אילוסטרציה (צילום: איחוד הצלה)
זירת התאונה, היום | צילום: איחוד הצלה

נער כבן 11 נדרס היום (ראשון) על ידי אוטובוס בשעה שרכב על אופניו ברחוב מנחם בגין בחולון. פרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה ביצעו בו פעולות החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו במקום. נסיבות האירוע נחקרות.

לעדכונים נוספים ולהעברת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

"על הכביש שכב רוכב האופניים, נער כבן 11 מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה", תיאר הדר סער, כונן מד"א וחובש רפואת חירום שהגיע למקום. "ניסינו להעניק לו טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בשטח. נהג האוטובוס טופל במקום במצב קל".

גם מתנדב איחוד הצלה הלל חמאווי תיאר את זירת האירוע הקשה. "כשהגעתי למקום נתקלתי בנער שרכב על אופניים ונפגע מאוטובוס. הוא היה במצב אנוש ללא הכרה וללא דופק ונשימה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות ומתקדמות אך למרבה הצער נקבע מותו בזירת התאונה עקב אופי הפציעה הקשה ממנה סבל. כמו כן הענקנו בזירה סיוע לנפגעי חרדה מנוסעי האוטובוס שראו את התאונה הקשה".

זירת התאונה הקטלנית בחולון (öéìåí: מד"א)
בן 11 נדרס למוות | öéìåí: מד"א

מספר שעות לאחר התאונה הקטלנית התרחשה תאונה נוספת בה נפגע רוכב אופניים בן 40. סמוך לשעה 17:00 הוזעק צוות מד"א לשדרות שאול המלך בתל אביב לאחר שרוכב אופניים נפצע כתוצאה מפגיעת רכב פרטי. הרוכב פונה לבית החולים איכילוב גבר כבן 40 במצב בינוני עם חבלת ראש.

מארגון בטרם לבטיחות ילדים נמסר שב-2015 נהרגו ארבעה ילדים ונפצעו קשה עוד 20 כתוצאה מתאונה בזמן שרכבו על אופניהם. מדובר בעלייה ביחס לארבע השנים הקודמות. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, מדגישה שחבישת קסדה מפחיתה עד 88% מפגיעות ראש ומוח.

"מדובר באסון כבד ובטרגדיה נוראית", אמר מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב. "למדינה אסור להתעלם מרוכבי האופניים ולהפקיר אותם לרכיבה בין כלי הרכב. חייבים לסלול ולהקצות מסלולי רכיבה ייעודיים עבור רוכבי האופניים כדי לשמור על ביטחונם. אסור להמתין לעוד רוכבים שייהרגו".