שתף קטע נבחר

המרכז הלוגיסטי של ואייר יימכר; העובדים יפוטרו?

המרכז הלוגיסטי של חברת השילוח ואייר יימכר לענקית ההפצה דיפלומט תמורת 400 אלף שקלים. יתר פעילותה של ואייר, הנמצאת בהליכי פירוק, נמכר לקבוצת כסלו. המפרק הזמני של ואייר ביקש מביהמ"ש אישור לפיטורי 120 עובדי החברה, אולם הם יועסקו כנראה בידי החברות הרוכשות

ענקית ההפצה "דיפלומט", מפיצת סכיני גילוח ג'ילט ומוצרי פרוקטר אנד גמבל, ממשיכה להתרחב. דיפלומט, שבבעלות נעם וימן, רוכשת את המרכז הלוגיסטי של חברת השילוח "ואייר" ברמלה, הנמצאת בהליכי פירוק. הרכישה תתבצע תמורת סכום של 400 אלף שקלים. בשבוע שעבר רכשה דיפלומט 50% מהפעילות של טונה סטארקיס ישראל בעבור 60 מיליון שקל.

 

עו"ד איתן ארז, המפרק הזמני של חברת ואייר, הגיע להסכם עם חברת "דיפלומט מפיצים", לפיו החל מתחילת אוגוסט יועבר המרכז הלוגיסטי הענק, כולל הציוד הנמצא בו, לידי דיפלומט.

 

יתר הפעילות של ואייר נמכרה לקבוצת כסלו תמורת 850 אלף שקלים, למעט החובות ללקוחות וצי כלי הרכב של החברה. כסלו היא אחת החברות המובילות בתחום השילוח.

 

בחברת ואייר מועסקים כ-120 עובדים. המפרק, עו"ד ארז, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לפיטוריהם - אולם בקשתו טרם אושרה. עם זאת, לדברי המפרק, מרביתם של עובדים אלה יוחזרו לעבודה על ידי החברות הרוכשות - דיפלומט וכסלו. עו"ד ארז הגיש הבוקר את כל ההסכמים לאישור בית המשפט המחוזי בת"א.

 

בשנת 2005 נחתם הסכם שכירות משנה לפיו ואייר תשכור מדיפלומט בשכירות משנה שטח ענק של 7,000 מ"ר אשר שימש עבורה כמחסן לוגיסטי. השטח עצמו נמצא בבעלות קבוצת פרשקובסקי.

 

לדברי עו"ד ארז, העלות החודשית של הפעלת המרכז הלוגיסטי כולל השכירות מגיעה ל-500 אלף שקלים, ולכן הוא מעוניין לנטוש אותו בדחיפות, על מנת שלא להכביד על הקופה. לפיכך הוסכם, כי דיפלומט תקבל לידיה את ההחזקה בנכס, תישא בדמי השכירות וההפעלה של המקום, ותקבל את הציוד של ואייר שנשאר במחסנים. בתמורה, כאמור, תשלם דיפלומט למפרק 400 אלף שקלים.

 

לדברי המפרק, ההסכם עם דיפלומט יחסוך לקופת הפירוק של ואייר סכום של כ-1.6 מיליון שקלים בחודשים הקרובים. להערכתו, מהלך הפירוק כולו יכניס לקופת החברה שקרסה כ-7 מיליון שקלים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מהלך הפירוק יכניס לחברה 7 מיליון שקלים
צילום: ג'רמי פלדמן
מומלצים