יום ראשון, 19.05.2024 שעה 08:02

לוחם: אבי סולומון לא יעצור עד שיעפיל לריו 2016

הרץ העיוור, שנולד עם מחלה תורשתית קשה, נלחם על האפשרות להעפיל לריו 2016 ובעזרת תרומות דרך הדסטארט, הוא קרוב מתמיד לקביעת הקריטריון

|
אבי סולומון. עד ריו 2016
אבי סולומון. עד ריו 2016

אבי סולומון, בן 32 מבית שמש. נשוי ואב לחמישה. אבי עלה לישראל מאתיופיה כשהיה בן 8 והתעוור בגיל 16 עקב מחלת הגלוקומה, מחלה תורשתית שהתפרצה ללא הודעה מוקדמת שגרמה לו לעיוורון. עם רקע כזה, לחשוב שסולומון נלחם על אפשרות להשתתף במשחקים האולימפיים בריו דה ז'נרו נשמע מופרך לגמרי, אבל זה בדיוק מה שהוא עושה. אבי הוא הרץ העיוור המחונן בארץ למרחקים בינוניים ומחזיק בשיא ישראל למרחק 1,500 מטרים, וכיום הוא קרוב מתמיד לקביעת הקריטריון לאותו מקצה בריו 2016.

סולומון עוסק בספורט כל חייו ולדבריו, ממש מאז שהוא זוכר את עצמו: בתור נער הוא הגיע להישגים נאים בריצה למרחקים בינוניים. מיד לאחר שהתעוור שיחק 11 שנה בנבחרת ישראל לכדור-שער עיוורים, ולאחר מכן חזר להתחרות בריצה באופן מקצועי. תחילה, התחרה בתחרויות ארציות ובשלוש השנים האחרונות החל להתחרות בזירה הבינלאומית.

אבי סולומון (מערכת ONE)
סולומון. קרוב מתמיד לקביעת הקריטריון
 

בחודש מאי 2015 ייצג אבי את המדינה באליפות העולם לעיוורים שנערכה בסיאול בליוויו של שיאן ישראל במרתון, היילה סטאין. עצם ההשתתפות היא הישג השיא של סולומון בקריירת הריצה שלו וכל זאת בזכות עמידה בתכנית אימונים קפדנית, נסיעות למחנה אימונים בחו"ל תוך הפגנת התמדה ונחישות יוצאות דופן.

בד בבד, סולומון הוא איש משפחה במשרה מלאה. כדי לפרנס את משפחתו הוא עובד בשלוש עבודות במקביל: הוא מדריך קבוצות ב"דיאלוג בחשיכה" במוזיאון הילדים הישראלי בחולון, ממלצר במסעדת "בלק-אאוט" במרכז "נא לגעת" ביפו ומרצה על סיפור חייו וההתמודדות עם העיוורון בפני תלמידים וקבוצות נוספות.

אבי סולומון (מערכת ONE)
סולומון. עובד בשלוש עבודות כדי לפרנס את משפחתו
 

למרות הקושי בשילוב תכנית אימונים מקצועית ומחייבת עם חיי המשפחה והעבודה, סולומון חולם להשתתף באולימפיאדת ריו בחודש ספטמבר 2016, ומתאמן בנחישות ובהתמדה לריצה במקצה ל-1500 מטרים (ואפילו שוקל הוספת מקצה של 5000 מטרים). יעד נוסף אותו שהציב לעצמו הוא השתתפות באליפות אירופה לעיוורים שתתקיים באיטליה בחודש יוני 2016. כהכנה לתחרות זו יצא אבי והמלווה שלו אסף לתחרות הגרנד-פרי, גם כן באיטליה, המהווה את החזרה הגנרלית לקראת האליפות. כל זאת, תחת הכוונת מאמן הריצה של הנבחרת הפראלימפית של ישראל - וילם.

ביום שני האחרון חזר אבי ממחנה אימונים אינטנסיבי באתיופיה בו השיג תוצאה מרשימה של 4:30, חמש שניות בלבד מהתוצאה הנדרשת להשגת הקריטריון האולימפי (4:25). יחד עם זאת, בשל אילוצי היום-יום, ובהיעדר תמיכה רציפה וחזקה, קיים קושי רב לעמוד בכמות האימונים הרבה, נפח האימונים ההולך וגדל ובסרגל המאמצים הקפדני. כתוצאה מכך, עמידה ביעדים על פי לוח הזמנים המוגדר הופכת למשימה קשה ואולי אף בלתי אפשרית.

אבי סולומון (מערכת ONE)
סולומון. יוכל להגיע לאולימפיאדה רק בזכות גיוס התרומות
 

לצורך כך, נפתח קמפיין הדסטרט שעומד להסתיים בעוד 10 יום. עד כה גוייסו כ-90% מהסכום - https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=17552.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */