שתף קטע נבחר

חמישה בנקים נוספים נסגרו בארצות הברית

ביום שישי נסגר בנק קולונאיל - הבנק הגדול ביותר שקרס השנה - שהחזיק ב-20 מיליארד דולר בפיקדונות וכ-22 מיליארד דולר בנכסים

חמישה בנקים נסגרו במהלך סוף השבוע בארצות הברית. זאת, בנוסף ל-72 בניקים שנסגרו שם מאז תחילת שנת 2009.

 

אחד הבנקים שנסגרו אתמול (ו') היה קולוניאל בנקגרופ (Colonial BancGroup), הבנק הגדול ביותר שקרס השנה עד כה. כמו כן, נסגרו בנקים בנבאדה, פנסליבניה ואריזונה.

 

בנק קולוניאל החזיק 20 מיליארד דולר בפיקדונות וכ-22 מיליארד דולר בנכסים. פיקדונות הבנק ונכסיו נמכרו לתאגיד BB&T, באישור הרשות הפדרלית לביטוח פקדונות (FDIC).

קריסת הבנק צפויה לעלות לרשות הפדרלית 2.8 מיליארד דולר.

 

העלייה במספר הבנקים הקורסים הביאה להידלדלות הקרן שמחזיקה הרשות לביטוח הפיקדונות. הקרן החזיקה בסוף הרבעון הראשון של השנה 13 מיליארד דולר, סכום הכסף הנמוך ביותר שעמדה לרשותה מאז 1993, וההערכה היא שכעת נותר הרבה פחות, אם עדיין לא עברה לגירעון.

 

מספר הבנקים שנסגרו בארצות הברית השנה הוא הגדול ביותר מאז המשבר הכלכלי בשנות ה-30, שבו נסגרו אלפי בנקים. בשנת 2007 נסגרו שלושה בנקים בלבד, ובשנת 2008 נסגרו 25. בממשל האמריקני מעריכים כי קריסות הבנקים יעלו לרשות (כלומר, לממשל) 70 מיליארד דולר במהלך ארבע השנים הקרובות.

 

מרבית ההפסדים במערכת הבנקאית האמריקנית נובעים מאיחורים בתשלומי הלוואות על נדל"ן. בחודשים האחרונים יש התייצבות מסויימת במצב הבנקים למשכנתאות למגזר הפרטי, אך החזרי ההלוואות לרכישת נדל"ן מסחרי עדיין מתעכבים. בנקים אזוריים רבים מחזיקים בכמות גדולה של הלוואות מסוג זה, והדבר עלול להביא לסגירתם.

 

ה-FDIC מחזיק "רשימה שחורה" של בנקים בסכנת קריסה. מספר הבנקים ברשימה הגיע בסוף ברבעון הראשון של 2009 ל-305, בהשוואה ל-252 ברבעון הרביעי של 2008.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא כל כך נעים לראות (עוד) בנק סגור (צילום אילוסטרציה)
צילום: רויטרס
מומלצים