שתף קטע נבחר

"נגיף הזיקה בברזיל נמצא תחת שליטה"

נשיא הוועדה המארגנת של ריו 2016, קרלוס ארתור נוזמן, ניסה להרגיע את הפאניקה לקראת האולימפידה הקרבה. מייקל פלפס: "ממש לא מודאג", סרינה וויליאמס: "צריכים להיות זהירים, אבל אני אהיה בריו"

צפירת הרגעה? נשיא הוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים בריו, קרלוס ארתור נוזמן, הודיע היום (ו') כי התפשטות וירוס הזיקה במדינתו נמצאת "תחת שליטה". נוזמן ציין כי ברזיל כבר נקטה מספר פעולות כדי למנוע את התפשטות הווירוס, וכי הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) וארגון הבריאות העולמי (WHO) מרוצים מהתוצאות עד כה.

 

גם הספורטאים עצמם לא מודאגים מהמצב. "אני חושב שבכל פעם שמקרבים לאולימפיאדה יש תמיד נושא אחר שעולה על הפרק. אני ממש לא מודאג מהזיקה", אמר השחיין האמריקאי מייקל פלפס, שעד כה זכה ב-18 מדליות אולימפיות.

 

המשחקים יתקיימו כרגיל? שלט לקראת האולימפיאדה בריו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
המשחקים יתקיימו כרגיל? שלט לקראת האולימפיאדה בריו(צילום: AFP)

 

הטניסאית סרינה וויליאמס, גם היא אלופה אולימפית, הודתה כי חקרה מעט את הסוגייה, אך זה לא ימנע ממנה להגיע לאולימפיאדה נוספת במטרה להגן על תוארה: "קראתי כמה מאמרים על זה. אני בהחלט חושבת שזה משהו שצריך להיות זהירים לגביו וצריך לראות מה יקרה בחודשים הקרובים, אבל אני צריכה לקרוא על זה עוד. אם אלוהים ירצה, אני היה בריו".

 

כזכור, ארגון הבריאות העולמי הכריז על נגיף הזיקה בתחילת השנה כעל מקרה חירום בינלאומי בשל התפשטותו המהירה ופגיעתו באלפי בני אדם. ברזיל היא המדינה הנגועה ביותר בנגיף עד כה, כשעד כה דווח על כ-4,000 תינוקות במדינה הסובלים ממומים קשים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לוח תחרויות
מדליות כחול לבן
י"א חללי מינכן
גיבורים אולימפיים
צילום: getty images
מפת הפארק
המשחקים הפראלימפיים
מומלצים