סערת מתחם התחנה

איומי הפרישה: חברי דגל התורה התקשרו "להרגיע" את ברקת

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על איומי יצחק פינדרוס ש'דגל התורה' תפרוש מהקואליציה בירושלים אם חילולי השבת יימשכו, התקשרו שלושת נציגי 'דגל' לראש העיר ברקת והבהירו כי אין איום (בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
יצחק פינדרוס (צילום: כיכר השבת)

משבר אמיתי או איומי סרק? שעות לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על איומי 'דגל התורה' לפרוש מהקואליציה בירושלים אם חילולי השבת במתחם התחנה יימשכו, התקשרו שלושת חברי מועצת עיריית ירושלים מטעם "דגל התורה" לראש העיר ניר ברקת ואמרו לו כי "דגל" לא תפרוש מהקואליציה.

אמש דווח ב"כיכר השבת" כי חבר מועצת העיר ירושלים מטעם "דגל התורה", יצחק פינדרוס, אמר במהלך ישיבת הסיעה כי בעקבות הוראת גדולי ישראל, חברי המועצה מטעם "דגל התורה" בירושלים, יפרשו מהקואליציה העירונית במידה וימשכו חילולי השבת ב'מתחם התחנה'.

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת", פינדרוס הכחיש מכל וכל כי אמר את הדברים בישיבת הסיעה, אך חברי מועצה אחרים שנכחו בישיבה אומרים ל"כיכר השבת" כי פינדרוס אכן איים כי דגל תפרוש במידה וחילול השבת לא ייפסק וביקש מחברי המועצה האחרים בסיעת יהדות התורה להצטרף ל"דגל" ולפרוש יחד במידה וחילולי השבת ימשכו.

פינדרוס לא הסתפק בהכחשה שהפיץ ופנה ישירות לראש העיר ברקת כדי להכחיש את הדברים ולהבהיר שאין כל איום או אולטימטום. גם חבריו לסיעה, ישראל קלרמן באמצעות עוזרו ואליעזר ראוכברגר, התקשרו לברקת והכחישו כי ישנו איום בפרישה.

מספר חברי מועצה שהיו בישיבה אמרו ל"כיכר השבת" כי לאחר שנשאל פינדרוס מדוע החליט לפרוש, הצהיר פינדרוס כי גדולי ישראל הורו לעשות כן. חברי המועצה הוסיפו כי התרשמו שאכן מדובר באיום אמיתי ובכוונתם לעלות לבתיהם של גדולי ישראל על מנת להתייעץ עימם כיצד לנהוג והאם לפרוש מהקואליציה.

למרות זאת, חברי המועצה מטעם "אגודת ישראל" מתחו ביקורת קשה על דבריו של פינדרוס בישיבה ואומרים כי גם כיום כאשר יהדות התורה יושבת בקואליציה. "החרדים לא מקבלים כמעט כלום מברקת, אנחנו לא רוצים לחשוב מה שיקרה אם נהיה באופוזיציה", אומרים חברי המועצה של אגודת ישראל.

מנגד, בכיר בעירייה המקורב לברקת אומר היום (שלישי) ל"כיכר השבת" כי חברי "דגל התורה" לא פנו לברקת בנושא מתחם התחנה ולא פעלו בנושא כלל, ובוודאי שלא העבירו איומים לברקת בנושא.

הגורם מספר כי החנות היחידה שנותרת פתוחה בשבת סופגת בכל שבת קנסות מפקחי העירייה על פתיחת החנות, אלא שלמרות שמדובר בהפרות חוזרות ונשנות העירייה לא הוציאה צו סגירה נגד החנות.

גורמים אחרים בעירייה אומרים ל"כיכר השבת" כי מדובר באיומי סרק שלדבריהם נועדו "לצרכים פנים מפלגתיים" ולא מדובר באיום רציני על פרישה.

"במידה ואכן יש משבר אמיתי ובדגל התורה ירצו לפרוש באמת מהקואליציה או לטפל באמת בחילולי השבת במתחם התחנה, חברי המועצה יודעים למי לפנות, והם לא פנו", אומר הגורם.

ישראל קלרמן, חבר המועצה מטעם "דגל התורה" בירושלים אמר היום בשיחה עם "כיכר השבת" כי אכן חברי דגל התורה עלו לבתיהם של גדולי ישראל על מנת להתייעץ עימם כיצד לנהוג בחילולי השבת במתחם התחנה, אך לדבריו הוא אינו יודע מה הייתה החלטתם של גדולי ישראל.

קלרמן אומר כי למרות ששהה בישיבת הסיעה הוא "אינו יכול לתמלל את הישיבה המלאה שהתארכה". קלרמן סירב לאשר או להכחיש אם חבר סיעתו, יצחק פינדרוס, אכן איים בפרישה מהקואליציה, בשם גדולי ישראל.

יצחק פינדרוס מסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "מי שהורו לו לפרוש שיפרוש כמובן, ועשית ככל אשר יורוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר