וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בבריטניה: האם המלכה תומכת בפרישה מהאיחוד האירופי?

עיתון ה"סאן" הפופולרי פרסם כי "גורמים בכירים" טענו שהמלכה תומכת במהלך, שייעלה במשאל עם ביוני הקרוב. עם זאת, בארמון בקינגהאם דחו את הטענות מכל וכל, והדגישו: "לא נגיב לטענות מזויפות של גורמים אנונימיים"

המלכה אליזבת בביקורה בתחנת רכבת באדינבורו ביום שבה הפכה למלכה ששלטה יותר מכל שליט אחר, ספטמבר 2015. רויטרס
תומכץת בפרישה מהאיחוד? המלכה אליזבת/רויטרס

ה"סאן" הבריטי, העיתון הנמכר ביותר בבריטניה, פרסם היום (רביעי) בעמודו הראשית כותרת שהסעירה את הממלכה – "המלכה תומכת בפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי". כמו כן, דווח בעיתון כי אליזבת השנייה אמרה ש"האיחוד הולך בכיוון שגוי". בארמון בקינגהאם מיהרו להכחיש את הדיווחים, והתעקשו כי היא אינה תומכת באף צד ואינה מתערבת בעניינים פוליטיים.

הסאן ציטט "גורם בכיר", שסיפר על פליטת פה של המלכה שאירעה בשנת 2011 בפני סגן ראש הממשלה לשעבר ניק קלג, התומך בהישארות באיחוד. "אנשים ששמעו את השיחה נותרו חסרי ספקות בנוגע לעמדותיה של המלכה על שילובה של בריטניה באיחוד", אמר הגורם. "זה היה דבר יוצא-דופן. האיחוד האירופי הוא ללא ספק נושא שעליו יש להוד מעלתה עמדה". העיתון, הנוטה לבקר את חברותה של בריטניה באיחוד, אף דיווח כי המלכה אמרה לקבוצת מחוקקים בפגישה נפרדת כי היא אינה מבינה את מהלכיה של אירופה.

העמוד הראשי בעיתון "סאן" הבריטי שבו נכתב כי המלכה תומכת בפרישה מהאיחוד האירופי, פברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
כותרת הסאן, היום/צילום מסך, טוויטר

"במהלך 63 שנות כהונתה, המלכה נשארה ניטרלית בכל הנוגע לפוליטיקה", מסר דובר הארמון. "אנו לא מתכוונים להגיב לגבי טענות מזויפות של גורמים אנונימיים. מאל העם הוא עניין הנוגע לעם הבריטי בלבד". גם קלג עצמו הכחיש את הדיווחים. "מדובר בשטויות", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "מקרה זה אינו מצוי בזיכרוני, ואין זה מהדברים אני הייתי שוכח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אזרחי בריטניה צפויים להצביע במסגרת משאל עם שייערך ב-23 ביוני, ולהכריע אם להישאר באיחוד. סקרי דעת קהל שנערכו לאחרונה מראים כי רוב האזרחים נוטים להצביע בעד הישארות באיחוד, אך הפער בין שני המחנות הצטמצם לאחרונה.

משאל העם מגיע לאחר שבפברואר האחרון מועצת האיחוד האירופי ובריטניה הגיעו להסכמות שיאפשרו לבריטניה להישאר בארגון בן 28 המדינות, בכפוף לשורת רפורמות שיעניקו לה מעמד מיוחד. הצדדים הגיעו לפריצת דרך לאחר מרתון דיונים שנמשך יותר מ-30 שעות, על רקע חשש באירופה מאיומיה של בריטניה כי תצא מהאיחוד אם דרישותיה לא ייענו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully