יום שישי, 17.05.2024 שעה 18:13

עידן מימון: מקווה להיות כמה שפחות על המגרש

המאמן הטרי של הפועל ראשל"צ דיבר במסע"ת לקראת חצי גמר הגביע בכדוריד: "אין עכשיו תירוצים". גלעד מאור: "בהצלחה בתפקיד שלא ישנים בו בלילה"

|
עידן מימון (נעם מורנו)
עידן מימון (נעם מורנו)

משחקי חצי גמר גביע המדינה בכדוריד יתקיימו מחרתיים (שלישי) בהיכל קבוצת שלמה כאשר המשחק שיפתח את המעמד המרגש יהיה בין מכבי ראשון לציון, אחת הקבוצות הכי מעוטרות בליגה, לבין א.כ. נס ציונה, שלא הגיעה למעמד שנים רבות. המשחק השני יפגיש את הדאבליסטים, הפועל ראשון לציון עמוסת הצרות עם אס״א תל אביב, שכבר ניצחה אותם העונה. הצפי לפי דבריו של סגן יו"ר איגוד הכדוריד, רון קוגמן, הוא שההיכל יהיה מלא עד אפס מקום, כשאלפיים כרטיסים כבר נמכרו.  

הערב התקיימה מסיבת העיתונאים בהיכל קבוצת שלמה לקראת המפגשים בה נכחו לצד סגן היו"ר גם מאמני הקבוצות והקפטנים, כשאין ספק שמינויו הטרי של עידן מימון, למאמן-שחקן בצד האדום של ראשל"צ תפס את מרבית תשומת הלב. 

מימון: "זה יהיה מאבק קשה"

"סיטואציה לא קלה עברה עליי, בטח בהיותי שחקן פעיל, וזה היה עבורי קו אדום להיות מאמן-שחקן" אמר מימון והוסיף: "אני מצהיר שאני מקווה שאהיה כמה שפחות על המגרש. אני ממש לא שמח אבל אעשה את המקסימום. נכון שבמבחן התוצאה אנחנו נכשלים כרגע בגדול אבל אנחנו עדיין נאבקים על שני תארים ככה שמבחינתנו שום דבר עוד לא נגמר. אני מאמין בקבוצה ובשחקנים ואין עכשיו תירוצים. אנחנו עדיין המועדון הכי מעוטר בישראל ומאוד איכזבנו את האוהדים השנה, אני מקווה שנתקן את זה. לאשתי אמרתי: 'תשכחי מבעלך בארבעה חודשים הקרובים', אני מוכן להקריב את המשפחה שלי לחודשים הקרובים אבל השחקנים צריכים להקריב את כל מה שיש להם על המגרש". 

גלעד מאור, אסף לוי, רון קוגמן, עידן מימון ואולג בוטנקו (נעם מורנו)
גלעד מאור, אסף לוי, רון קוגמן, עידן מימון ואולג בוטנקו (נעם מורנו)
 

על הקרב מול אס"א אמר מימון כי הפועל ראשון תמיד נאבקת על כל התארים ושגם השנה ירצו לשמור על התואר שלהם מהשנה שעברה. אס"א אמנם ניצחה את הפועל בליגה העונה, אבל שם מבינים כי החבורה של מימון היא מחזיקת הגביע מהשנה שעברה והקבוצה המעוטרת במפעל עם 14 גביעים ב-21 הופעות במעמד הגמר. על כך הגיב המאמן אולג בוטנקו: "אין ספק שהסיטואציה מול הפועל ראשון מיוחדת ומניסיוני אני יודע שזה מורכב ולא פשוט להיות בנעליים של עידן. כרגע אני מתייחס לקבוצה שלי. מאמין שיהיה משחק חזק ונצטרך להתמודד עם אובר מוטיבציה". 

מאמנה של מכבי ראשל"צ, גלעד מאור, התייחס גם הוא לשינוי בעמדת המאמן ביריבה העירונית: "עידן הוא אחד השחקנים שתמיד היה סוג של מאמן על המגרש. הכניסה שלו לתפקיד המאמן היא חלקה. כשאתה במכבי ראשון, כל מה שקורה בהפועל הוא מסוכן. אני מאחל לו באמת הצלחה אישית וברוך הבא לתפקיד שלא ישנים בו בלילה. אתה עובד קשה בסיטואציה כזאת בשביל המעמד הזה". על המשחק מול נס ציונה הוסיף: "אני חושב שיהיה ביננו קרב שקול, הכדוריד השתנה, הליגה צפופה וזה הופך אך זה ליותר מרגש ומותח". 

גלעד מאור (נעם מורנו)
גלעד מאור (נעם מורנו)
 

"לגביע חוקים משלו" כך אומרת הקלישאה השחוקה, אך אולי בקרב בין מכבי ראשון לנס ציונה, היא תתברר כנכונה. אסף לוי, מאמן הכתומים, אופטימי: "תהיה חוויה מעניינת למועדון שלנו ולקבוצה שלנו ונעשה הכל במסע שלנו קדימה להשיג תואר, נס ציונה בשום ענף קבוצתי לא קטפה תואר. אני מקווה שנפצה על החיסרון המקצועי שלנו על המגרש ונביא את כל הלב והנשמה. לגבי עידן אני רוצה להוסיף, יש לו הרבה כדוריד בראש והוא יצטרך לנסות לעשות את ההפרדה בין שחקן למאמן, סיטואציה לא פשוטה אבל אם יש מישהו שיכול לעשות את זה, זה עידן. כמו שאמרתי לאולג, זה יכול לקחת את הקבוצה לכל מקום". 

עד לא מזמן הם חלקו את עמדת הקפטן באותה העיר וכעת יואב נאמן ינסה להוביל את מכבי ראשון כל הדרך אל הגמר כשהוא מביט במאמן האדום מהצד: "אני לא מקנא בעידן. אני מאמין שהפועל הם כמו עוף החול תמיד קמים ותמיד שם גם אם היו מביאים מאמן אחר ואני בטוח שהם יהיו שם בשלבים המאוחרים ואני גם בטוח שבעתיד עידן יהיה מאמן מאד טוב השאלה כמה זמן זה ייקח. ככל שאני מתבגר התשוקה למשחק גוברת ואני לא יודע מה יכול להחליף את זה מבחינתי, אני אשמח לשחק כל הדרך אל הקבר. לגבי המשחק, גביע, משחק אחד בו יחסי הכוחות נוטים להתאזן".

יואב נאמן (נעם מורנו)
יואב נאמן (נעם מורנו)
 

גם עידו לביא, הקפטן של אס"א שיתף בתחושות לקראת ההתמודדות : "לגבי חוסר היציבות, אצלנו השחקנים הצעירים צוברים ביטחון, וזה שכר לימוד שצריך להיעלם ולפי דעתי העניין הזה מאחורינו. הליגה השנה מאד מתוחה וגביע זה פשוט מי תגיע יותר מוכנה למשחק ואין חוקים. יש לנו שני 'זרים', ניבו לוי ורם טורקניץ, שני שחקנים טובים, הם שניים מתוך מכלול שחקנים טובים שלנו יש להם המון פוטנציאל ויש להם את זה, הם עברו הרבה משחקים בינלאומיים והם כבר לא כאלו צעירים". 

לסיום, עמית כהן הקפטן של הקבוצה היחידה שעוד אין לה תארים בארון אמר: "זהו מעמד מאד מכובד ואנחנו מתרגשים. לצד זה אנחנו לא מגיעים כתפאורה, אמנם אנחנו אנדרדוג מובהק, אבל אנחנו מגיעים לנשוך ויהיה מעניין. להגיע למעמד הזה בגביע זה המקום שלנו לגנוב משחק. הופתענו מאד מכמות הצופים שהולכת להיות והעיר כולה נרתמת למאמץ הזה. מכבי ראשון היא קבוצה שאסור לעשות נגדה טעויות, כמה דקות שאתה לא מרוכז והם יברחו לך כי הם הקבוצה הכי מהירה בארץ. כולם יודעים מי זאת מכבי ראשון". 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */