יום שלישי, 28.05.2024 שעה 02:03
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

בוס: אולי הייתה עבירה, אבל לא שווה צהוב

מאמן מכבי תל אביב כעס לאחר שהבין שבן חיים לא ישחק במשחק העונה בעוד שבועיים לאחר שספג צהוב תשיעי ב-0:5 על כפ"ס. סה: "המספרים לא משקרים"

|
טל בן חיים. לא ישחק במשחק העונה (יניב גונן)
טל בן חיים. לא ישחק במשחק העונה (יניב גונן)

מכבי תל אביב רשמה אמש (שבת) 0:5 בפעם השלישית העונה בליגת העל, אחרי שעשתה זאת מול הפועל כפר סבא (ניצחה בתוצאה זהה גם את הפועל עכו ועירוני קריית שמונה), הגיעה ל-59 שערים (13 יותר מהפועל באר שבע), צימקה את הפער לשתי נקודות, ראתה את אורלנדו סה כובש צמד בכורה ואף את ערן זהבי סוגר עוד יותר את הפער מהשיא ההיסטורי של 30 שערים בעונה. ועדיין, מאצטדיון בלומפילד הם יצאו בעיקר כעוסים.

הכרטיס הצהוב של טל בן חיים, שהיה התשיעי שלו העונה, הוליד את הרחקתו ממשחק העונה מול ב"ש בטוטו-טרנר. בן חיים הוא אחד השחקנים החשובים בקבוצה, כך שהכעס מובן בהחלט. עיקר הטענות הופנו לעבר השופט זיו אדלר על שליפת הכרטיס כפי שפורסם ב-ONE עוד במהלך המשחק מול החניכים של שרון מימר. 

חוזרת להרשים: 0:5 למכבי ת"א על כפ"ס

הצהובים השמיעו טענות קשות עוד במהלך ההתמודדות ובכירים במועדון הביעו את זעמם באופן גלוי במיוחד. גם לאחר מכן, הם לא נרגעו. "רואים בבירור איך טל מנסה להימנע מלגעת במאוויס צ'יבוטה", אמרו. "הוא עשה הכול כדי לא לקבל את הכרטיס אבל כשזה נוגע לאדלר אנחנו לא מתפלאים. זוכרים איך הוא שדד אותנו בבלומפילד מול ב"ש? זה לא חדש. גם בעונה שעברה בווסרמיל עם השער של אליניב ברדה מנבדל, ובהפסד 2:1 לק"ש בחוץ. תבדקו ותראו שבמשחקים איתו אנחנו מקופחים תמידית".

מאמן הקבוצה, פיטר בוס, אשר היה קרוב לאירוע ציין כי "מה שאני אוהב בכדורגל הישראלי זה שמאפשרים פה לשחק כמו גברים. יש תיקולים, לפעמים חזקים, והמשחק נמשך ואני אוהב את זה. ראיתי לא מעט תיקולים חריפים שבכלל לא זכו לשריקה. אז עבירה? אולי הייתה, אני לא בטוח, אבל צהוב? לדעתי לא היה מקום לצהוב. אבל זה לא תפקידי, ואני מאמן מכבי ת"א בסופו של יום".

פיטר בוס ושרון מימר  (יניב גונן)
פיטר בוס ושרון מימר. "משחקים כאן כמו גברים" (יניב גונן)
 

בוס נשאל האם אמר משהו מיוחד לשחקנים שהיו בסכנת צהוב שיוביל להרחקה מטרנר והשיב: "לא, כי אני חושב שצריך להגיע לכל משחק ולשחק אותו כפי שהיית משחק בכל מצב". במכבי ת"א הגנו על המאמן ועל הטענות שכביכול הושמעו על כך שבחר לא להוציא את השחקן בהפסקה: "היו לכפר סבא שלושה מצבים מעולים בחצי הראשון. אם הם פותחים מחצית שנייה ופתאום כובשים, והמאמן מוציא את בן חיים בגלל משהו שנוגע לעוד שני משחקים? מה אז היו אומרים?".

והיה גם 0:5 על כפ"ס אמש, ולא רק צהוב תשיעי לבן חיים. בקבוצה היו מרוצים מאוד מהתצוגה של החלוץ אורלנדו סה, וגם משיתוף הפעולה שלו עם ערן זהבי. בצוות המקצועי סימנו שלושה שחקנים להם החמיאו במיוחד והם האריס מדוניאנין, דור מיכה ואבי ריקן שהראה שיש על מי לסמוך בעמדת המגן השמאלי. הבוסני מצדו מקבל מחמאות אדירות ובקבוצה ציינו כי לאורך משחק שלם לא איבד ולו כדור אחד וכל המסירות ששלח הגיעו לכתובת. "הוא הפך לבעל בית במרכז השדה. זה בדיוק מה שהיה חסר לנו. איפה הוא ואיפה מיטרוביץ'?". 

האריס מדוניאנין מול רז כהן. &qout;איפה הוא ואיפה מיטרוביץ´&qout; (יניב גונן)
האריס מדוניאנין מול רז כהן. "איפה הוא ואיפה מיטרוביץ´" (יניב גונן)
 

גם דור מיכה, שכבש את הראשון זכה למחמאות, אך בעיקר על הדרך בה הגיב להוראות של בוס שביקש משחקן הכנף לסייע לאלברמן ולמדוניאנין במרכז. מיכה נכנס לאמצע לאורך רוב שלבי המשחק, פינה את הקו לאלי דסה ובכך אפשר לצהובים לשמור על שליטה בכדור ולא להיות בחיסרון מספרי במרכז השדה. בוס אמר על כך: "זה היה הפתרון שלנו לכך ששיחקנו רק עם שני קשרים מחזיקי כדור ועוד קשר התקפי (זהבי). אפשר לשחק את השיטה הזאת בכמה דרכים, אבל הפתרון עם מיכה עשה את שלו. הוא נתן משחק פשוט פנטסטי".

מי שסיים שמח במיוחד את ההתמודדות הוא החלוץ אורלנדו סה: "היה משחק מצוין. אני מרוצה מהמשחק ואעבוד קשה כדי לעזור לקבוצה לכבוש שערים. אם אשחק ככה עם ערן בכל משחק אז יהיה טוב לכולם, לי, לערן ולמכבי ת"א".

ערן זהבי חוגג עם אורלנדו סה  (יניב גונן)
ערן זהבי חוגג עם אורלנדו סה. "אעזור לו לכבוש את השיא" (יניב גונן)
 

על מערכת היחסים עם זהבי, לו החמיא: "ביקשתי ממנו לבעוט את הפנדל כדי להשלים שלושער, אבל הוא אמר לי שהוא רוצה לשבור את שיא הכיבושים לעונה בליגת העל, אז אני מבין אותו ואנסה לעזור לו בצורה טובה להגיע לשם". 

המאבק עם ב"ש: "המספרים לא משקרים. אנחנו מבקיעים יותר ומשחקים טוב יותר לדעתי. יש לנו סגל מעולה, הרבה שחקנים עם איכויות. ב"ש בכושר טוב, היא בטוחה בעצמה ומנצחת אבל אנחנו עדיין עושים את שלנו ונמשיך לעשות את זה ונראה בסוף מי תזכה באליפות".

השיטה ההתקפית: "אם זה טוב יותר? אנחנו אף פעם לא יודעים. הדבר הטוב ביותר הוא לנצח. אם זה ב-4:4:3 או 4:4:2 זה לא משנה. אני מבחינתי צריך להמשיך לעבוד קשה כי אני עדיין לא מרגיש מאה אחוז. אם נמשיך לנצח אז השיטה לא באמת משנה. העיקר שננצח".

אסור לפספס
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
נגןההפתעה שחיכתה לטוני קרוס בחדר ההלבשה
ההפתעה שחיכתה לטוני קרוס בחדר ההלבשה
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */