"קרב הגנה על ירושלים"

'יתד נאמן': "להילחם ולשחרר את ירושלים שתחת כיבוש זר"

במאמר מערכת חריף קושר "יתד נאמן" בין חילולי השבת בירושלים להקמת "הכותל הרפורמי" ואומר כי "ירושלים תחת כיבוש רוחני זר" וקורא לצאת ל"קרב הגנה על ירושלים. אזעקת אמת" (אקטואליה)

"כיבוש רוחני זר שבראשו הגנרל". ראש העיר ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בשבועות האחרונים סוערות הרוחות סביב המתרחש בעיר ירושלים, מחד, ההחלטה על הקמת "הכותל הרפורמי" ומאידך האישור שניתן בעיריית ירושלים ל"מתחם התחנה" וחילולי השבת שבו.

הבוקר (שישי) קושר מאמר המערכת בעיתון "יתד נאמן" בין השניים, מאשים כי העיר ירושלים נתונה תחת כיבוש זר וקורא לצאת לקרב הגנה על העיר.

תחת הכותרת "המערכה על קדושת ירושלים", נכתב במאמר המערכת כי "ישנו מכנה משותף ברור בין האישור שניתן לכתות החוץ יהודיות לקיים מופעי תיפלה פורימיים ליד הכותל הדרומי, לבין אישור התוכנית להפעלת מתחם התחנה בירושלים תוך חילולי שבת".

העיתון מסביר כי "הכתות הכפרניות כמו חברי המועצה והועדה המחוזית נעצו את טלפיהן בחומה, והארץ הזדעזעה ת"ק על ת"ק פרסה. שני הארועים שפוגעים בקדושתה של ירושלים, מוכיחים כי ירושלים עדין נתונה תחת כיבוש זר".

העיתון מתייחס למהלך של תנועת ש"ס בגינו הצליחו לאשר את 'מתחם התחנה' וכותב כי "זו הפעם הראשונה שחילול השבת קיבל אישור עירוני רשמי, גם אם זה אירע תוך ניצול ציני ולא הגון של סיטואציה שנפלה לידיהם, בגלל חוסר אחריות".

"צריך לבדוק היטב מה באמת הביא לחרפה הזו", רומז 'יתד' על שאירע, "וכיצד אירע שבתקופה שבה מכהנים כל כך הרבה חברי מועצה חרדים, מתרחש פשע רוחני שלא היה יכול לקרות בימים שהנציגות החרדית היתה מיעוט מזהיר. היכן נוצר הכשל או מה ומי גרמו שלמרות שיש ליהדות החרדית כח אדיר, זה איננו כח לעשות חיל. אבל מה שברור הוא, עיר המקדש נצורה וצריך לשחרר את ירושלים".

"קו התפר הפרום עובר במתחם ספרא, כי ירושלים של ברקת אינה ירושלים, היא סמל לאומי אזרחי, סמבול בלבד. הר הבית הוא פסגת הלאומיות והלאומנות רח"ל, לא מקום קדוש - ולכן יש שמרשים לעצמם לעלות למתחם הכרת ולרמוס חצרי. הכותל "שלהם" הוא האייפל הצרפתי של הישראלי, הקולוסאום הרומאי של העיר הזו, הביג-בן הבריטי של ירושלים - לכן הם בונים שם כלוב עבור שועלים שיוכלו להלך בו. ירושלים שלהם היא ה"ברלין" או ה"ניו יורק" של הישראלים, וכך הם רוצים שתיראה. עירית ירושלים עושה הכל כדי לחלן את העיר ולהנציח את חורבנה", מאשים העיתון.

בהמשך המאמר מתאר העיתון את כמיהת היהודים לירושלים לאורך כל הדורות ומפרט את כל אשר יש בירושלים וטוען כי לא לדברים האלו נשבע כל יהודי. "האם ירושלים - מושא כמיהת דורות, זה מתחם התחנה שמתכוון לחלל שבת? האם עיר הקודש הוא מדרחוב מלחה על שלל הדמויות הקוסמופוליטיות שחולפות בו? אולי בנין הפרלמנט הממוקם בטבורה המוניציפאלי ומחוקק חוקים נגד "דבר ד' מירושלים"? שמא האיצטדיון והקניון הסמוך לו או מתחם הספורטק המתוכנן לחלל שבת בכניסה לעיר, מתחת לשכונות החרדיות?".

"זו ירושלים של הכובשים היוונים והרומאים וגם 'ירושולים המוחדת' של טדי קולק בעבר וביתר שאת של ברקת, אבל זו אינה ירושלים! זו תל אביב, חיפה או באר שבע, שבאו לגור בירושלים. זו אולי ירושלים שברקת שואף לה, אבל לא העורק המרכזי בלבו של כל יהודי", נכתב במאמר.

לקראת סיום המאמר נכתב כי "ירושלים, למרות היותה כיום בריבונות ישראלית, אינה משוחררת. העיר הזו נאנקת, תחת כיבוש רוחני זר שבראשו הגנרל ראש העיר. הכותל, שריד לבית מקדשנו הפך לאתר תיפלה לנציגות כת זרה, המבקשת לרמוס ולכבוש את המלכה עמי בבית - בהכשר הבג"צ.

"העיר שיועדה למקום שממנו תצא תורה ודבר ד', הפכה לחוד החנית של עקירת הדת. למדינת ישראל יש את "ירושלים שלה", לעם היהודי עדיין אין את ירושלים שלו ואנחנו חייבים להלחם על כך – לפחות לסתום את הפרצות האחרונות. היהדות החרדית חייבת לעשות את הכל כדי לשחרר את ירושלים ולשמור על השבת - האות 'ביני ובין בני ישראל'. חייבים לבלום את התקדים המסוכן של ראש העיריה שעלול לגרור פירצה אחר פירצה".

בסיום המאמר מצטטים בעיתון את הגמרא בשבת כי" לא חרבה ירושלים אלא בשביל שחיללו בה את השבת" וכותבים: "אזעקת אמת. קרב הגנה על קדושת ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר