וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של "הסנדק" איתן חייא: "המשטרה והפרקליטות תפרו לו תיק"

26.2.2016 / 13:43

דניאלה חייא, בתו של העבריין שנשלח ל-20 שנות מאסר, תקפה את רשויות אכיפת החוק, שלדבריה הסתמכו על "שני נוכלים" בתור עדי מדינה. "החליטו שהדג גדול מספיק כדי לשכוח מכל עקרונות המוסר במדינה"

עריכה: ניר חן

(איתן חייא בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אתמול)

לאחר שאביה נידון ל-20 שנות מאסר ולקנס בסך מיליון וחצי שקלים, יצאה אמש (חמישי) דניאלה חייא, בתו של "הסנדק" איתן חייא, נגד המשטרה והפרקליטות שלדבריה "תפרו את התיק מא' ועד ת'", תוך שימוש בראיות שאינן מחזיקות מים וכעת "שותלות אימה" בדיווחים על אביה בתקשורת, עם תיאורים השאובים מסרטי "הסנדק". בנוסף לכך, היא תקפה את בית המשפט, שלטענתה גזר על אביה "גזר דין מנופח ומופרך לכל הדעות".

חייא, מבכירי העבריינים בישראל, הורשע לפני חודשיים בעבירות של הלבנת הון וסחיטה באיומים של לווים בריבית. לאחר מתן גזר הדין אתמול אמרו במשפחתו כי הם "המומים" מהחלטת בית המשפט, אולם בתו של חייא היא הראשונה במשפחה להגיב להחלטה באריכות, כשלדבריה "הגיעו מים עד נפש".

לקריאה נוספת:
אבטחה כבדה ואיומים: כך מתנהל משפטו של "הסנדק הישראלי"
הסדר טיעון: מאסר לאנשי חייא - בתמורה להסרת שמו מכתב האישום
"אם 'הסנדק' יעז לאיים עליי, אני אצפצף עליו"

20 שנות מאסר נגזרו על "הסנדק" של עולם הפשע הישראלי. יותם רונן
"האמין בחפותו ולא ידע שהמשחק מכור". חייא/יותם רונן
"האחיין צולע, ובתיעוד רואים בבירור אדם צולע משליך רימון, אך במשטרה מפחדים"

"אני אולי תמימה, אבל בהחלט לא טיפשה", כתבה הבת בפייסבוק והיא ציינה את רשימת כשלים אשר נפלו, לטענתה, בהעמדת אביה לדין. בין השאר, טענה דניאלה חייא כי שני עדי המדינה העיקריים בתיק הם כדוברי שקר וכי מלכתחילה היו אלו "שני נוכלים, שגנבו יותר מ-20 מיליון שקלים והלכו ועשו הסכם עד מדינה, שנותן להם כסף ומוחק להם את כל החובות". לאחר מכן, ציינה הבת, בהמשך לביקורת שהשמיע בית המשפט בנושא, כי חקירת העדים ארכה שבוע שלם, באופן שבו לא מן הנמנע כי השניים תיאמו ביניהם גרסאות: "מדהים לראות איך כל אחד משלים את השני בתום כל הפסקה".

לגבי ההרשעה בסחיטה באיומים, טענה כי האיום נשלח למעשה כמכתב בידי עורכת דין, וכי את הרימונים שנזרקו על המאוימים השליך האחיין שלהם, ולא אביה. "אותו אחיין צולע ברגל אחת, ורואים בבירור במצלמות האבטחה אדם צולע יורד מהאופנוע וזורק רימון - אך במשטרה מפחדים", כתבה.

איתן חייט בית המשפט המחוזי תל אביב. 25 בפברואר 2016. יהושע יוסף, פול צלמים
"אדם במדינה שמוגש נגדו כתב אישום, ימצא עצמו כמעט בוודאות מאחורי סורג ובריח"/פול צלמים, יהושע יוסף
"אבא נשפט אך ורק על פי המוניטין שלו, בגינו כבר ריצה עונש מאסר ושילם את חובו לחברה"

בכל תיק אחר, לדבריה, היו מובילים כשלים שכאלה לסגירת התיק – למעט במקרה של אביה, שבו עבור רשויות החוק "הדג גדול מספיק כדי שנשכח מכל העקרונות המוסריים והחוקיים במדינה". התוצאה, לטענתה, היא "תפירת תיק מא' ועד ת'" לאדם שעבד עם רואי חשבון ועורכי דין ושילם מסים כחוק, ועדיין הורשע בהעלמת מס.

דניאלה חייא הוסיפה כי בידיה הוכחות נוספות לעוול שנעשה לטענתה לאביה, אך אין לה את "הכוח" לפרסמן. לרשויות החוק, לעומת זאת, "יש את הכוח להשתיק את זה ולפרסם את מה שהם רוצים. אין זה סוד כי במדינת ישראל אדם, שמוגש נגדו כתב אישום, ימצא עצמו כמעט בוודאות מוחלטת מאחורי סורג ובריח".

על פי חייא, אביה סרב לעסקאות הטיעון משום שידע שהתיק לא מחזיק מים ושהוא עצמו חף מפשע. בפועל, לדבריה, איתן חייא נשפט "אך ורק על פי המוניטין שלו, שעליו אגב כבר נשפט בעבר וריצה עונש מאסר שלו ובכך שילם את חובו לחברה". בשל כך, סיפרה כי אביה ציטט בבוקר מתן גזר הדין את המשורר הרומי יובנליס, ששאל "ומי ישמור על השומרים?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully