שתף קטע נבחר

דרמה קווין: 2:4 לבאיירן מינכן על יובנטוס

שמינית גמר ליגת האלופות, גומלין: מהקאמבקים הגדולים ביותר בתולדות המפעל. פוגבה (5) וקוודראדו (28) העלו את הגברת הזקנה ליתרון כפול, אבל לבנדובסקי (73), מולר (90+1), טיאגו (108) וקומאן (110) עשו את הבלתי יאמן ושלחו את המארחת לרבע אחרי 2:2 במפגש הראשון ו-4:6 בסיכום. ההגרלה בשישי

אם כל הדרמות. לפני שלושה שבועות בטורינו, באיירן מינכן עשתה מה שהיא רוצה על הדשא ואף הוליכה 0:2 מבטיח, אבל אז יובנטוס חזרה עם שניים משלה בדרך לשוויון 2:2 ואכזבה גרמנית בסיום. הערב (ד'), במשחק הגומלין, קיבלנו שיחזור כמעט מושלם למפגש הראשון, רק שהפעם הגרמנים חייכו בסוף. למרות יתרון כפול של יובה, באיירן חזרה, כפתה הארכה, שם הצליחה גם לגמור את הסיפור בדרך ל-2:4 ענק ולמקום ברבע הגמר ו-4:6 בסיכום שני המשחקים.

 

כמו בכל סרט טוב, היה כאן הכל. אקשן בכמויות, דרמה ברמות הגבוהות ביותר, מתח כמו שרק סקורסזה יודע לייצר, כוכבים גדולים ודמעות של שמחה ועצב בסיום. דווקא באליאנץ ארנה הכה ביתי, זה החל כאמור במעמד צד אחד, כשיובה עשתה מה שהיא רוצה על כר הדשא, למרות שבקושי נגעה בכדור. כבר בדקה החמישית היה זה פול פוגבה, שניצל טעויות לא אופייניות של דויד אלאבה ומנואל נוייר, ובעט מול שער חשוף פנימה.

  

מולר מטריף את האוהדים באליאנץ ארנה (צילום: AP) (צילום: AP)
מולר מטריף את האוהדים באליאנץ ארנה(צילום: AP)

 

התחנה הבאה? גמר ליגת האלופות. ושמישהו ינסה לעצור אותם (צילום: גטי אימגס) (צילום: גטי אימגס)
התחנה הבאה? גמר ליגת האלופות. ושמישהו ינסה לעצור אותם(צילום: גטי אימגס)

 

באיירן המשיכה לשלוט בכדור ולהיות אנמית מול השער והזברות מטורינו המשיכו לצאת להתקפות מתפרצות, כמו זו של אלברו מוראטה בדקה ה-28. הספרדי קיבל את הכדור על סף מחצית המגרש, חלף על פני שלושה שחקנים באדום, העביר לחואן קוודראדו, שהטעה מגן נוסף ובעט לפינה של נוייר. איזה גול.

 

חשבתם שנגמר? גם מסימיליאנו אלגרי, שביצע חילופים רעים, שהעלימו לחלוטין את הגברת הזקנה מהדשא. רוברט לבנדובסקי ידע לנצל זאת מצוין ואחרי הגבהה מושלמת של דגלאס קוסטה נגח לרשת והחזיר הבווארים לעניינים. בדקה ה-90, תומאס מולר, הווינר הגדול של המארחת, נגח גם הוא פנימה, תודות לבישול של קינגסלי קומאן ושלח את המשחק להארכה.

 

ריברי מול קוודראדו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ריברי מול קוודראדו(צילום: רויטרס)

 

שם, כמאמר הקלישאה, כדורגל משחקים 90 דקות (או 120, תלוי את מי שואלים) ובסוף הגרמנים מנצחים. וכך היה גם הפעם. טיאגו אלקנטרה (108), החילוף המנצח של פפ גווארדיולה נתן לו את ה-2:3 ושתי דקות מאוחר יותר היה זה קומאן שסגר סיפור עם כדור מדויק לפינה הרחוקה.

 

מהלך המשחק

דקה 5': שער! 0:1 ליובנטוס: איזו פתיחה למשחק הזה. יובה עולה ליתרון סופר מפתיע אחרי טעות לא אופיינית של דויד אלאבה ומנואל נוייר שהלכו שניהם לכדור. פול פוגבה אמר תודה ומול שער חשוף גלגל לרשת את שערו הראשון במפעל העונה.

 

22': מה קורה למנואל נוייר? עוד טעות אדירה שלו כמעט הובילה לשני של הגברת הזקנה. שוער אלופת העולם הרחיק רע, כדור שהגיע לפוגבה, שמיד העביר למוראטה שגם כבש, אבל הקוון הרים את הדגל ופסל את השער.

 

איזו פתיחה למשחק הזה. פוגבה חוגג, אלאבה קצת פחות (צילום: AP) (צילום: AP)
איזו פתיחה למשחק הזה. פוגבה חוגג, אלאבה קצת פחות(צילום: AP)

 

28': שער! 0:2 ליובנטוס: זקנה זקנה, אבל בדרך לרבע הגמר. איזה בליץ של יובה ואיזה שער של חואן קוודראדו. הכל החל בחטיפת כדור עמוק בתוך הרחבה של האורחת. משם אלברו מוראטה יצא לבדו להתקפה, עבר שלושה משחקני באיירן, העביר לקולומביאני, שעם הרבה קור רוח, הטעה שחקן נוסף ובעט לפינה.

 

42': כמעט שער של באיירן. עירבוביה ברחבת יובה הביאה את הכדור אל רגליו של תומאס מולר שבעט שטוח, אבל בופון ירד טוב והדף, אל הריבאונד ניסה להגיע לבנדובסקי, אבל הפולני נבלם.

 

גם בופון בטירוף (צילום: AFP) (צילום: AFP)
גם בופון בטירוף(צילום: AFP)

"חבר'ה, חוזרים הביתה לטורינו". אלגרי (צילום: AP) (צילום: AP)
"חבר'ה, חוזרים הביתה לטורינו". אלגרי(צילום: AP)

 

44': איזו הצלה של מנואל נוייר. השוער הגרמני משאיר את המארחת בחיים. עוד פריצה מסחררת, הפעם של פוגבה משמאל, שהעביר רוחב וקוודראדו ממצב נוח סחט אולי את הצלת העונה מנוייר.

 

57': אלברו מוראטה במשחק שיא. שוב הוא עשה צחוק מכל ההגנה באדום והצליח להגיע למצב בעיטה, אבל וידאל גלש בזמן והבעיטה הלכה גבוה.

 

על סף דמעות. גווארדיולה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
על סף דמעות. גווארדיולה(צילום: רויטרס)

 

73': שער! באיירן מצמקת ל-2:1: שום דבר עוד לא גמור, אסור להספיד את באיירן בביתה. דגלאס קוסטה הגביה כדור חד, שנחת על ראשו של מי אם לא רוברט לבנדובסקי, שנגח פנימה והחזיר את המארחת לחיים.

 

90+1': שער! באיירן משווה ל-2:2: וואו! וואו! ושוב פעם וואו! איזה צמד מפגשים ענק קיבלנו כבר בשמינית הגמר. איבוד מיותר של פטריס אברה בחצי שלו עלה ליובה בספיגה בדקה קריטית. הפעם היה זה המחליף, קינגסלי קומאן, שהגביה והווינר הגדול של באיירן, תומאס מולר הכניע את ג'יג'י בופון בדרך לשלושים דקות נוספות של הארכה.

   

איזה משחק. לבנדובסקי אחרי השער הראשון של באיירן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
איזה משחק. לבנדובסקי אחרי השער הראשון של באיירן(צילום: AFP)

  

משחק לפנתיאון. מולר שואג (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
משחק לפנתיאון. מולר שואג(צילום: רויטרס)

 

93': זה היה חייב להיות השלישי של יובה. מתפרצת נדירה של הגברת הזקנה הגיעה אל מנדז'וקיץ' שהוריד נהדר לליכשטיינר, אבל הבעיטה של השווייצרי לא הייתה מספיק טובה ונוייר קלט.

 

108': שער! 2:3 לבאיירן מינכן: גבירותיי ורבותיי, מהפך! טיאגו אלקנטרה עלה מהספסל רק לפני שמונה דקות ואחרי דאבל פס עם מולר הכניע את בופון.

 

110': שער! 2:4 לבאיירן מינכן: המכונה הגרמנית מפרקת את הגברת הזקנה לחתיכות, יובה נופלת מהרגלים. הפעם היה זה קינגסלי קומאן, שגם הוא עלה מהספסל ואחרי ריצה של 50 מטרים סובב לפינה הרחוקה.

 

טיאגו חוגג את המהפך (צילום: AFP) (צילום: AFP)
טיאגו חוגג את המהפך(צילום: AFP)

 

הרכבים

באיירן: מנואל נוייר; פיליפ לאם, מהדי בנעטיה (חואן ברנאט, 46), ג'ושוע קימיץ', דויד אלאבה; צ'אבי אלונסו (קינגסלי קומאן, 60), ארתורו וידאל, דגלאס קוסטה, פרנק ריברי (טיאגו אלקנטרה, 101); תומאס מולר, רוברט לבנדובסקי.

 

יובנטוס: ג'יאנלואיג'י בופון; סטפן ליכשטיינר, לאונרדו בונוצ'י, אנדראה ברצאלי, פטריס אברה; הרננס, סמי חדירה (סטפנו סטורארו, 68), פול פוגבה, חואן קוודראדו (רוברטו פריירה, 89), אלכס סנדרו; אלברו מוראטה (מריו מנדז'וקיץ', 72).


פורסם לראשונה 16/03/2016 20:59

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים