שתף קטע נבחר

הסייפת סירבה להסיר את החיג'אב ועוררה סערה

חברת נבחרת הסייף של ארה"ב התבקשה להסיר את החיג'אב כדי לקבל אישור כניסה לפסטיבל מוזיקה וסרטים, אולם סירבה והעלתה את הבקשה המעליבה לחשבון הטוויטר שלה. המארגנים התנצלו

סערה בארצות הברית. חברת נבחרת הסייף של המדינה לאולימפיאדת ריו 2016, איבטיחג' מוחמד, נדרשה להסיר את החיג'אב, כדי שתוכל להצטלם לאישור הכניסה לפסטיבל מוזיקה וסרטים.

 

איבטיחאג' בת ה-30, מוסלמית אדוקה המתחרה במסגרת התחרות הקבוצתית בסגנון החרב, שאת סיפורה הבאנו כאן בסוף השבוע, כאשר הפכה לספורטאית האמריקאית הראשונה שתתחרה באולימפיאדה עם כיסוי ראש, סירבה בכל תוקף לבקשה, מה שהוביל למהומה גדולה.

 

סירבה להוריד את החיג'אב.מוחמד (צילום מתוך אינסטגרם) (צילום מתוך אינסטגרם)
סירבה להוריד את החיג'אב.מוחמד(צילום מתוך אינסטגרם)

 

אתרי הספורט והחדשות הגדולים בעולם, כמו "הדיילי מייל" ו"הניו יורק טיימס" פרסמו כתבות בנושא, שלא השאירו גם את המארגנים אדישים לכך.

 

בהודעה שפורסמה לתקשורת, הגיבו המארגנים: "זה לא המדיניות שלנו להסיר את החיג'אב או כל כיסוי ראש דתי אחר כדי להכין תג כניסה. זה היה טעות של אחד המתנדבים שביקש בקשה לא רגישה והוא עבר מהאירוע".

 

הציוץ שעורר סערה (צילום מסך: מתוך טוויטר)
הציוץ שעורר סערה(צילום מסך: מתוך טוויטר)

 

מארגני הפסטיבל עצמו לא הסתפקו בגינוי, אלא גם התנצלו אישית בפני הסייפת: "אנחנו נבוכים מהמקרה, התנצלנו אישית בפני איבטיחאג' ואנו מביעים חרטה על אירוע זה".

 

אם כל זה לא מספיק, לאחר שכבר הצליחה לשכנע את המארגנים להצטלם עם הכיסוי ראש, איבטיחאג' קיבלה את האישור כניסה שלה לפסטיבל, אבל עליו היה כתוב שם אחר - תמיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים