שתף קטע נבחר

השביתה בליגת הנשים הגיעה לסיומה

משרד הספורט ומנהלת הנשים הגיעו להבנות, ההקצבה בת 2.4 מיליון השקלים שהובטחה בקיץ 2015 תועבר במלואה. הליגה תחזור לפעילות סדירה אחרי משחקי חצי גמר הגביע. מירי רגב: "שביתה מיותרת ולא אחראית"

השביתה בליגת העל לנשים הגיעה לסיומה והליגה תחזור לפעילות סדירה. זאת לאור מתווה ההסכמות שהושגו היום (א') והועברו בכתב למנהלת הליגה על ידי ראשי משרד התרבות והספורט. "ההקצבה בת 2.4 מיליון השקלים שהובטחה בקיץ 2015 תועבר במלואה ובימים הקרובים", נאמר בהודעת המנהלת.

 

בימים האחרונים נכנסו לעובי הקורה, כדי לפתור את המשבר בכירי משרד הספורט, בהנחיית השרה מירי רגב ואנשי צוותה, יו"ר המועצה הלאומית העליונה לספורט עודד טירה, יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי וממלא מקומו שמעון מזרחי. רק היום, בתום מרתון דיונים, הגיע המשבר לסיומו.

 

ועכשיו, חצאי גמר גביע המדינה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ועכשיו, חצאי גמר גביע המדינה(צילום: עוז מועלם)

 

כזכור, כבר ביולי 2015 הבטיח משרד הספורט לתקצב את הליגה, רק שהכסף לא הגיע ליעדו. ביום חמישי לפני שבוע וחצי, ואחרי אולטימטום שהציבו למשרד, ראשי הליגה והקבוצות החליטו: עד כאן. הליגה הבכירה בענף ספורט הנשים הבכיר בארץ הושבתה ל-13 ימים.

 

"זה לא מרד", הסבירה יו"ר מנהלת הנשים, איריס שטרק, בראיון שהעניקה ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet ספורט לכבוד יום האישה הבינ"ל. "אף אחד לא רוצה להרוס את הליגה, כולנו רוצים לשחק. אין לנו שום מלחמה אישית נגד השרה מירי רגב, כל מה שרצינו זה לקבל את מה שמגיע לנו".

 

המחאה עבדה, הכסף יעבור במלואו. שטרק (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
המחאה עבדה, הכסף יעבור במלואו. שטרק(צילום: עוז מועלם)

 

שרת התרבות והספורט, מירי רגב מסרה בתגובה: "אני מברכת על כך שאיריס שטרק יו״ר המנהלת הסכימה לסיים את השביתה ולקבל את מתווה שהוצג לה כבר בתחילת הדרך על ידי מנכ"ל המשרד. אימוץ המתווה בשלב מוקדם יותר היה מונע את השבתת הליגה והנזקים שנגרמו עקב כך. זו הייתה שביתה מיותרת ולא אחראית. משרד הספורט ימשיך ויפעל על פי התקנות המחייבות ותוכניות העבודה הנדרשות. אני רואה חשיבות רבה בקידום ספורט הנשים בכלל וכדורסל הנשים בפרט ומתכוונת להצעיד אותם קדימה".

 

אגב, הליגה תחזור רק בשבוע הבא. מחר (ב') יתקיימו משחקי חצי גמר גביע המדינה לנשים ברמלה. מכבי רמת חן תפגוש את אליצור חולון (17:00) במשחק המוקדם, בנות הרצליה תפגוש את מכבי אשדוד (19:30) במפגש המרכזי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
איריס שטרק
צילום: עוז מועלם
מומלצים