מתיחה מוצלחת

החילונים נפלו בפח: "בית הקפה שמדיר נשים"

פרסומים ברשת החברתית על בית קפה בו נשים יורשו לשבת רק בתוך המבנה ולגברים יינתן מרחב גדול יותר, הצליחו לעורר את זעם החילונים. מה האמת? מתיחה לאיסוף כספים לקראת פורים (חרדים)

אילוסרטציה (צילום: שאטרסטוק)

המתיחה שיצאה מפרופורציות? בימים האחרונים נפוצו ידיעות ברשתות החברתיות השונות על פתיחת סניף של רשת בתי הקפה האמריקנית "סטארבאקס" בבית שמש, כאשר "בעקבות הסכם עם רבנים הוחלט כי הנשים יישבו רק בתוך המבנה ואילו גברים יורשו לשבת גם מחוץ למבנה בית הקפה". הפרסומים עוררו זעם בקרב גולשים חילונים, אולם אז התברר כי מדובר במתיחה.

המתיחה שהופצה לרגל חג הפורים, היא יוזמה של עסקנים מקומיים לאיסוף תרומות. בהודעה שהופצה נאמר כי "לראשונה בישראל סניף של Starbucks יפתח בבית שמש, אבל בלי ישיבת נשים. מחוץ לבית קפה, כמו בערב הסעודית, הרקע: איום בחרם והפגנות מול המקום בטענה שזה יפגע בצביון השכונה. בתקופה הקרובה ייפתח ברמת בית שמש בית קפה שימכור מוצרי starbucks, מדובר באיש עסקים אמריקאי אשר ירכז את הזכיון להפעלת בתי קפה עם מוצרי הרשת".

בעקבות הידיעות התעוררה סערה ברשת ומנכ"ל ארגון חדו"ש אורי יוגב אף הגיב לאתר האינטרנט המקומי "שמש-נט" ותקף את "הדרת הנשים" כשהוא מאיים לפנות למשטרה בעקבות הפרת החוק שאוסר אפליית נשים במרחב הציבורי.

בתגובתו של רגב נכתב כי "הידיעות שהתפרסמו בעניין התנאת מתן תעודת כשרות לבית קפה בבית שמש בכך שנשים תורשנה לשבת רק בתוך בית הקפה ולא בשולחנות שבחוץ היא לא רק חורגת מסמכות הרבנות, אלא מהווה עבירה פלילית של סחיטה ואיומים. חדו"ש תפנה למשטרה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את מי שאיים על בעל בית הקפה ובדרישה להודעה חד משמעית של הרבנות הראשית ורבנות בית שמש שתעודת כשרות לא תותנא בשום תנאי שאיננו קשור לכשרות פריטי האוכל בלבד".

"חדו"ש תפעל בעניין זה בהמשך לתביעתה שהתקבלה בעבר להסיר מהנחיות הכשרות של הרבנות הראשית כל כפייה של שמירת שבת שנדרשה על ידי הרבנות ביחס לבתי מלון והוסרה בעקבות דרישתנו והבהרת היועץ המשפטי שמדובר בדרישות בלתי חוקיות". הוסיף רגב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר