המאבק במשרד החינוך

המנהלים התכנסו והחליטו: מחרימים לחלוטין את המחוז החרדי

מאות מנהלי ת"תים מכל העדות התכנסו והחליטו להיות מאוחדים ולהחרים לחלוטין את המחוז החרדי במשרד החינוך בעקבות הניסיונות להצר ולהקשות על החינוך החרדי • בפנים: החלטות הכינוס (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בשעות הצהריים (שלישי) התכנסו בבני ברק מנהלי תלמודי תורה מכל רחבי הארץ המייצגים את כל החוגים, העדות והמגזרים בציבור החרדי, לכנס זעקה ותפילה כנגד התערבות המחוז החרדי במשרד החינוך בתכני מוסדות הלימוד החרדי, בפיקוח ובקבלת תלמידים.

בכינוס השתתפו חברי מועצות גדולי התורה וחברי וועדת הרבנים לעניני חינוך כאשר לאחר אמירת פרקי תהילים על ידי הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין נשא הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת "חברון - גבעת מרדכי" את המשא המרכזי.

בדבריו עמד הגר"ד כהן על הצורך במאבק משותף ומלוכד של כלל הציבור החרדי מתוך אחדות מלאה שתביא את ההצלחה. "גם אם יש פיקוח שלפעמים צריך אותו, השאלה הינה איך עושים את הפיקוח? באיזה דרך? האם הפיקוח נועד להשפיל ולבזות את המנהלים ומורים? לרמוס בדרך בזיון?".

"המחנכים הם מצדיקי הרבים ויש לכבד אותם ולא לבזותם. הם אלו שמופקדים על חינוך ילדינו. זה היסוד של החיידרים, של תלמודי התורה", המשיך הגר"ד כהן, "ועדת הרבנים היא תכריע בהכל, במה כן לקבל את הפיקוח ובמה לא לקבל את הפיקוח. אנחנו לא מחפשים סתם להתחכך אבל במה שנוגע ליסודות החינוך, במה שצריך להתנגד, נתנגד כולנו ללא שום שאלה".

החלטות כינוס המנהלים

לסיכום הוקראו החלטות הכינוס כדלהלן: "א. אנו פונים לראשי השלטון ולראשי משרד החינוך ומבקשים על נפש ילדנו דור העתיד, אל תגעו במשיחי, תנו לנו להמשיך ולחנך את בנינו ובנותינו ברוח ישראל סבא.

"ב. אנו פונים לכל מי אשר בכוחו לעזור: דעו, כל הקשיים שמשרד החינוך מערים בדרכינו, גם הרוחניים וגם הגשמיים (כל הנהלים למיניהם, נוהל רישוי איתנות פיננסית, נוהל רישום וקבלת תלמידים ועוד שלל גזירות הנוחתות עלינו השכם והערב באיצטלה של סדר ושקיפות), הכל הוא למען אותה מטרה להצר את צעדינו ולהקשות עלינו על מנת שבסופו של דבר נכנע ונכרע לבעל. על כן אנו מתחננים בפני בורא עולם שיעזור לנו לשמור על פך השמן הטהור תשב"ר ומבקשים מכל מי שבידו לעשות דעו עתיד ילדינו בסכנה.

"ג. כוחנו באחדותינו ועל מנת לנצח במאבק הצודק עלינו להיות מאוחדים ונחושים, וכמחאה על התנכלות משרד החינוך ברוחניות ובגשמיות, אין לשתף פעולה כלל עם הפיקוח, או ללכת להשתלמויות, עד שתשתנה החלטת ועדת הרבנים, והמפקחים והמפקחות, יידעו בדיוק במה מותר להם להתערב ובמה לא.

"ד. ועדת הרבנים תפרסם לציבור מידי תקופה את הת"תים הכפופים להוראותיהם, ומכלל הן נשמע לאו".

לסיום, מבקשים המנהלים משלוחי דרבנן, שידאגו למאות אלפי הורים שמצבם הכלכלי קשה ואלפי מלמדים שמשכורתם נשחקה בעשר שנים האחרונות באופן קשה ביותר, שידאגו להגדלת תקציב תלמודי התורה. "העמידו את נושא הת"תים בראש מעיינכם, אנא דאגו שתקציב הת"תים יגדל באופן משמעותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר