שלושה ימים לאחר שנעל הושלכה לעברו בעקבות פגישתו עם השגריר הישראלי - הגיע העונש: בית הנבחרים המצרי החליט היום (רביעי) ברוב של שני שלישים להשעות את חבר הפרלמנט תאופיק עוכאשה בעקבות המפגש שעורר סערה במדינה.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

בפרלמנט המצרי טענו כי עוכאשה הפר את הכללים הנהוגים לגבי מפגשים עם שגרירים והוא צפוי להיות מושעה עד לסוף המושב הנוכחי שיסתיים בחודשי הקיץ. סוגיית היחסים עם שגרירים, ובפרט כשמדובר בישראל נחשבת למורכבת ביותר במצרים, שאינה מעוניינת להפגין את קרבתה לישראל באופן פומבי ורשמי.

במהלך היום הגיב לראשונה לסערה חיים קורן, שגריר ישראל במצרים, ופנה לעם המצרי במסר בשפה הערבית. השגריר ביקש להרגיע את הרוחות לאחר התקרית נגד חבר הפרלמנט, שנודע בעמדותיו הפרו-ישראליות. ״אני מבין שהפגישה שלי עם עוקאשה עוררה סערה אבל אני, כשגריר, מקדם בברכה כל אדם שרוצה להיפגש עמי״, אמר קורן.

מוקדם יותר השבוע החליט חבר הפרלמנט המצרי עלי עבד אל-עאל, המתנגד לעוכאשה ולמפגש שערך עם הבכיר הישראלי, כי אין לעבור על המפגש לסדר היום ובמהלך דיון בפרלמנט שהלך והתלהט, הוריד את הנעל - והטיח אותה בעוכאשה. כתוצאה מהתקרית, השניים הורחקו מיידית מהדיון.

עוכאשה עם השגריר קורן. זמן להתנצל
השגריר קורן: "מוכן להיפגש עם כולם" | צילום:



בימים האחרונים גברה הביקורת נגד עוכאשה, ומתנגדיו אף כינו אותו "בוגד". לעוכאשה יש עבר ארוך של התבטאויות בעד ישראל ובעבר הוא אף קרא לה לתקוף בעזה.

בעקבות דבריו, פנו כמאה חברי פרלמנט ליו"ר בית הנבחרים המצרי ודרשו להדיח את עוכאשה ולבטל את חברותו בפרלמנט. הקש ששבר את גב הגמל מבחינתם, היה אותה פגישה שנערכה בין השגריר לחבר הפרלמנט ביום רביעי האחרון.