וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "הכורדים אחראים לפיגוע, מצפים לתמיכה במאבק נגדם"

דאווטאולו הכריז כי המיליציות הכורדיות בסוריה ובטורקיה עשו את פיגוע ההתאבדות באנקרה, שבו נהרגו 28 בני אדם. בתגובה, חיל האוויר הפציץ מטרות כורדיות בצפון עיראק. המחתרת הכחישה מעורבות, אך טענה: "זו עשויה להיות נקמה על הטבח בכורדיסטן"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו הכריז היום (חמישי) בנאום ששודר ברשתות הטלוויזיה כי האחראי לפיגוע ההתאבדות באנקרה אמש, שהביא למותם של 28 בני אדם, הוא סאלח נג'אר, בן 24 מהעיירה הכורדית עמודה שבצפון סוריה. "הארגון הטרוריסטי PKK וה-YPG ביצעו במשותף את המתקפה הזאת", טען ראש הממשלה, בהתייחסות למחתרת הכורדית בטורקיה – שהכחישה כל קשר לפיגוע – ולזרוע הצבאית שלה בשטחי סוריה. לדבריו, "יש בידינו את כל ההוכחות לכך, ונפרסם אותם במועד הראוי".

דאווטאולו הוסיף כי הוא "מצפה לשיתוף פעולה" מבעלות בריתו במאבק נגד ה-YPG בסוריה, בדומה לקריאות מאנקרה בתקופה האחרונה שהפצירו בארצות הברית לעמוד באופן מלא לצדה של טורקיה ולוותר כליל על התמיכה במיליציות הכורדיות, שנאבקות בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה ובעיראק. "ה-YPG הוא פיון של המשטר הסורי, ולכן גם הוא אחראי ישירות למתקפה", הוסיף דאווטאולו. "אסור לארגון הטרור לשבת לשולחן המשא ומתן".

עוד בוואלה! NEWS:
28 הרוגים בפיגוע תופת בטורקיה; ארדואן: "נחריף המאבק בטרוריסטים"
ארדואן יפלוש לסוריה? "טורקיה משתגעת, תיפתח מלחמת עולם"
בכיר טורקי: "קרובים להגיע להסכם עם ישראל - בכל הנושאים"

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו בביקור בקייב, אוקראינה, 15 בפברואר 2016. רויטרס
"אסור לארגון הטרור לשבת לשולחן המשא ומתן". דאווטאולו/רויטרס

שגריר טורקיה בוושינגטון, סרדר קיליץ', טען היום כי התמיכה האמריקנית בכורדים היא "טעות אסטרטגית חמורה, שיתחרטו עליה". בריאיון לעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט", הוסיף קיליץ': "ממשל אובמה הציב את טורקיה, מדינה חברה בנאט"ו, ואת הכורדים – בעלת ברית וארגון טרור – כשווים".

בתוך כך, מטוסי חיל האוויר הטורקי הפציצו הלילה מטרות כורדיות בצפון עיראק. דאווטאולו הבהיר כי אנקרה תמשיך לתקוף את מטרות ה-PKK בטורקיה, ה-YPG בסוריה והמיליציות בעיראק, ומסר כי כ-70-60 לוחמים כורדים נהרגו הלילה, בהם כמה מבכירי המיליציות. בכיר ה-PKK ג'מיל בייק הבהיר כי ארגונו אינו אחראי לפיגוע באנקרה, אולם טען כי הוא ככל הנראה תגובה "לטבח בכורדיסטן". לדבריו, שדווחו בסוכנות הידיעות הכורדית "פיראת", "אנחנו לא יודעים מי עשה את זה, אבל זה יכול להיות מעשה נקמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עימותים בין כוחות הביטחון הטורקיים לפעילים כורדים בדיארבקיר, טורקיה, 14 בפברואר 2016. רויטרס
"למי שלא מגנה את המתקפה אין את הזכות לדבר על דמוקרטיה". עימותים בדיארבקיר, השבוע/רויטרס

במקביל, שבעה חיילים של צבא טורקיה נהרגו היום בסדרת פיצוצים שכוונו נגד שיירה צבאית בדרום-מזרח המדינה. המטענים, שככל הנראה נשתלו על ידי אנשי ה-PKK, פגעו בכוחות צבא באזור העיר דיארבקיר, בירת כורדיסטן הטורקית. כוחות הצבא והמשטרה פועלים בחודשים האחרונים בדיארבקיר ובערים נוספות באזור נגד הארגונים הכורדיים.

ראש הממשלה דאווטאולו הוסיף, בהתייחסות לפיגוע באנקרה, כי "למי שלא מגנה את המתקפה אין את הזכות לדבר על דמוקרטיה". זאת, בהתייחסות למפלגת האופוזיציה הפרו-כורדית HDP, שהצליחה במערכת הבחירות האחרונה להיכנס לפרלמנט באנקרה, לראשונה מאז היווסדה, ובכך הקשתה על הקמת ממשלה והעיבה על כוונותיה של מפלגת השלטון AKP, בראשותו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, לשנות את החוקה ולהעניק לנשיא סמכויות נרחבות.

פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016.. AP
זירת הפיגוע, אמש/AP
פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016.. AP
פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016./AP
פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016.. AP
פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016./AP
פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016.. AP
פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016./AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully