שתף קטע נבחר

לוסטיג: "אין סיבה שצ'מטאי לא תקבל אזרחות"

מנכ"ל הוועד האולימפי הביע תמיכה במתן אזרחות לרצת המרתון: "היא לא שכירת חרב, היא משלנו בכל צורה והיבט". הערכת הוועד האולימפי: המשלחת לריו תמנה מעל ל-40 ספורטאים

ההערכה האחרונה של הוועד האולימפי הישראלי, 150 ימים לפתיחת המשחקים בריו, גורסת כי המשלחת הישראלית תמנה מעל ל-40 ספורטאים.

 

נכון לעכשיו 18 ספורטאים כבר הבטיחו את מקומם בריו והרשימה אמורה לגדול משמעותית. "המשלחת הישראלית מתחילה לקבל צורה", סיפר מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, "אמרתי כמה פעמים שהצפי שלנו הוא ל-35-40 ספורטאים, אני אופטימי לכיוון ה-40 ואומר די בביטחון שאנחנו נעבור גם את ה-40".

 

גילי לוסטיג. הערכות למשלחת גדולה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
גילי לוסטיג. הערכות למשלחת גדולה(צילום: אורן אהרוני)

 

לוסטיג פירט: "אנחנו בהחלט במצב טוב. אני מעריך ש-35-40 אחוז מהמשלחת יהיו מהענפים המועדפים. אני בטוח שגם הצמד בשחייה האמנותית יקבע את הקריטריון הישראלי ויצטרף למשלחת".

 

אתה חושב שרצת המרתון לונה צ'מטאי שממתינה לאזרחות תצטרף למשלחת?

"אני מאוד שמח על השאלה, כי אני לא רואה שום סרט

 שמדינת ישראל לא תיתן לה אזרחות. היא ספורטאית משלנו, לא הגיעה לכאן כשכירת חרב, היא התחתנה, הקימה את ביתה כאן, יש לה ולבן זוגה ילד פה, והיא משלנו בכל צורה והיבט. אין שום סיבה בעולם שמדינת ישראל לא תיתן לה אזרחות ושתייצג אותנו בגאווה רבה. היא ראויה לכך וחבל שלא נתנו לה את האזרחות מזמן.

 

אנחנו נעשה את הכול כדי שלונה תקבל אזרחות. בנוסף נצטרך לעבור את המשוכה אצלנו שדורשת ממנה להיות אזרחית ישראלית במשך שנה, אבל אני בטוח שכולם יבינו שמדובר במקרה חריג והיא מסמלת את הערכים האולימפיים - אין הבדל בין דת, גזע ומין".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
לונה צ'מטאי
צילום: ראובן שוורץ
לוח תחרויות
מדליות כחול לבן
י"א חללי מינכן
גיבורים אולימפיים
צילום: getty images
מפת הפארק
המשחקים הפראלימפיים
מומלצים