ארכיון (צילום: רויטרס)
ארכיון | צילום: רויטרס

ארבעה חודשים לאחר הפיגוע - צו האטימה יצא לפועל: במהלך הלילה (בין שני לשלישי) נאטם ביתו של המחבל איברהים סמיר סקאפי, שדרס למוות את לוחם מג"ב בנימין יעקובוביץ' בחודש נובמבר האחרון. מדובר צה"ל נמסר כי האטימה בוצעה בהתאם להנחיית הדרג המדיני, והסתיימה ללא עימותים או אירועים חריגים.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

במהלך הלילה נכנסו כוחות צה"ל ומג"ב, בשיתוף המנהל האזרחי, לחברון ואטמו את ביתו של סקאפי - שביצע את פיגוע הדריסה בצומת חלחול צפון ב-4 בנובמבר 2015. בפיגוע נפצע קשה לוחם מג"ב, סמל שני בנימין יעקובוביץ', שמת מפצעיו לאחר מספר ימים.

מפקד הכוח שהוביל את איטום הבית היה גם מפקדו של בנימין יעקובוביץ ז"ל. לאחר הפעולה סיפר המפקד כי מדובר בסגירת מעגל עבורו. "זהו מסר ברור לכל פעילי הטרור ומשלחיהם, שלמרות הכאב והקושי שחווינו עם לכתו של בנימין ז"ל", אמר המפקד. "כוחות הביטחון יגיעו וימצו את הדין עם כל פעיל טרור". 

זירת הפיגוע, חודש נובמבר האחרון (צילום: הצלה יו"ש)
זירת הפיגוע, חודש נובמבר האחרון | צילום: הצלה יו"ש

לפני כשבוע וחצי אישר בית המשפט העליון את צו האיטום לביתו של סקאפי. יעקובוביץ', הלוחם שנרצח בפיגוע, התגייס למשמר הגבול לפני כשנה וחצי והותיר אחריו הורים, אח ושתי אחיות.

"במהלך ביקור הפצועים שקיימתי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, הספקתי לפקוד במחלקת טיפול נמרץ את מיטתו של בנימין ז"ל, שעות ספורות לפני שנפטר מפציעתו מפיגוע הדריסה בחלחול", כתב שר הביטחון משה יעלון בעמוד הפייסבוק שלו לאחר פטירתו של יעקובוביץ'.

הרכב איתו בוצע פיגוע הדריסה (צילום: הצלה יו"ש)
הרכב איתו בוצע פיגוע הדריסה | צילום: הצלה יו"ש

"לאחר מותו, נודע לי כי הוריו החליטו לתרום את אבריו. זו מחווה אנושית יוצאת דופן ומרגשת, ואצילותם של ההורים היא עבורנו אות ומופת. הם חינכו את בנם להיות "ראש גדול" ולקחת אחריות, וגילו תעצומות נפש לאחר מותו", כתב.