פרסום ראשון

שר הפנים דרעי סרב להיפגש עם הקהילה הרפורמית בצרפת

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי צפוי לצאת מחר לביקור בצרפת, במהלכו ייפגש עם ראשי הקהילה היהודית. ל"כיכר השבת" נודע כי גם נציגי הקהילה הרפורמית ביקשו להשתתף, אך דרעי סירב (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרסום ראשון: בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם הכרה בקהילה הרפורמית, שר הפנים אריה דרעי מסרב לפגוש את נציגי הקהילה הרפורמית בצרפת.

אריה דרעי, צפוי לצאת מחר לביקור שימשך עד מוצאי השבת בצרפת, שם הוא אמור להיפגש עםם ראשי הקהילה היהודית בפריז, במפגש מיוחד שיערך בבית הכנסת הגדול.

ל"כיכר השבת" נודע, כי במהלך הימים האחרונים נודע לדרעי שנציגי הקהילה הרפורמית - המיוצגים בארגון ''קרי"ף' בראשות רוז'ה קוקרמן, בקשו להשתתף בפגישה עם דרעי.

דרעי סרב להיפגש עם הקהילה הרפורמית ואנשי הקהילה היהודית בצרפת הודיעו להם כי שר הפנים אינו מעוניין לפגוש אותם, ונכון לשעות אלו הם לא צפויים להשתתף במפגש. יצוין כי קרי"ף הוא ארגון שמייצג את הקהלה הרפורמית וזוכה למעמד רשמי מטעם ממשלת צרפת.

בשיחה עם "כיכר השבת", טען גורם בלשכת דרעי: "בהגדרה אין כאן החרמה גורפת שלנו, יש בצרפת סכסוך הין 'הקונסיסטואר' ל'קריף', כל אחד מושך להיות ארגון הגג היהודי, הביקור שלנו מתואם מול השגרירות ו'הקונסיסטואר', אין תיאום עם ה'קריף', כמובן לא מיהרנו לאשר אותם".

כזכור, לפני כשבועיים, עם החלטת הממשלה להכיר ברפורמים ולהעניק להם שטח בכותל שם יוכלו להתפלל במעורב, אמר השר אריה דרעי: "מדינת ישראל מתנהלת על פי היהדות המסורה. כל הבעיה הזאת של הרפורמים והקונסרבטיבים לא היתה קיימת עד עכשיו במדינת ישראל ואין לי שום כוונה שזה יקרה עכשיו. אין מה להתפשר העניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר