יישלח למאסר בפועל?

משיחיסט מואשם בפשע שנאה: "ריסס גרפיטי ב-770"

משה הלפרין המזוהה עם הפלג המשיחיסטי בחב"ד, חילל לפי החשד את מרכז 770 כשריסס כתובות גרפיטי. בשבוע שעבר נפתח משפט והוא מואשם בפשע שנאה - מה שעשוי לשלוח אותו למאסר (בעולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בימים האחרונים נפתח משפטו של משה הלפרין המזוהה עם הפלג ה"משיחיסטי" בחב"ד, זאת לאחר שעל פי החשד ריסס כתובות בבית המדרש המרכזי של חסידות חב"ד בארה"ב - מקום מגוריו של האדמו"ר זצוק"ל. בנוסף, על פי החשד, הלפרין ריסס את מצלמות האבטחה במקום על מנת שלא יוכלו לזהות אותו. כך דווח ב"דיילי ניוז".

יחד עם הלפרין נעצר גם חברו החשוד שסייע לו בהשחתת המקום. הלפרין וחברו ריססו את את כתובות הגרפיטי בבית הכנסת בעקבות חילוקי הדעות בין הפלג ה"משיחיסטי" בחב"ד שמאמין כי האדמו"ר, שנפטר לפני כ-22 שנים, עדיין חי בגופו, לבין הפלג המרכזי בחב"ד שמתנגד לאמונתם של ה"משיחיסטים".

בעקבות העובדה כי ריסוס הכתובות נעשה בבניין בית הכנסת, המעשה הוגדר כ"פשע שנאה" נגד מקום דתי, מה שעלול לשלוח את הלפרין לעד 15 שנות מאסר בפועל.

הלפרין בבית המשפט (מתוך דיילי ניוז)

שופט בית המשפט בניו יורק שחרר את הלפרין וחברו בערבות של 7,500 דולרים והורה לו להפקיד את דרכונו מחשש שינסה להימלט לישראל בכדי לחמוק מהעונש. נגד הלפרין עומד גם כתב אישום נוסף בחשד לפריצה לחנות יחד עם שניים מחבריו, בה לפי החשד גנבו תרסיסים.

לאחר ששוחרר בערבות, התעוררה סערה בבית המשפט כשהלפרין וחברו נתפסו מצלמים את השופט במצלמת הסלולר שלהם, דבר האסור לפי החוק הפדרלי בארה"ב. הלפרין התנצל ואמר כי תכנן למחוק את התמונות, והשופט החליט לשחררו ולרשום אזהרה בתיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר