"אפס סובלנות לפגיעה מינית". בוכריס (צילום: IDF)
נערך לעימות. תא"ל בוכריס | צילום: IDF

תא"ל אופק בוכריס, הקצין הבכיר החשוד באונס ובהטרדה מינית של חיילות ששירתו תחתיו, עבר בשעות הצהריים (שני) בדיקת פוליגרף במשרדי מצ"ח. כעת בודקים החוקרים את התשובות, שלהן השפעה מכרעת על החקירה. בטרם הבדיקה אמר בוכריס למקורביו כי הוא משוכנע בצדקתו.

לעדכונים נוספים ולהעברת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

בצאתו מהבדיקה לא שמע בוכריס מהחוקרים על תוצאותיה, אך בתוך כמה שעות הם יתחילו לגבש את השורה התחתונה. לבדיקות אמנם אין משמעות משפטית, אך עם זאת לבדיקת פוליגרף בתחילת חקירה כמו של בוכריס, שהחלה רק לפני שבוע ונמצאת בשלביה הראשונים, יש השפעה משום שהיא נועדה לסמן לחוקרים את הכיוון.

מדובר בבדיקת פוליגרף שלישית שבוכריס עובר בתוך מספר חודשים. הבדיקה הראשונה הייתה כללית ונגעה בנושאים של נורמות וערכים במסגרת סיווג לקראת תפקיד חדש. כמו כן, הוא ביצע בדיקה נוספת מטעמו לאחר חשיפת החשדות נגדו ובה, לפי טענת עורך דינו, הוא נמצא דובר אמת.

מלבד בדיקתו של בוכריס, צפויה גם בדיקה של המתלוננת הראשונה והשנייה. חוקרי מצ"ח והתביעה הצבאית סבורים שהמתלוננות מהימנות. הם בדקו את גרסת המתלוננת הראשונה ועל פניו לא נראה שיש לה מניע נסתר או עבר פסיכיאטרי שיכול לגרום לה להעליל עלילת שווא נגד בוכריס.

בתוך כך, העימות בין בוכריס למתלוננת הראשונה צפוי להתקיין כבר בימים הקרובים. בשלב זה הקריאה של התביעה ושל אב המתלוננות לקורבנות נוספים להגיע ולהתלונן לא הובילה לתלונות נוספות.