יום שלישי, 21.05.2024 שעה 10:36
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

נוסא עשוי להיעדר מול ב"ש, טיבי: רעב לאליפות

חשש שהניגרי לא יהיה כשיר למשחק העונה. טיבי לאחר ה-0:1 של מכבי על סכנין: "לא יכריע". בוס נגד מעבר לר"ג? "מעדיף לשחק באצטדיון בו הקהל קרוב"

|
איתן טיבי נבלם ע
איתן טיבי נבלם ע"י אברהם פאס (יניב גונן)

בתסריט האופטימי ביותר שלהם לפני שני מחזורים, במכבי תל אביב דיברו בינם לבין עצמם על כך שעד לסיום העונה הם זקוקים ל-11 ניצחונות. "אף אחד לא יחלק לנו מתנות", אמרו. אלא ששני משחקים עברו, הצהובים לקחו שש נקודות, הפועל באר שבע רק שתיים והנה - אל משחק העונה ביום ראשון הבא בטוטו-טרנר, תגיע אלופת המדינה בפיגור של נקודה בלבד. מאבק כזה מותח, לא היה לנו בשנים האחרונות.

השיפור ביכולת תחת השרביט של פיטר בוס נמשך גם אמש (שבת) כאשר הצהובים ניצחו 0:1 את בני סכנין משער של ערן זהבי בדקה ה-80 אחרי בישול של אורלנדו סה. אמנם התוצאה אינה דורסנית כמו במשחק שקדם לכך, אך הקבוצה מת"א הפגינה מחצית ראשונה מעולה שהתאפיינה בהחמצות רבות, ולמרות חצי שני קצת מבולגן שאולי הושפע מהלחץ לכבוש (התוצאה הייתה רק 0:0), הצליח לבסוף מלך השערים של הקבוצה להשחיל את ה-28 שלו העונה בליגת העל ולהעניק שלוש נקודות חשובות במיוחד.

גול הזהב: 0:1 דרמטי למכבי ת"א על סכנין

בוס הולך במשחקים האחרונים על מערכים התקפיים ובא על שכרו, חרף חיסורים משמעותיים דוגמת נוסא איגייבור, עומרי בן הרוש ואמש גם אבי ריקן. בסה"כ, תחת המאמן ההולנדי, צברה הקבוצה 26 נקודות מתוך 30 אפשריות בליגת העל. יתרה מכך, מאז ההפסד להפועל באר שבע בבלומפילד, הצהובים ניצחו בעשרה משחקים מתוך 12, סיימו עוד שניים בתיקו וצברו מאז אותו הפסד 32 נקודות מ-36 אפשריות.

לקראת משחק העונה, מי שמדאיגים מאוד את בוס הם כמובן איגייבור ובן הרוש - כאשר נראה כי קיים ספק גדול מאוד לגבי כשירותם להתמודדות בב"ש. בנוגע לריקן, ההולנדי מקווה כי "שחקן הכל-בו" יהיה כשיר אחרי שבפעולה האחרונה של האימון המסכם למפגש עם סכנין הרגיש את שריר הירך ולכן לא נכלל בסגל. המאמן הצהיר כי אם ריקן לא יהיה כשיר, יובל שפונגין יפתח שוב כמגן שמאלי.

זהבי ובן חיים חוגגים (יניב גונן)
זהבי ובן חיים חוגגים (יניב גונן)
 

שחקן שבוודאות יחסר הוא כמובן החלוץ, טל בן חיים, אך עדיין לא ברור מי יחליפו והאם בוס יחזור לשחק עם שלישיית קישור או שמא ישמור על המערך מהמחזורים האחרונים. ההערכה הייתה כי אם איגייבור יהיה כשיר, הוא יהיה זה אשר ימלא את מקומו של השחקן המוצהב, אך בשל העובדה כי כלל לא בטוח שהניגרי יחלים בזמן, הכול פתוח בנוגע לעמדה זאת, כאשר שלומי אזולאי, דור פרץ, עדן בן בסט וברק יצחקי נלקחים בחשבון.

הבלם, איתן טיבי, שמחפש אליפות אישית חמישית ברצף (ארבע עם מכבי, אחת עם ק"ש), התייחס לכך: "השנה אני רעב יותר מבכל אליפות שלקחתי. אני כל-כך רוצה את האליפות הזאת. אני לא יודע אם אני פחות טוב או יותר טוב אבל את הרצון שלי ואת התשוקה שלי לשנה הזאת אני לא יכול להגדיר. מעט מאוד לקחו חמש אליפויות ברצף והרצון שלי הוא לקחת את האליפות הזאת מה גם שהשנה קצת יותר קשה ואולי זה יהיה יותר מתוק".

איתן טיבי (יניב גונן)
איתן טיבי. "הקבוצות מסתגרות נגדנו" (יניב גונן)
 

המשחק בב"ש: "אין ספק שאנחנו רואים בכל שבוע שקבוצות מסתגרות נגדנו. מול ב"ש המאמן יבוא ויעשה התאמות נכונות ואני מאמין שיהיה בסדר. המשחק שם הוא עוד אחד על שלוש נקודות. הוא לא יקבע את האליפות. אנחנו רוצים לנצח כמו בכל משחק ולשם מטרה זאת אנחנו הולכים".

הססמאות מב"ש: "אף פעם לא התעסקתי בקבוצה או שחקן כזה או אחר. אנחנו מתעסקים בעצמנו ואני מתעסק בעצמי. יש כאן אתגר והוא טוב וחיובי ואני מקווה שנשיג את האתגר הזה לבסוף".

הרצון להישאר במכבי ת"א: "יש דברים שלא תלויים רק בי, יש דברים שלוקחים זמן ואני בטוח שיהיה בסדר. אני צריך להתעסק בעונה הזאת ולא בהמשך הדרך שלי. אמרתי, חשוב לי לקחת את האליפות הזאת ואני לא מתעסק בעונה הבאה. מכבי יודעת שאני רוצה להישאר והכול מתנהל כמו שצריך להתנהל והכול בסדר".

שחקני מכבי ת&qout;א חוגגים. &qout;להישאר? לא הכל תלוי בי&qout; (יניב גונן)
שחקני מכבי ת"א חוגגים. "להישאר? לא הכול תלוי בי" (יניב גונן)
 

על מצבו של הבלם, טל בן חיים, שאיבד את מקומו בהרכב, נשאל טיבי לסיכום: "טל שותף שלי כמו כל שחקן הגנה. שיחקתי איתו בנבחרת וגם במכבי מן הסתם. טל שחקן עם עבר וניסיון מאוד גדול. אני האחרון שחושב שאני צריך לייעץ לו. אני בטוח שהוא מסתדר. גם אני הייתי בתקופה כזאת, אין ספק שטל בלם מצוין".

בנושא אחר. המועדון יכריע בקרוב היכן ישחק בעונה הבאה, כאשר אמש לפני הפתיחה היה ניתן לראות את מחאת האוהדים בשער 11 כנגד אפשרות של מעבר לאצטדיון רמת גן. במכבי ת"א מודעים היטב לכך וגם אומרים בגלוי כי הם יודעים שמעבר לר"ג יוליד פיחות משמעותי מאוד בכמות המנויים, אך מדגישים כי כל הפרמטרים יישקלו ועל הפרק, מלבד מעבר לר"ג, עדיין עומדות אופציות המושבה, נתניה וטדי - מהן ייבחר הבית הבא. מבחינת הקהל העדיפות היא המושבה או נתניה.

פיטר בוס (יניב גונן)
פיטר בוס. "אוהב לשחק על מגרש מושלם" (יניב גונן)
 

פיטר בוס נדרש לסוגיה זאת כאשר נשאל על הנושא והיכן יעדיף לשחק. ההולנדי מבחינתו הסביר מהו האצטדיון האולטימטיבי עבורו כשאמר: "אין לי מה להגיד בנוגע לבחירה כי זה בידיים של מרטין והמועדון. אני רק יכול להגיד שאני מעדיף לשחק באצטדיון שבו הקהל קרוב לדשא, כי אז אתה יכול להרגיש את המתח. אני מבחינתי אוהב לשחק על מגרש מושלם".

"שיחקתי בעבר בוומבלי עם נבחרת הולנד ובפעם הראשונה שלי שם חשבתי לעצמי 'וואו, האם זה דשא אמיתי?'. וכשאני מסתכל על הדשא פה בבלומפילד, אני יכול להגיד לכם שזהו אחד ממשטחי הדשא הטובים בעולם. אנחנו רוצים לשחק עם שחקנים טכניים וקצב משחק מהיר, ולכן אנחנו צריכים דשא טוב. אז אני לא יכול להגיד לכם את דעתי לגבי נתניה, פ"ת או מגרש אחר, אני רק יכול להגיד שאני אוהב לשחק איפה שהקהל קרוב לדשא ועם דשא מושלם", אמר בוס לסיכום, ואם במכבי ת"א מקשיבים, אזי שאופציית ר"ג צריכה לרדת מהפרק.

בנושא אחר, המגן השמאלי של קבוצת נערים א' של מכבי תל אביב, אופק בלס, החל להתאמן עם הקבוצה הבוגרת כחלק מהמדיניות של המאמן פטר בוס שמנסה לשלב שחקנים מקבוצות הנוער.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */