שתף קטע נבחר

בעלי וילי פוד גורטובוי נעצר בחשד למרמה

גריגורי גורטובוי חשוד, בין היתר, כי פעל "למשוך שלא כדין מקופת חברת הבת של וילי פוד סכומים משמעותיים בסך מיליוני דולרים". בית המשפט הורה על מעצרו עד ליום שישי וכן הוציא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ

בעלי חברת וויליפוד, גריגורי גורטובוי, נעצר הערב (ד') לאחר שנחקר היום ברשות ניירות ערך בעקבות פשיטה שנערכה במשרדי החברה. גורטובוי חשוד בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות על חוק איסור הלבנת הון.

 

בנספח לבקשת המעצר שהגישה רשות ניירות ערך נטען, כי גורטובוי משמש החל מיולי 2015 כבעל השליטה בחברת ישראל 18, שהיא בעלת השליטה בשרשור במספר חברות ציבוריות וביניהן בי.ג'י.איי השקעות, וכן וילי פוד השקעות, השולטת בחברת המזון ג. וילי פוד אינטרנשיונל.

 

"מממצאי החקירה עולה חשד, כי בתקופה הרלוונטית פעל גורטובוי ביחד עם נוספים כדי למשוך שלא כדין מקופת חברת הבת של וילי פוד סכומים משמעותיים בסך מיליוני דולרים", נכתב בבקשת המעצר.

 

עוד נכתב: "על פי ממצאי החקירה, במהלך ינואר 2016 הועברו מחשבון חברת בת של וילי פוד סך של 3 מיליון דולר לטובת השקעה לכאורה באג"ח של חברה במדינה אירופית, בתחום פעילות שאינו קשור לתחום המזון בו עוסקת אינטרנשיונל.

 

"על פי ממצאים, מדובר בהשקעה חריגה בהיקפה ובמהותה מתיק ניירות הערך של החברה, כאשר על פי החשד השקעה זו שימשה כמעין ערובה להלוואה שניתנה לצרכיו האישיים של גורטובוי או אחר".

 

בדיון בבית המשפט טענה פרקליטתו של גורטובוי, עו"ד רותי ליטבק: "החשוד נעדר עבר פלילי, בן 53, אב ל-4. זה מעצרו הראשון.. הוא משנת 95 אזרח ישראל, הוא השקיע בחברה בישראל בעבר הרבה מאד כסף...

 

"לא סופר לבית המשפט שלחשוד יש כאן חברות ששוות מאות מיליוני שקלים. איזה הגיון שהוא יימלט?... אנו מבקשים למנוע את העוול שייגרם לו ולשחררו לחלופת מעצר".

 

בית המשפט הורה על מעצרו של גורטובוי עד ליום שישי בשעה 12:00. כמו כן הוציא נגדו צו עיכוב יציאתו מהארץ למשך 180 יום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים