יום שלישי, 21.05.2024 שעה 03:30

ג'וקוביץ' זכה באליפות אוסטרליה בפעם השישית

הסרבי ניצח 1:6, 5:7, 6:7 (3:7) בגמר את אנדי מארי והשתווה לרוי אמרסון עם כמות הזכיות במלבורן ולרוד לייבר וביורן בורג במספר תארי הסלאם (11)

|
נובאק ג´וקוביץ´ מנשק את הגביע (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ מנשק את הגביע (רויטרס)

נובאק ג'וקוביץ' זכה היום (ראשון) באליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס בפעם השישית בקרייירה אחרי שניצח בגמר חד צדדי את אנדי מארי 1:6, 5:7, 6:7 (3:7). בזכות הזכייה השווה הסרבי בן ה-28 את כמות הזכיות במלבורן לזו של רוי אמרסון האוסטרלי ואת מספר תארי הגראנד סלאם של רוד לייבר וביורן בורג (11).

נולה, שהגיע לגמר אחרי הניצחון על המדורג שלישי בעולם, רוג'ר פדרר, ניצל את יום המנוחה העודף שהיה לו על יריבו, שגבר על מילוש ראוניץ' בקרב שארך ארבע שעות, כדי לנצח בקלילות את המערכה הראשונה 1:6. בסט השני ג'וקוביץ' איבד משחקון הגשה ראשון, אבל שתי שבירות הספיקו לו כדי לנצח 5:7. המערכה השלישית הגיעה לשובר שוויון, שם קיבלנו מיקרו-קוסמוס של המשחק כולו, כשמארי רשם שתי שגיאות כפולות בהגשה ואיפשר לסרבי להגיש למשחק. ג'וקוביץ' עשה את זה כמו גדול ועם אייס ניצח את גמר אוסטרליה השישי ברצף שלו מתוך השבעה אליהם הגיע (2008, 2011, 2012, 2013, 2015 ו-2016).

נובאק ג´וקוביץ´ חוגג ניצחון בגמר אליפות אוסטרליה (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ חוגג ניצחון בגמר אליפות אוסטרליה (רויטרס)
 

הבריטי מנגד, העפיל לחמישה גמרים במלבורן והפסיד בכולם (ארבעה מתוכם לג'וקוביץ'). והוא ינסה את מזלו בפעם הבאה, אם תהיה. סה"כ נפגשו השניים 31 פעמים כשהמאזן עומד על 9:22 לטובת נולה, כולל 2:7 בגמרים. המדורג שני בעולם רשם הערב 65 טעויות לא מחויבות לעומת 41 של המנצח, שניצל 5/12 נקודות שבירה. מארי השיג רק 2/6. סה"כ כמות הנקודות עמדה על 99:123 לטובת הסרבי, שממשיך לשלוט בענף ביד רמה ובזרוע נטויה.

נובאק ג´וקוביץ´ מגיש (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ מגיש (רויטרס)
 

אנדי מארי (רויטרס)
אנדי מארי מכה (רויטרס)
 

מערכה ראשונה: 1:6 לג'וקוביץ'
במשחקון ההגשה הראשון של ג'וקוביץ' מארי הצליח לסחוט אותו לגיים ארוך אחרי שכבר עלה ליתרון, אבל הסרבי הצליח לנצח ולעלות ל-0:1. הבריטי נשבר בשלב מוקדם עם טעות כפולה בהגשה האחרונה במשחקון השני ונקלע לפיגור 2:0. המדורג ראשון בעולם קיבל ביטחון, נכנס לקצב וניצח את הגיים השלישי על האפס. המדורג שני בעולם נכנס להלם ואיבד גם את המשחקון הרביעי, 0:4. מארי הצליח לנצח משחקון הגשה אחד, אבל ג'וקוביץ' סיים את הסט הראשון ב-1:6 קליל אחרי חצי שעה בדיוק.

נובאק ג´וקוביץ´ חובט (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ חובט (רויטרס)
 

 

מערכה שנייה: 5:7 לג'וקוביץ'
הבריטי ידע שהוא חייב להיות אגרסיבי יותר ועם טניס קשוח הצליח לנצח את המשחקון הראשון ולעלות ל-0:1, אבל נולה לא התרגש ובעזרת אייס לקח 15:50 את הגיים השני. המשחקון השלישי היה הארוך ביותר, כשהיתרון עבר מצד לצד במשך 11 דקות, בסופו מארי הצליח לנצח בעזרת הגשה ללא מענה. מדהים. הסרבי שמר על משחקון ההגשה שלו וגם מארי, בעזרת מכת כף יד עוצמתית במשחקון החמישי, 2:3. לבריטי היו שתי אפשרויות שבירה בגיים השישי כדי לשבור את יריבו, אבל הוא לא ניצל אותן, כולל החטאה נוראית ליד הרשת, וג'וקוביץ' איזן ל-3:3. 

אנדי מארי שואג (רויטרס)
מארי שואג (רויטרס)
 

מארי נתקע על פספוס ההזדמנות ונולה, שהריח דם, שבר אותו ועלה ל-3:4. המדורג שני בעולם הצליח איכשהו למצוא את הכוחות והפעם גם לנצל נקודת שבירה עם מכת גב יד נהדרת. 4:4, הסרבי נשבר לראשונה. המדורג ראשון בעולם לא הצליח לנצל שתי נקודות שבירה במשחקון התשיעי ובעזרת טעות לא מחויבת איפשר למארי לעלות ל-4:5. ג'וקוביץ', שהשווה ל-5:5 נקלע לפיגור 0:40 בגיים ה-11, אבל בעזרת טניס מדהים מהקו האחורי וראלי אחד של 36 חבטות, חזר ושבר שוב את יריבו, 5:6. שתי שגיאות כפולות ברצף בהגשה של הסרבי סידרו למדורג שני נקודת שבירה, אבל הוא שוב לא ניצל אותה ונולה ניצח ועלה ל-0:2 במערכות.
 

אנדי מארי מזיע (רויטרס)
אנדי מארי מזיע (רויטרס)
 

מערכה שלישית: 6:7 (3:7)
התסכול ניכר היטב בטניס של מארי והוא נשבר כבר במשחקון הראשון. ג'וקוביץ' לא ריחם על יריבו השבוז ועלה בקלות ל-0:2. הבריטי ניסה להחזיר מלחמה והצליח לנצח את הגיים השלישי, 1:2. גם במשחקון הרביעי מארי קיבל אפשרות שבירה, אבל לא הצליח להשלים את המשימה והפסיד את הגיים, 1:3. מהלך נאה של סרב אנד וולי של המדורג שני בעולם הקטין ל-2:3. כנראה שהסרבי התחיל לחשוב על נאום הסיום כי הוא איבד ריכוז במשחקון השישי, הבריטי ניצל זאת ושבר ל-3:3. מארי קיבל ביטחון וניצח בקלות את משחקון ההגשה שלו, 3:4.

שני השחקנים שמרו על משחקוני ההגשה שלהם עד למצב של 6:6. הולכים לשובר שוויון. הבריטי התחיל את שובר השוויון עם שגיאה כפולה ונולה הגיב עם אייס בדרך ל-0:3. מארי הקטין ל-3:1, אבל שגיאה כפולה נוספת בסרב העלתה את המדורג ראשון בעולם ל-1:5. ג'וקוביץ' הגיש למשחק במצב של 3:6 בשובר השוויון והשלים את המשימה באייס כמו ע-נ-ק.

נובאק ג´וקוביץ´ ואנדי מארי (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ ואנדי מארי לפני המשחק (רויטרס)
 
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */