צפו: עובד בנמל התעופה מעביר פצצה למחבל

פיצוץ מטען החבלה במטוס של חברת התעופה "דאלו איירליינס" עורר סערה גדולה וכעת נחשף כי עובדים בנמל התעופה של מוגדישו, בירת סומליה, העבירו למחבל המתאבד את הפצצה. צפו (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עובדים בנמל מעבירים את הפצצה למחבל (צילום: מצלמות אבטחה)

הפיגוע המתוחכם שבוצע לפני מספר ימים באמצע טיסה במטוס של חברת התעופה "דאלו איירליינס" עורר פחד גדול במערב מהתחזקות ארגוני הטרור והיכולת שלהם להוציא אל הפועל פיגועים במטוסים.

היום (שני) נחשף כי המחבל המתאבד קיבל את הפצצה לידיו באמעצות שני עובדים של נמל התעופה במוגדישו, סירת סומליה. בתיעוד ניתן לראות כי שני העובדים מעבירים אליו מחשב מולכד, זאת לאחר שהוא כבר עבר את הבידוק הביטחוני בנמל, זמן קצר לפני העלייה למטוס.

כזכור, המטען התפוצץ לפני הזמן וכשהמטוס עדיין לא הגיע לגובה מרבי, מה שגרם לכך שהפיצוץ לא הצליח להפיל את המטוס אלא רק לפעור חור במטוס. המחבל עצמו נשאב החוצה ונהרג, בעוד שאר הנוסעים לא נפגעו והטייסים הצליחו להנחית את המטוס בשלום.

ב"דאלו איירליינס" הודיעו היום כי המחבל המתאבד התכוון בכלל לעלות על טיסה של חברת "טורקיש איירליינס" וכי רוב הנוסעים שהיו על המטוס אמורים היו לעלות על טיסה של "טורקיש איירליינס", אך בסופו של דבר הם הוטסו לג'יבוטי אחרי שחברת התעופה הטורקית ביטלה את הטיסה - בשל תנאי מזג אוויר, כך לטענתה.

המטוס מיד לאחר הפיצוץ

טייס המטוס, ולטקו ודופיבץ', אמר כי היה לו ברור מהרגע הראשון שהחור שנפער במטוס נגרם מפצצה. "כשעברנו את הגובה של 3,000 מטר כיבינו את הסימן שלפיו חובה לחגור חגורות וצוות הדיילים החל לשרת את הנוסעים", הוא שחזר. "כשהגענו לגובה של 3,400 מטר המטען התפוצץ. בהתחלה חשבתי שחלון נשבר, אבל אחר כך הרחתי ריח של חומר נפץ כשעשן נכנס לתא הטייס".

לדבריו, "אם האירוע היה מתרחש בגובה רב יותר, המטוס כולו עלול היה להתפרק באוויר".

הוא הטיל את האשמה על האבטחה הגרועה סביב המטוס בנמל התעופה במוגדישו, ואמר כי בנמל שורר כאוס. "רמת האבטחה שם היא אפס. כשחנינו שם, כ-30-20 אנשים באו למסלול ההמראה. לאף אחד אין תג או אפודים צהובים. הם נכנסים למטוס ויוצאים ממנו, ואף אחד לא יודע מי זה מי. הם יכולים לשים בפנים כל דבר כשהנוסעים עוזבים את המטוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר