גואטה ליש עתיד: "מנסים לתפוס כותרות בתקשורת"

גואטה תקף את הצעת אי האמון של יש עתיד: "ישבתם סביב שולחן הממשלה, הייתם שותפים מלאים לראש הממשלה נתניהו. כמעט אמרתי בטעות: הייתם שותפים מלאים ונאמנים" (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(Issac Harari/Flash90, וידאו: ערוץ הכנסת)

ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) תקף היום (שני) את סיעת 'יש עתיד' שהגישה הצעת אי אמון בממשלה בשל העובדה ש"ממשלת נתניהו מעדיפה לתחזק קואליציה על חשבון יחסי החוץ של מדינת ישראל".

בפתח דבריו אמר גואטה בחיוך: "מאז שאני חבר כנסת בכנסת הזו אני מצפה בכל שבוע לראות את הגאונות של המוחות המקוריים והמוכשרים בסיעות האופוזיציה: על מה יוצעו השבוע הצעות אי-אמון? מה קרה השבוע שלא קרה בשבוע שעבר? על מה תרגש ותגעש הארץ ביום שני השבוע?".

"אדוני היושב-ראש" הוסיף בציניות: "אין ספק שזו מלאכה שאינה קלה כלל ועיקר - כל שבוע להגות רעיונות מקוריים יותר או מקוריים פחות, ובלבד שתימצא כותרת שאולי תתפוס גם כותרת בתקשורת. אני מאמין שטובי המוחות של האופוזיציה עוסקים בכך".

לדבריו: "בסיעות האופוזיציה יש מי שנחשב כאמן המילה, אולי נכון יותר לומר "לוליין המילה", כמי שאין כוחו אלא בכתיבתו. הרשו לי, רבותי, לומר כמה מילים בשולי הצעת האי-אמון של סיעת יש עתיד, שכותרתה: ממשלת נתניהו מעדיפה לתחזק קואליציה על חשבון יחסי החוץ של מדינת ישראל. לא זכיתי לשמוע את דברי הטעם של המנמק מטעם הסיעה, אבל אני יכול לנחש".

גואטה פנה לסיעתו של לפיד: "אתם, חברי סיעת יש עתיד, שרק קומץ מכם נמצאים פה כרגע, הייתם כאן בקדנציה הקודמת. הייתם שלטון, ישבתם סביב שולחן הממשלה, הייתם שותפים מלאים לראש הממשלה נתניהו. כמעט אמרתי בטעות: הייתם שותפים מלאים ונאמנים. על כל פנים, תרשו לי לשאול אתכם: האם בשעתו, כלומר בשעתכם, ראש הממשלה נתניהו לא תחזק את הקואליציה על חשבון יחסי החוץ של המדינה? ובמילים אחרות: בתקופתכם יחסי החוץ של המדינה שגשגו והיו מאירים ומזהירים כזוהר הרקיע?.

"כלומר, כשהוא תחזק את הקואליציה בתקופתכם, זה לא היה על חשבון יחסי החוץ של המדינה; וכשהוא לא תחזק - אז על חשבון מי זה היה? אתם מבקרים את נתניהו, אבל תודו על האמת: למי מאתנו באמת יש את האומץ שהיה לנתניהו לפרק את הקואליציה הזו? הם חשבוה לרעה והשם חשבה לטובה".

הח"כ מש"ס סיים את דבריו: "אני אולי נשמע ציני, אבל אני לא. גם אני מודע לקשיים שלנו בכל הקשור ליחסי החוץ. אמירתו של ראש ממשלת אנגליה ביום חמישי שעבר היא חמורה ומעידה על בעיה בהסברה שלנו. גם מכיוון גרמניה קיבלנו מקלחת צוננת השבוע וגם באוסטרליה כועסים עלינו בגלל ביטול ביקורו של נשיא המדינה.

"אבל - וה"אבל" מופנה לעבר האופוזיציה - הביקורת שלכם היא לא במקום, עם כל הכבוד, ויש לנו כבוד. היא לא ראויה, היא לא באה ממקום הגון. אם המצב כל כך גרוע, מה אתם תורמים בזאת למדינת ישראל? עד מתי, יקיריי? בואו נחשב מסלול מחדש לטובת עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר