גם האפיפיור נגד טראמפ: האפיפור פרנציסקוס הביע את דעתו על המועמד לנשיאות ארה"ב וקבע: "הוא לא נוצרי". זאת, בעקבות האמירות השנויות במחלוקת של טראמפ נגד מהגרים שאותן השמיע במסגרת הקמפיין שלו, ובפרט בשל הצהרותיו כי יבנה חומה בגבולה הדרומי של ארה"ב וישלח בחזרה מיליוני מהגרים ממקסיקו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

טראמפ אמר בעבר על המהגרים שנכנסים לארה"ב שהם "מכניסים סמים ופשע. הם אנסים וחלקם, אני מעריך, אנשים טובים".

היום, כשנשאל על ידי עיתונאי "האם קתולי טוב יכול לבחור באיש הזה?", השיב האפיפיור: "תודה לאל שאני לא פוליטיקאי. אדם שחושב רק על בניית חומות ולא בונה גשרים, הוא לא קתולי, זו לא הבשורה". פרנציסקוס התחמק בנימוס מהשאלה אך לא חסך את דעתו הנחרצת: "בנוגע להמלצה שלי להצביע או לא, אני לא מתערב בזה. אני רק אומר שהאיש הזה הוא לא נוצרי אם הוא אומר דברים כאלה".

מהגרים במקסיקו (צילום: רויטרס)
מהגרים במקסיקו | צילום: רויטרס

פרנציסקוס אמר את הדברים בסיום ביקורו במקסיקו, שכלל "מיסה" ותפילה המונית סמוך לגבול מקסיקו-ארה"ב בהשתתפות עשרות אלפים משתי המדינות.

טרמאפ מצידו לא נשאר חייב, מיהר להגיב ואמר שהוותיקן היה רוצה אותו כנשיא ביום בו דאע"ש יתקוף. "האפיפור אמר שאני לא נוצרי טוב? לא יאומן, זה לא דבר יפה להגיד. אם דאע"ש יתקוף את הוותיקן וזו המטרה של הארגון, אני יכול רק להגיד שהאפיפיור יתפלל שהנשיא של הוותיקן יהיה דונלד טראמפ".

עוד לפני דברי האפיפיור, טראמפ התגרה בו ואמר שהוא מתעסק בפוליטיקה. בראיון לרשת פוקס אמר טראמפ כי "האפיפיור הוא איש מאוד פוליטי".