שתף קטע נבחר

"נטפלים אליי כי אני אישה צעירה ומצליחנית"

כשהיא במעצר בית, מכוסה בשמיכה ובוכה בלי הפסקה, מנסה ענבל אור להדוף את החשדות: "איזו העלמה בעשרות מיליונים? הרגו אותי לפני ששפטו אותי. יש ציד מכשפות אחרי פוליטיקאים ומפורסמים". על מה היא מתחרטת? "הטעות שלי הייתה שרציתי להיות סלבית, כוכבת, חשבתי שכך עושים עסקים". אור מדברת לראשונה לאחר המעצר בראיון ל"ידיעות אחרונות"

"בשש בבוקר היו דפיקות חזקות בדלת של הבית. אתה מתעורר חצי ישן עם פיג'מה, לא מבין מה קורה סביבך. מזל שרק התינוק היה בבית ביום הזה. שני בחורים ואישה מציגים צו ואומרים שהם צריכים לחפש. מה, מי. על מה אתם מדברים. הופכים לך את כל הבית. לוקחים מסמכים, מחשבים, את הרכב. ואני מסתכלת ולא מבינה מה קורה פה".

 

מצעד הנפילות של מלכת קבוצות הרכישה

נפגעת ענבל אור: אין דירה ואפילו לא חשבונית

"ענבל אור הפרה התחייבויות כלפי עובדיה"

ענבל אור שלחה סמסים שיווקיים בניגוד לחוק

 

ענבל אור, יזמית הנדל"ן שנשלחה על ידי בית המשפט למעצר בית, שהתה אתמול במשך רוב שעות היום בחדר השינה שלה, לא מפסיקה לבכות, מתכסה מתחת לשמיכה ומקבלת את עורכי דינה לשיחות. טלפונים רבים הגיעו מלקוחות מודאגים וכועסים, ומחברים שמנסים לנחם אותה.

 

אמא שלה והעוזרת אומרות לה כל הזמן: "תאכלי משהו". אחד מצלמי הטלוויזיה שחיכה מחוץ לביתה ברמת אביב אמר: "זו פעם ראשונה שענבל אור לא מוכנה שתמונה שלה תתפרסם בתקשורת".

 

אור, אותה פגשתי במעצר הבית, מדברת בפעם הראשונה מאז המעצר. היא מכחישה את הטענות נגדה ומעדיפה להפנות את הזרקור לכיוון אחר: "הטעות הגדולה שלי היא שרציתי להיות סלבית, כוכבת, להופיע בתקשורת כל הזמן, וחשבתי שככה עושים עסקים. לא הבנתי שככל שאתה יותר סלב כך רוצים להשמיד אותך יותר מהר".

 

"אני לא יכולה לתאר את עומק העלבון"

אתמול הותר לפרסום כי אור נעצרה שלשום על ידי רשות המסים בחשד כי העלימה הכנסות בעשרות מיליוני שקלים והוציאה חשבוניות כוזבות. שלשום לפנות בוקר פשטו חוקרי מכס ומע"מ ירושלים, בשיתוף מבקרי החשבונות מתחנת מס קנייה ת"א, על ביתה ומשרדיה של ענבל אור. במסגרת הפשיטה נתפסו חומרים רבים הכוללים חוזים, הסכמי שיתוף, מסמכי הנהלת חשבונות וכן מסמכים ממוחשבים.

ענבל אור ביציאה מבית המשפט (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
ענבל אור ביציאה מבית המשפט(צילום: אוהד צויגנברג)
 

היא זו שביקשה מעורכי דינה, עו"ד רונן רוזנבלום ועו"ד רו"ח אודי ברזלי, להגיש בקשה להסרת הצו לאיסור פרסום שמה: "אני יודעת שאני חפה מפשע. ממילא כולם יודעים שזה אני, אז מה יש לי להתחבא". בעצת עורכי דינה, ומחשש לשיבוש הליכי חקירה, נאסר עליה לדבר על פרטי החשדות. לכן התמקדנו במה שעובר עליה ברגעים הקשים האלה.

 

- מה הרגשת כשבאו החוקרים?

אור: "כמי שכל חיי שומרת על חוק, בלי אף תיק פלילי, אני לא יכולה לתאר לך את עומק העלבון. אתה קם בבוקר וחייך מתהפכים. נופלים עליי השמיים. שעה וחצי עשו חיפוש יסודי בבית, זה היה מעמד משפיל, התנהגו אליי כפושעת. לקחו אותי ונסעו למשרדים בעזריאלי. עשרות חוקרים במשרד החרימו ציוד ומסמכים ואז הייתי בחקירה שלהם שארכה שעות. סיפרתי הכל. לא הסתרתי כלום".

 

 

כשהיא נשאלת על החשדות של החוקרים להונאה בעשרות מיליוני שקלים, היא מכחישה בתוקף: "איזה הונאה, איזה עשרות מיליונים. אין כלום. אני לא יכולה לדבר על זה, אבל זה יצא מכל פרופורציה. החברה ממשיכה לפעול וכל הפרויקטים ממשיכים.

 

"מתנהל נגדי ציד מכשפות. הרגשתי כאילו ירו בי. אני מרגישה שהרגו אותי לפני ששפטו אותי או בדקו אם הדברים נכונים. אני נבולה, אני בהלם, אני לא מבינה מה הולך סביבי. אני בסרט רע. מעולם לא עשיתי משהו נגד החוק. זו פגיעה קשה מאוד בנכסים ובחברה שלי".

 

- אז למה חוקרים אותך?

"אולי בגלל שאני אשה צעירה שהתחילה מאפס, ומצליחנית. אני מרגישה שאני השעיר לעזאזל התורן בכל ציד המכשפות שמתנהל אחרי פוליטיקאים ומפורסמים. זה היה כנראה התור שלי".

 

- בבית המשפט נטען שהסמנכ"ל בחברה שלך העלים כספים ועל חשדות להוצאת חשבוניות כוזבות והעלמת הכנסות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

 

"יש לי אלף לקוחות ו־30 פרויקטים. אין בי שום רבב. אני מודה שאני לא מבינה כלום בדיני מסים ובגלל זה אני משלמת לטובי המומחים שמטפלים בעניין. עניין אזרחי טכני לחלוטין עבר לפסים פליליים. כל מי שמכירים אותי יודעים שלא עשיתי שום עבירה ושהדברים יתבררו לאשורם בזמן הקרוב. אני מאמינה שאחרי ארבעה־חמישה ימים בחקירה האמת תצא לאור".

 

הכתבה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
ענבל אור
צילום: צביקה טישלר
מומלצים