים בנטל המס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully