שתף קטע נבחר

שפל חדש: צפו במכבי ת"א מפסידה ללובליאנה

יורוקאפ: אפילו הקבוצה החלשה בבית הייתה גדולה על הצהובים, שלא התגברו על חסרונו של דווין סמית' ונוצחו 73:66 בסלובניה. גל מקל היה היחיד שתיפקד אצל טבק עם 20 נקודות, סדריק סימונס לא קלע בבכורה. בשבוע הבא: קרב ישיר מול ניז'ני נובגורוד בהיכל על ההעפלה לשלב הבא. טבק: "לא מרוצה, אבל אין זמן להתעסק בזה עכשיו"

העונה המסויטת שעוברת על מכבי ת"א באירופה הגיעה הערב (ד') לשפל חדש. אם האוהדים הצהובים חשבו שאחרי ההדחה המביכה מהיורוליג לא יכול להיות יותר גרוע, הערב הם נוכחו לדעת שהם טעו בגדול. הקבוצה של ז'אן טבק רשמה הפסד שלישי ברציפות בשלב 32 הגדולות של היורוקאפ, הפעם 73:66 ללובליאנה החלשה, שחגגה על חשבונה את הניצחון הראשון שלה בבית 13.

 

הפועל ירושלים לא הרשימה גם מול סראטוב

 

מכבי אמנם סבלה מההיעדרויות של דווין סמית' החולה וטרבור אמבאקווה, בראיין רנדל ויוגב אוחיון הפצועים, אך גם כמות החיסורים הגדולה לא מהווה תירוץ להופעה כל-כך נרפית מול אחת הקבוצות החלשות במפעל.

 

אפילו היא הצליחה לעצור את גל מקל וחבריו על 66 נקודות בלבד, כשהגארד מהווה את נקודת האור היחידה של האורחים עם 20 נקודות (6 מ-6 ל-2) ו-4 אסיסטים (אך גם עם 5 איבודים). פרט למקל ואייק אופייבו שהציג יכולת טובה לפרקים (14 נקודות), השחקנים בכחול שימשו הערב כנוכחים-נפקדים וברבע האחרון נעצרו על 10 נקודות בלבד. סדריק סימונס, בהופעת בכורה שהוא ירצה לשכוח, לא קלע ב-11 דקות על הפרקט. אצל לובליאנה, סאבה לשיץ' כיכב עם 16 נקודות ו-5 ריבאונדים.

 

ההפסדים של מכבי וניז'ני נובגורוד (לקאזאן) קבעו כי בשבוע הבא שתיהן ייפגשו לקרב ישיר בהיכל (ד', 20:00) על ההעפלה לשלב הבא מהמקום השני בבית. אם מכבי תצליח להיראות טוב יותר ולנצח, בשמינית הגמר תחכה לה, ככל הנראה, זניט סנט פטרסבורג.

 

מה יהיה? גל מקל וגיא פניני (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מה יהיה? גל מקל וגיא פניני(צילום: עוז מועלם)

 

קלעו למכבי ת"א: גל מקל 20, אייק אופייבו 14, טיילור רוצ'סטי וסילבן לנדסברג 8 כ"א, דגן יבזורי 6, איתי שגב ואלייז'ה מילסאפ 4 כ"א, גיא פניני 2. הרבו ללובליאנה: סאבה לשיץ' 16, רונלדס זאקיס 13.

 

טבק: "חייבים להיכנס לפוקוס ומהר"

מאמן מכבי ת"א ז'אן טבק אמר בסיום: "במחצית הראשונה ממש לא שמרנו ולא היינו אגרסיביים. נתנו להם לשלוט מתחת לסלים ולהשיג הרבה נקודות קלות באזור הצבע. במחצית השנייה עשינו עבודה טובה יותר בהגנה אבל לא תיפקדנו בהתקפה והיינו חלשים מאוד מחוץ לקשת. הם סגרו את הצבע והיינו חייבים לקלוע שלשות, והן פשוט לא נכנסו".

 

טבק הוסיף: "ברור שאני לא מרוצה מהתוצאה אבל אין זמן להתעסק בזה עכשיו, אנחנו חייבים להיכנס ומהר לפוקוס לקראת המשחק הבא ביורוקאפ, שהוא באמת המכריע, בבית נגד ניז'ני, ובו אסור לנו בשום אופן לעשות שטויות". 

 

מהלך המשחק

סאבה לשיץ' היה אחראי על הסל הראשון של המשחק, אך מכבי ת"א נטלה את היתרון במהרה בזכות סלים של דגן יבזורי ואיתי שגב (4:8). הרכש החדש סדריק סימונס נכנס לשלוש דקות ראשונות במהלכן לא הותיר חותם.

 

מי שנכנס כמו שצריך לתוך המשחק היה אלייז'ה מילסאפ, שקבע 10:12. בלאז מאקוביץ' התחמם והוביל את המארחת ליתרון הגדול ביותר שלה ברבע - 12:18. הגנה חזקה של איתי שגב בתוספת סל של טיילור רוצ'סטי הורידו את מכבי לרבע הראשון בפיגור מינימלי - 19:17.

 

נראה טוב. איתי שגב (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
נראה טוב. איתי שגב(צילום: אלעד גרשגורן)

 

לשיץ' המשיך להיות האיש החם של הסלובנים ועזר לה לשמור על יתרון גם עמוק בתוך הרבע השני, 21:27. סל של וסילי ווצ'טיץ' הגדיל את ההפרש של לובליאנה לשמונה (31:23), קצת יותר מארבע דקות לסיום המחצית.

 

לשיץ' אילץ את ז'אן טבק לקחת פסק זמן עם סל שקבע 27:37. גיא פניני וגל מקל נגסו מעט בהפרש ובסיום המחצית הראשונה - 38:45 ללובליאנה.

 

דגן יבזורי. פתח חד (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
דגן יבזורי. פתח חד(צילום: ראובן שוורץ)

 

ברבע השלישי גל מקל נכנס לזון וניהל מלחמה פרטית עם לשיץ'. יחד עם אייק אופייבו הוא החזיר את הקבוצה של ז'אן טבק לעניינים כששלשה שלו כבר צימצמה למינוס נקודה - 51:50. אסיסט נפלא של מילסאפ לאייק אופייבו קבע 55:54, אך שלשה גדולה של בלאז' מסיצ'ק על סוף השעון הקפיצה את היתרון של המקומיים לארבע - 54:58. בסיום הרבע השלישי - 56:60.

 

גם את הרבע האחרון מכבי פתחה מהוססת מאוד ולא הצליחה לקחת את ההובלה. מקל היה בין היחידים שתיפקדו, זאק רייט ולשיץ' עשו סלים קלים בצד השני וחמש דקות לבאזר ההפרש עמד על חמש - 63:68.

 

עד הסיום מכבי קלעה רק עוד שלוש נקודות, וככה ללובליאנה לא היה קשה במיוחד לנצח. 66:73 בסיום למקומיים, שחוגגים ניצחון ראשון בשלב 32 הגדולות של היורוקאפ.


פורסם לראשונה 03/02/2016 21:18

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים