וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפתח המשפט על החזקתו בבידוד: המחבל הנורבגי הצדיע במועל יד

15.3.2016 / 14:47

אנדרס ברינג בריוויק, שרצח 69 נערים במחנה קיץ ב-2011, עתר נגד תנאי החזקתו "הבלתי-הומניים והמבזים". בפתח הדיון בבית המשפט טען עורך דינו: "הוא רוצה קשר עם אנשים אחרים". עד כה סירבו הרשויות לענות לטענותיו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אנדרס ברינג בריוויק, המחבל הנורבגי שרצח 77 בני אדם בפיגוע כפול בחודש יולי 2011, ובהם 69 נערים שנטבחו במחנה קיץ, התייצב היום (שלישי) בבית המשפט בעיר שיין, לדיון בעתירתו נגד הרשויות הנורבגיות בשל החזקתו בבידוד בבית הכלא. בהופעתו הפומבית הראשונה מאז סיום משפטו בשנת 2012, "בירך" בריוויק את הנוכחים בבית המשפט ואת כלי התקשורת בהצדעה במועל יד.

מאז החל לשאת עונש מאסר של 21 שנים, זכה בריוויק בן ה-37 לביקור אחד בלבד, של אמו, זמן קצר לפני שמתה ממחלת הסרטן. המחבל, שעתר נגד "הטיפול הבלתי-הומני והמבזה" בו, לא אמר דבר לאחר הגעתו לבית המשפט, שהוקם באולם הספורט של בית הכלא לאחר שנקבע כי עריכת הדיון בבירה אוסלו יהיה "מסוכן מדי".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי ההודעה המפתיעה של פוטין: רוסיה החלה בנסיגה מסוריה
מקורות ביטחוניים במצרים: "ביקור משלחת חמאס נכשל"
דרך הנהר, בשביל הררי: מאות מהגרים נהרו מיוון למקדוניה

המחבל הנורווגי אנדרס ברינג בריוויק בדיון בעתירתו, שיין, נורבגיה, 15 במרץ 2016. רויטרס
"בתי כלא הם זירה מושלמת לגיוס למטרות פוליטיות". בריוויק ועורך דינו, היום בבית המשפט/רויטרס

"הוא רוצה קשר עם אנשים אחרים", הסביר עורך דינו אויסטין סטורוויק, והבהיר כי התיק יוצג בפני בית הדין האירופי לזכויות אדם אם העתירה לא תתקבל בנורבגיה. בבית הכלא הוא מוחזק בתא שבו שלושה חדרים, עם טלוויזיה ומחשב, אך ללא גישה לאינטרנט. מותר לו לצאת לחצר להתעמלות, והאנשים היחידים שעמם הוא בא במגע הם הסוהרים ואנשי הצוות הרפואי בבית הכלא. את הפגישות עם עורך דינו מותר לו לקיים מבעד לחלון זכוכית בלבד.

התביעה הכללית באוסלו סירבה עד כה לענות לעתירתו, ומסרה כי "אין כל ראיות לכך שלעותר יש בעיות פיזיות או נפשיות כלשהן כתוצאה מהתנאים בבית הכלא". כמו כן, ציינו הרשויות כי בריוויק כתב בעבר כי "בתי כלא הם זירה מושלמת לגיוס למטרות פוליטיות". כמו כן, נטען כי בידודו נועד, בין היתר, להגן עליו מאסירים אחרים שעשויים לתקוף אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
המחבל הנורווגי אנדרס ברינג בריוויק בדיון בעתירתו, שיין, נורבגיה, 15 במרץ 2016. רויטרס
מוחזק בתא שבו שלושה חדרים, עם טלוויזיה ומחשב. בריוויק בבית המשפט, היום/רויטרס

לא ברור אם עתירתו של בריוויק תתקבל בבית הדין האירופי, אם אכן תוגש. בשנת 2014, בית הדין לזכויות אדם פסק נגד הרשויות בטורקיה בגין החזקתו של עבדוללה אוצ'לן, מייסד "מפלגת הפועלים של כורדיסטן", המוגדרת על ידי אנקרה ארגון טרור, בבידוד. מנגד, לוחם הגרילה הוונצואליאני איליץ' רמירז סאנצ'ז, שנכלא בצרפת, הפסיד בעתירתו לאחר שנקבע כי מתאפשרת לו גישה לבני משפחתו ולעורכי דינו, למרות בידודו מאסירים אחרים.

המחבל הנורווגי אנדרס ברינג בריוויק בדיון בעתירתו, שיין, נורבגיה, 15 במרץ 2016. רויטרס
"אין ראיות לכך שלעותר יש בעיות כלשהן כתוצאה מהתנאים". בריוויק, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully