יום ראשון, 26.05.2024 שעה 01:46
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

פותחים את עונת 2009/10 בליגת העל: מכבי נתניה

ONE בפרויקט מיוחד לפתיחת העונה, והיום: נתניה. עזריה קיבל את המושכות, 10 שחקנים מרכזיים נטשו ועם הרכב צעיר, נתניה תיאבק במרכז הטבלה ומטה

|
מכבי נתניה. פותחת עונה עם נתי עזריה על הקווים
מכבי נתניה. פותחת עונה עם נתי עזריה על הקווים

עשר המכות, כך מגדירים אוהדי מכבי נתניה את הקיץ הקשה ואולי אף הבלתי נשכח שעבר עליהם. ותיקים מאוהדי הקבוצה שהתרגלו בשנים האחרונות לקבוצה לוחמת שרצה בצמרת הגבוהה של הליגה לא ממש זוכרים קיץ כמו התקופה האחרונה שעברה על המועדון מעיר היהלומים. לא פחות מ-10 שחקנים (עשר המכות כבר אמרנו?) פשטו את המדהים השחורים צהובים ועזבו את אצטדיון הקופסא לאחרונה.

מעבר למכה המקצועית, טרם סוף העונה החולפת החליט הבעלים דניאל יאמר בהחלטה משותפת עם המאמן דאז, לותר מתיאוס, על פרידה בנתניה של תקופת יאמר התרגלו לשמות בכירים על הקווים, החל באלי גוטמן דרך ראובן עטר ועד לאחרון שהיה אולי השם הגדול מכולם, לותר מתיאוס.

הקיץ, בהמשך למגמת הקיצוצים שפוקדת את הכדורגל הישראלי החליט הבעלים, דניאל יאמר לקצץ משמעותית בתקציב הקבוצה ואף חשב למכור את הקבוצה לידי מי שיחפוץ בה. לאחר גל של שמועות שכלל את פאולו סוסה הפורטוגלי וראובן עטר החליט יאמר למנות את מי שהיה עוזר המאמן של מתיאוס, נתי עזריה בכדי שיעמוד על הקוים בקופסא בעונה הקרובה.

יש האומרים שהקיצוץ הגדול בתקציב שהוביל יאמר נבע מ-2 סיבות עיקריות: הראשונה שבהן היא אכזבתו של הבעלים מהעיכובים בבניית האיצטדיון החדש בעיר שיחליף את איצטדיון הקופסא המיושן, והשניה ואולי המרכזית ביותר היא אכזבתו של הבעלים מן האוהדים שלא הגיעו ומילאו את איצטדיון הקופסא בעונה החולפת ולטענתו לא תמכו מספיק בשחקנים ובצוות המקצועי.

דניאל יאמר. קיצוץ גדול בתקציב (עדי בן ברון)
דניאל יאמר. קיצוץ גדול בתקציב (עדי בן ברון)

בגזרה זו בעיקר נרשמו וממשיכות להירשם התגדשויות, החל בהפגנות וברצון האוהדים לפרוץ ולהשתלט על משרדי המועדון ועד למכתב קשה ששלחו נציגי האוהדים לפיפ"א כנגד הבעלים, סיפור זה כאמור, רחוק מלהסתיים.

הבחורים החדשים בשכונה - יותר עוזבים מנכנסים
10 המכות: את הקבוצה עזבו בקיץ האחרון לא פחות מעשרה שחקנים מרכזיים שעיתבו בשנים האחרונות את פני הקבוצה מעיר היהלומים.

מכה ראשונה: לירן שטראובר למכבי תל אביב: אין ספק שעזיבתו של השוער לטובת מכבי תל אביב מהווה פגיעה קשה מאוד לחוליית ההגנה של הצהובים שחורים. שטראובר כיהן כקפטן הקבוצה וכעת, יצטרכו לעמוד בין השורות דניאל ליפשיץ וטארק נאטור שלמרות היותם שוערים בנבחרות הצעירות מגיעים למעמד חסרי ניסיון כמעט לחלוטין.

שטראובר. חזר לקדנציה שניה במכבי ת&qout;א (קובי אליהו)
שטראובר. חזר לקדנציה שניה במכבי ת"א (קובי אליהו)

מכה שניה: דדי בן דיין להפועל תל אביב: עזיבתו של המגן השמאלי הטוב בארץ כיום פוגעת אף היא בצורה קשה בנתניה אך מעבר לכך מחזקת הרבה יותר את הפועל תל אביב שתהנה משירותיו של בן דיין.

מכה שלישית: לואיס מרין לאלחואלה (קוסטה ריקה): מרין שנחשב לאחד הבלמים הטובים שנחתו כאן נתן בעונה הקודמת עונה מצויינת ובעצם הנהיג את ההגנה של הנתייתים, ללא ספק עוד יתגעגעו בקופסא לשחקן שהיה גם אהוב הקהל.

מכה רביעית: איתי שכטר להפועל תל אביב: למרות שקיבל 'על הראש' לא פעם ולא פעמיים ממאמנו בעונה הקודמת לותר מתיאוס נחשב איתי שכטר לאחד החלוצים היותר פוריים בליגה שלנו. ללא ספק יהווה שכטר חיזוק להתקפה האדומה ומנגד, עושה הרושם שעוד יתגעגעו אליו בנתניה.

שכטר וגוטמן. בנתניה עוד יצטערו על העזיבה שלו
שכטר וגוטמן. בנתניה עוד יצטערו על העזיבה שלו

מכה חמישית: זאב חיימוביץ' לטרק גרוזני (רוסיה): עוד שחקן הגנה שעזב את הקופסא, הפעם לטובת הצעה טובה היותר הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כלכלית לליגה הרוסית.

מכה שישית: גולן חרמון להפועל רמת גן: השותף של חיימוביץ ומרין לקו ההגנה עזב גם הוא את הקופסא, אין ספקם שחוליית ההגנה הייתה זו שנפגעה בצורה הקשה מיותר מגל העזיבות.

מכות שבע, שמונה, תשע ועשר: תיירי טאזמטה, אלברטו זאפטה, ניקוסי סיאבונגה ואלברטו בלאנקו - כל הארבעה הגיעו לנתניה כשמות מבטיחים בחוליה הקידמית אך אף אחד מהם לא הצליח לתפוס מקום של קבע בסגל של נתניה ואת כולם החליטו בנתניה לשחרר שלא להחתים לעונה נוספת.

סיאבונגה. חזר לדרום אפריקה (אמיר לוי)
סיאבונגה. חזר לדרום אפריקה (אמיר לוי)

גם האוהדים השרופים שיושבים על הגדרות בקופסא בוודאי מתקשים לזהות מספר שחקנים אנונימים יחסית שלבשו את מדי הקבוצה במשחקיה האחרונים באירופה ובגביע הטוטו וזאת בעקבות הסגל הצעיר ויש האומרים השאפתני שבנה נתי עזריה.

במקומם של עשרת העוזבים הגיע חיזוק דל בלבד בדמותו של חלוץ בני לוד בעונה שעברה אחמד סבע (שחתם על חוזה עוד בעונה שעברה), החלוצים חן עזרא, אובודו אוקוצ'ה ואלון וויסברג שחזרו מהשאלה, הקשר ריף מסיקה והבלם מעוז סמיה שחזרו אף הם מעונת השאלה. 

התחזקו או נחלשו?
תואר אחד אספה כבר מכבי נתניה בקיץ האחרון - הקבוצה שנחלשה בצורה הגדולה ביותר. אוהדי הקבוצה טוענים שיאמר ערך בקיץ מכירת חיסול של הקבוצה וקשה שלא להסכים איתם. לזכותו יאמר שאת רוב השחקנים שמכר הוא היה גם זה שהביא בכספו לנתניה.

אוהדי נתניה מפגינים. טוענים שיאמר עךר מכירת חיסול (אלעד ירקון)
אוהדי נתניה מפגינים. טוענים שיאמר עךר מכירת חיסול (אלעד ירקון)

השנה נתניה תצטרך להתבסס על שחקני בית צעירים ורעבים בתקווה שהם יוכיחו את עצמם על המגרש. מלבד סגל השחקנים שמעמידה נתניה עוד גורם שעלול להשפיע הוא הקרע הגדול שבין הנהלת הקבוצה לאירגוני האוהדים השונים. ללא ספק השחקנים הצעירים של המועדון יצטרכו את קריאות העידוד והגיבוי של אוהדי הקבוצה בעונה הקשה שכנראה תעבור על היהלומים הצעירים.

מתכוננים
לאחר שגם מחנה האימונים של המועדון היה בספק חרף הקיצוצים, בסופו של דבר יצאה הקבוצה מעיר היהלומים למחנה אימונים בן שבעה ימים בטורקיה (קיצוצים, כבר אמרנו?) במהלכו שיחקה נגד מניסאספור המקומית וסיימה בתיקו ללא שערים. בארץ נאלצה הקבוצה מנתניה להתאמן במקומות לא מקומות, ללא חדרי הלבשה ומקלחות לאחר שאיצטדיון הקופסא עבר הקיץ שזרוע ולא נמצאה חלופה מתאימה.

לאחר מכן הגיע הליגה האירופית, נתניה נכנסה למשחקים בסיבוב השני ואת משחק החוץ מול קבוצת סליימה סיימו היהלומים בתיקו מאופס. כאן בארץ הדברים נראו מעט אחרת שנתניה הצליחה לנצח ניצחון גדול מבחינתה 0:3, ניצחון ששיחרר הרבה אויר בקופסא והכניס את המערכת לסוג של אופוריה.

נתניה חוגגת בסיבוב המוקדם מול סליימה (תומר גבאי)
נתניה חוגגת בסיבוב המוקדם מול סליימה (תומר גבאי)

אך האופוריה התפוגגה מהר מאוד כשנתניה פגשה בסיבוב השלישי של המפעל האירופי את קבוצת גלאטסראיי הטורקית, נכון שמדובר בקבוצה בעלת שם גדול, אך חניכיו של נתי עזריה התפרקו על המגרש בשני המשחקים (במשחק הראשון 4:1, בשני 6:0).

נכון, בגן הילדים היו קוראים לצמד המפגשים מול הטורקים "לא כוחות" אך רבים מאוהדי הקבוצה שואלים את עצמם האם עקב הקיץ הקשה שעברה הקבוצה, הקיצוצים והרצון של הבעלים דניאל יאמר למכור את הקבוצה לא היה כדאי להם לעשות כמעשה בית"ר ירושלים ולוותר מראש על ההשתתפות באירופה ובכך בעצם לחסוך כסף ולהתכונן בצורה טובה יותר למאבקים בליגה?

כך יראה ההרכב
דניאל ליפשיץ, קלמי סבן, מעוז סמיה, ביבאן פרנסמן, אוראל דגני, רביד גזל, אלמוג כהן, שלו מנשה, שניר גואטה (אמיה טגה), אובודו אוקוצ'ה (חן עזרא) , אחמד סבע.

קלמי סבן. קיבל את סרט הקפטן (תומר גבאי)
קלמי סבן. קיבל את סרט הקפטן (תומר גבאי)

התחזית
אם כן, בעיר היהלומים כמו שכבר ציינו התרגלו בשנים האחרונות לראות את הקבוצה שלהם נדבקת לחבורת הצמרת ונותנת פייט לא רע לקבוצות הגדולות ( ויש האומרים שנתניה נכנסה לחבורת הקבוצות הגדולות) אומנם, אוהדי נתניה לא זכו לראות כדורגל התקפי במיוחד בשנה האחרונה תחת הדרכתו של לותר מתיאוס אבל זכו לראות בעיקר חבורת לוחמים שהצליחו להפיק יותר מהמקסימום, השנה מקווים בצוות המקצועי של נתניה יקוו שבחבורת השחקנים הצעירים של המועדון ידבק רוח הלחימה של הקבוצה מן השנה שעברה.

התחזית האופטימית אומרת שחניכיו הצעירים של עזריה יחד עם אלמוג כהן, רביד גזל, שלו מנשה וקלמי סבן מתחברת, אנו מגלים כמה וכמה הפתעות נעימות מאוד שאפילו מצליחות להתברג לסגל הנבחרת של קשטן, החבורה של עזריה מתפוצצת על המגרש, מנצלת את העובדה שהפועל תל אביב וחיפה מצליחות באירופה ומנצחת אותם 0:1 קטן בקופסא כהחלוץ אלון וייסברג הופך ליקיר האוהדים עם שערי ניצחון בדקות הסיום ונתניה מצליחה להיאבק על מקומות 4-6.

התחזית הפסימית
השחקנים הצעירים של עזריה מקבלים פיק ברכיים מן המעמד, לצד הברקות פה ושם של הקפטן קלמי סבן, הקשר שלו מנשה וחלוץ החיזוק שמרשים, אחמד סבע השחקנים לא מצליחים להתחבר יותר מידי ומדשדשים בתחתית. תחת ניצחונות יפים על הפועל עכו רעננה, והפתעה בדמות ניצחון על בית"ר ירושלים בטדי. הקבוצה חוזרת מושפלת לאחר תבוסה 0:5 להפועל חיפה בקרית אליעזר ולאחר הפסד משפיל במכתש.

נתי עזריה. יצליח לחבר את הקבוצה? (תומר גבאי)
נתי עזריה. יצליח לחבר את הקבוצה? (תומר גבאי)

בחודש ינואר מצליח בשעה טובה דניאל יאמר למכור את המועדון, ובהמשך לתבוסות המאמן נתי עזריה מחליט שכדי לזעזע את המערכת ולמרות התנגדות ההנהלה הוא מחזיר את המפתחות ומי שנוחת בקופסא לקדנציה שניה הוא ראובן עטר. העברת הבעלות ועטר בעצמו נותן מוטיבציה לשחקנים הצעירים ובסופו של דבר ונתניה מסיימת את העונה במקום העשירי. לאחר העונה הקשה, בצוות המקצועי מגדירים זאת כהצלחה יחסית ואת העונה מסכמים כמוצלחת בהתחשב בנסיבות.

בשורה התחתונה: מקומות 8-12 מעבר לזה יחשב כהפתעה.
 

אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */