רוץ, בן סוסי

סוסי פרא, ערוץ זום (לצופי הוט), 15:30

"סוסי פרא". הכתיבה, רוב הזמן, מצוינת // "סוסי פרא". הכתיבה, רוב הזמן, מצוינת

בחוות סוסים אי שם בישראל מתרחשת דרמת נעורים חדשה, ובמרכזה מפגש בין צעירים נאים לבין - ניחשתם? - צעירים נאים אחרים (בדגש על: צעירות נאות). הסוסים הם רק התפאורה לרומנים שיירקמו, למלחמות אגו ויוקרה ולכל מה שמאפיין לרוב מסדרונות תיכון. הסביבה הפסטורלית היא חידוש מעניין, והיא מגוונת את הפריימים בצבעים חדשים. גם ההתמקדות בצעירים בני מעמדות שונים, מוטיב שהולך ותופס תאוצה בסדרות נעורים ("כוכב הצפון", "שכונה"), מספקת לדרמה בסיס איתן להיבנות עליו. מול הצעירים העבריינים המגיעים לחווה לעבודות שירות נמצאים הצעירים הלבנים בעלי הפריווילגיות, שאחד מהם רוכש סוס יקר להחריד כבר בבכורה. כשהתחרות הארצית נושפת בעורפם ובחורה אחת עם שיער ארוך ומבט עצוב תקועה באמצע, בין יון תומרקין לדניאל גד, אפשר לשחרר את הדרמה למירוץ אחר לב הצופים. רוץ גד, רוץ.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

יש ל"סוסי פרא" כמעט כל החומרים הנדרשים כדי להפוך לסיפור הצלחה. מלבד תחרות הרכיבה, שעליה מונחת העלילה הראשית, עלילות משנה מסקרנות ביצבצו כבר בפרק הבכורה. אחרי היכרות מהירה יחסית עם הדמויות, מסתמן מרוץ דו־ראשי בין נתי הרך, המצויד בגישה מעולה לסוסים, לבין תומרקין המיוחס והקר. תומרקין נראה לא רע במכנסי רכיבה, אבל זה לא מספיק. דמותו נותרת שטוחה וחלולה הרבה מעבר לנדרש, אף כי מדובר בדמות הנבל. דמויות נוספות קיבלו טייפ קאסט סטריאוטיפי ("הליצנים", "האאוטסיידרית"), אבל הם לפחות מעוררים חיבה. הבשורות הטובות הן שהכתיבה, רוב הזמן, מצוינת. אוזן שקשובה לסלנג יומיומי שיחררה משפטים כמו "תעלה לאינסטוש, ימבה לייקים", "שחרר פיתה יא ברזלן", והכל "בקטע נדיר". הבשורות הפחות טובות הן שהעריכה רעה ומאולצת, והיא כוללת קאטים גסים ומעצבנים. נוסף על כך, יש לציין כי אחרי 3 פרקים, איש מהשחקנים לא רכב על סוס. אולי זה עוד יקרה, אלא אם כן יש חושש שהסוסים יגנבו את ההצגה למישהו?  

•   •   •

להיט בראש

אליאדוס, yes vod, חינם

"היום כל השישה ימותו", מסבירה הקריינות את הקו המחבר בין שישה צעירים בטלנובלה החדשה של כריס מורנה ("המורדים", "קטנטנות"). כמו ביצירות קודמות של מורנה, גם כאן ייפגשו בני נוער מרקע שונה ויעברו יחד חוויות התבגרות ראשונות. אין כאן סוסים, אבל יש נערות בבגדי ים ונאמברים מוסיקליים בומבסטיים.

אבל "אליאדוס" היא לא רק קוקטייל ליד הבריכה. יש בה גם עומק וכבדות. "חיים ריקים מחיים, מלאים בריקנות עמוקה, שאי אפשר למלא", נישא הטקסט בפאתוס גדול. נוסף על הכבדות, טלנובלת הנעורים הזו מכילה חידוש בדמות אלמנטים בדיוניים ועל־טבעיים. היא משלבת אותם באופן קסום למדי בהווי הריאליסטי הקשה שלתוכו נולדו ילדי ארגנטינה. הנערה המתעללת הסובלת מאלימות מבית, ילד הרחוב היתום והרעב, פושע קטן ואומלל וחנון מחשבים בודד הם חלק מהחבורה המקבלת הזדמנות שנייה מאלים דמיוניים.

האלים מעניקים לגיבורים 105 ימים לשוב למוטב ולחיים - השאלה נדושה מז'אנר הריאליטי. מלבד ארבעת הלוזרים, גם שני בני טובים במירכאות - נער שעשועים עשיר וחסר מצפון וכוכבת פופ כריזמטית ואיומה - צריכים לעבור את השינוי הנחוץ. "אליאדוס" היא חומר מהנה וקשה לצפייה. היא דורשת מצופיה הצעירים הרבה מאמץ רגשי. מתברר שבכל העולם נערים עסוקים בקשר עם ההורים, במציאת חברים ואהבה ובשאלות על ייעוד והגשמה עצמית. מוזר. לא הכל אפשר להעלות לאינסטוש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר