הבחירות לנשיאות ארה"ב

ניצחון מוחץ לדונלנד טראמפ בפלורידה, מרקו רוביו פרש

דונלנד טראמפ סלל לעצמו את הדרך להפוך למועמד הרפובליקנים בבחירות לנשיאות ארה"ב לאלחר שניצח בפלורידה והביא לפרישת המועמד מרקו רוביו. תוצאות ה"סופר-דופר טיוזדיי" (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דונלנד טראמפ (צילום: shutterstock)

הבחירות לנשיאות ארה"ב: הבוקר (רביעי) סלל לעצמו המתמודד, איש העסקים דונלנד טראמפ, את דרכו להיות מועמדה של המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו בעוד פחות משנה.

בפער של כ-20 אחוז ניצח טייקון הנדל"ן את הבחירות בפלורידה שהעניקו לו 99 צירים נוספים.

בעקבות התבוסה הודיע המועמד מרקו רוביו כי הוא פורש מהמירוץ. עבור רוביו המכהן כסנטור מטעם המדינה, ולכן ציפה לזכות בה, זה נחשב להפסד צורב.

רוביו, הודה לתומכיו ואמר כי "לא היה עוד מה לעשות בנידון. זו לא השנה שלי". רוביו בירך את טראמפ על הניצחון והזהיר כי "ארה"ב נמצאת בצונאמי פוליטי".

עבור טראמפ מדובר בפתיחת פער משמעותי על יריביו ולכן ההערכה הינה שהוא יהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות.

טראמפ זכה גם בבחירות באילינוי ובצפון קרוליינה אך הפסיד באוהיו למושל המדינה ג'ון קייסיק.

בפלורידה זכה טראמפ ב-46%, רוביו, שפרש, הגיע למקום השני עם 27%, קרוז התברג למקום השלישי עם 17% וקייסיק במקום האחרון עם 7%.

באוהיו גרף קייסיק 46% מהקולות, טראמפ קיבל 36%, קרוז הגיע למקום השלישי עם 14% ורוביו במקום האחרון עם 2% בלבד.

בצפון קרוליינה טראמפ במקום הראשון עם 41%, לאחריו קרוז עם 37%, קייסיק שלישי עם 13% ורוביו רביעי עם 8%.

במירוץ במפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון גברה על ברני סנדרס בפלורידה עם 64 אחוזים מול 33%, באוהיו ניצחה עם 56 אחוזים מול 43%, בצפון קרוליינה עם 55% מול 41% ובאילינוי, לאחר קרב צמוד במיוחד, היא קיבלה 50.6% מול 48.6% שקיבל סנדרס.

הבחירות אמש זכו לכינוי "סופר-דופר טיוזדיי" ויש להן משמעות רבה עקב העובדה שמתקיימות בשיטת "המנצח זוכה בכל הקופה" לפיה הצירים אינם מתחלקים באופן יחסי בין הזוכים אלא מיועדים כולם למנצח. פלורידה מעניקה 99 צירים, אילינוי 69, מיזורי 52, צפון קרוליינה 72 ואוהיו 66, כך שהמנצח במקום הראשון זוכה בכמות נכבדה של צירים המעניקים לו תמיכה משמעותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר