שתף קטע נבחר

בקשה לאשר מכירת מגה ל-10 רשתות

שר הכלכלה לשעבר שלום שמחון מבקש מביהמ"ש לאשר לרשתות הקטנות, ובהן סופר דוש, מחסני השוק וסופר ספיר, לרכוש את מגה כמקשה אחת ולחלק ביניהם את 127 סניפיה. נאמני מגה מתנגדים לעסקה. במקביל הוגשה בקשה לדחיית המכירה ב-75 יום, כדי לגבש קבוצת רוכשים מקרב עובדי מגה

המכרז למכירת מגה כמקשה אחת צפוי להסגר הערב בשעה 18:00, לאחר שנדחה פעמיים. עד כה, לא ברור האם יוגשו הצעות לרכישת מגה כמקשה אחת, זאת נוכח הוצאותיה הגבוהות של הרשת, בעיקר על שכר דירה ושכר עובדים.

 

כתבות נוספות בנושא מגה : 

לא הוגשו הצעות לרכישת מגה - המכרז נדחה

דו"ח חושף: כך קרסה מגה, "לחקור את הבעלים"

מחמישה יוצא אחד: מי יקנה את מגה?

שני מתווים לרכישת מגה. תשלום ראשון: 150 מיליון ש'

 

לקראת הסגירה, מנסים שר הכלכלה לשעבר שלום שמחון, ומנכ"ל משרדו לשעבר שרון קדמי, להוביל עסקה במסגרתה תמכר מגה כמקשה אחת ל-10 רשתות שאחר כך יחלקו בינהן את סניפיה. נאמני מגה, רו"ח גבי טרבלסי ועורכי הדין אהוד גינדס ואמיר בר טוב, מתנגדים לעסקה זו. אולם ל"כלכליסט" נודע כי שמחון וקדמי פועלים לעקוף את ההתנגדות.

 (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
(צילום: רועי עידן)

אתמול פנה שמחון, באמצעות עו"ד דוד פורר, לבית המשפט המחוזי בלוד בבקשה להורות לנאמנים לאפשר לרשתות אלו גישה לחדר המידע של מגה. למרות התנגדות נאמני מגה לפתיחת חדר המידע לרשתות הקטנות ובהן מחסני השוק, סופר דוש, סופר ספיר ועוד - שאין ביכולתן לרכוש את כל 127 סניפי מגה, פנה שמחון לרשות ההגבלים וביקש את אישורה לגיבוש הקבוצה.

 

יינות ביתן יצאה מהעסקה, רשות ההגבלים אישרה

רשות ההגבלים שהתנגדה לפני כחודש למהלך דומה שניסה אייל ויקטורי להוביל, נתנה את הסכמתה לשמחון, ככל הנראה על רקע הוצאת רשת יינות ביתן, המהווה רשת גדולה, מקבוצת הרשתות הקטנות. אלא שגם אישור רשות ההגבלים לא הביא לשינוי בעמדת נאמני מגה.

 

בעקבות כך, פנה שמחון, יממה לפני סגירת המכרז, וביקש "להורות לנאמנים לאפשר לו גישה לחדר המידע". שמחון ציין בבקשה כי הוא מייצג קבוצה של 10 רשתות שכל אחת מהן מבקשת לקנות מספר סניפים של מגה ובדרך זו לצמוח. 

 

שמחון אף העריך כי ערכה הכולל של מגה בעיני קבוצת הרשתות שהוא מייצג יהיה גבוה משמעותית מכפי שקונה יחיד יאות לשלם. "ערכה של ההצעה שתתקבל מקבוצת הרוכשים צפוי להשיא את התקבולים לקופת הנושים, בניגוד להצעות אחרות שאולי יוגשו".

 

אייל אלי, יו"ר ועד עובדי מגה מסר: "ועד עובדי מגה לא יאפשר בשום אופן את מכירת הרשת בחלקים או לקבוצת רוכשים שיחלקו ביניהם את הסניפים, ומחזק את ידי הנאמנים על כוונתם למכור את הרשת כמקשה אחת. הוועד קיבל הבטחה מהנאמנים שבכוונתם למכור את הרשת בשלמותה והם לא יאפשרו לקבוצת הרוכשים לרכוש את הרשת".

 

מנהלי סניפים הביעו נכונות לרכוש

בתוך כך, רו"ח נבון חונה הגיש הבוקר בקשה לבית המשפט המחוזי בלוד לדחות ב-75 ימים את המועד האחרון להגשת הצעות לרכישת מגה. זאת לצורך גיבוש רוכשי הסניפים מתוך עובדי הרשת. לטענתו, ניהלו נציגיו שיחות עם מספר מנהלי סניפים שהביעו נכונות לרכוש את הסניף בו הם עובדים. רו"ח חונה מיוצג על ידי עו"ד ורו"ח גיל גרון. 

 

רו"ח חונה מציע לרכוש את מגה תמורת 180 מיליון שקל ב-72 תשלומים, כלומר בשש שנים. הרכישה תתבצע באמצעות הון עצמי מינימלי של הרוכש והשלמת הרכישה בהלוואת מדינה. הסניפים יקבלו שירותי מטה שיורכב ממחלקות קניינות, כספים, שיווק והדרכה.

 

לטענת רו"ח חונה, מתווה זה הוא הדרך הטובה ביותר לרכישת הרשת. "מודל דומה נוסה בעבר בחברות אחרות לרבות מודלים בחברות שבוצעו על ידי בהיקפים שונים והצלחתם מוכחת", מציין רו"ח חונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
סניף מגה ב קניון מלחה ירושלים עומד להיסגר הקפאת הליכים
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים