וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הערכת מצב: תותר כניסת פועלים פלסטינים למעלה אדומים

29.2.2016 / 21:33

כניסת הפועלים נאסרה לאחר הפיגוע בשבוע שעבר, שבו הותקף המאבטח צביקה כהן באמצעות גרזן. המנהל האזרחי בחן מחדש את כל בעלי ההיתרים, והמשטרה תמשיך להיערך בכוחות מתוגברים במוקדים הומי אדם ברחבי העיר

עריכה: ניר חן

המשטרה החליטה הערב (שני) כי החל ממחר תאושר כניסת פלסטינים למעלה אדומים לאחר שייבדקו כל אשרות הכניסה שלהם על ידי המנהל האזרחי. ההחלטה, שהתקבלה לאחר הערכת מצב ביטחונית בראשות מפקד מחוז ש"י ניצב שלומי מיכאל, הגיעה לאחר שכניסת הפועלים הפלסטינים לעיר נאסרה בעקבות הפיגוע שבו הותקף בגרזן צביקה כהן, מאבטח בן 48 בקניון.

בתום הערכת המצב נמסר כי לאחר הפיגוע, ערך המנהל האזרחי בעוטף ירושלים בחינה מחודשת של כלל בעלי ההיתרים – הן מבחינה ביטחונית והן מבחינה פלילית. כמו כן, כוחות הביטחון ימשיכו להיערך באופן מורחב במעלה אדומים, תוך שימת דגש על מקומות הומי אדם, על כניסות ליישובים בסביבת העיר ועל אזורי התעשייה באזור.

לקריאה נוספת:
המאבטח שנדקר בפיגוע במעלה אדומים עדיין מונשם ומורדם
הפיגוע במעלה אדומים: במשטרה בודקים כיצד המחבל נכנס לקניון
המחבל הכיר את צביקה: "הוא ביקש שיפתח לו דלת - ואז הסתער עם הגרזן"

הפיגוע במעלה אדומים - שבתאי בנדק באולפן+שיחת טלפון עם אחיו של הפצוע. מערכת וואלה
זירת הפיגוע במעלה אדומים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה

בלילה שבין חמישי ושישי בשבוע שעבר הותקף כהן על ידי המחבל סעדי עלי אבו חאמד, תושב עזרייה בן 21. הוא נלכד במבצע משותף של שב"כ, מחוז ש"י של המשטרה וכוחות של יחידת דובדבן וימ"מ. אבו חאמד היכה את כהן בקניון מעלה אדומים ופצע אותו באורח קשה, ולאחר מכן נמלט מהמקום.

אחיו של כהן, משה, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי אבו חאמד הכיר את המאבטח שאותו תקף. לדבריו, "הוא פועל בחנות בתוך הקניון שיש לו אישור להישאר בלילה כדי להכין את החנות לשישי בבוקר". הוא הוסיף כי הוא עבד בקניון שבעה חודשים, וכי הוא תקף את אחיו לאחר שביקש ממנו לפתוח עבורו דלת במתחם. "ברגע שצביקה ניגש, הוא הסתער עליו, נעץ לו את הגרזן בראש, בצוואר, ביד וברגליים – ולקח את המפתחות. הוא ירד במעלית לקומה הראשונה, פתח את הכניסה הראשית וברח", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully