שתף קטע נבחר

בורסות אסיה זינקו אחרי מהלך דרמטי ביפן

מדד ניקיי בטוקיו טיפס ב-2.8%, אחרי שהבנק המרכזי ביפן קבע ריבית של מינוס 0.1% על כספים שהבנקים במדינה מפקידים. כלכלנים בהונג קונג: השווקים ראו את הגרוע ביותר בינואר, אך החשש ממיתון עולמי לא מוצדק

הבורסות באסיה נסחרו הבוקר (ו') בעליות שערים, לנוכח החלטתו המפתיעה של הבנק המרכזי של יפן לאמץ שיעור ריבית שלילי, בניסיון לתמוך בכלכלה. במסגרת המהלך, בנקים שמפקידים בבנק המרכזי היפני יצטרכו לשלם ריבית של 0.1%. מדד ניקיי בטוקיו טיפס בתגובה בשיעור של 2.8%, בורסת שנגחאי זינקה ב-3.1%.

 

לעומת זאת, מחיר הנפט עולה על רקע הודעתו של שר האנרגיה הרוסי, אלכסנדר נובאק, כי המדינות החברות באופ"ק עשויות להיפגש לדון באפשרות של צמצום הייצור. נפט מסוג קרוד עולה לרמה של 34 דולר לחבית. בנוסף, נפט מסוג WTI עולה ב-1.4% ל-33.69 דולר לחבית, וצפוי לסיים את השבוע בעלייה של 4.7%. עם זאת, מאופ"ק נמסר כי עדיין לא נקבע מועד לפגישה המתוכננת. 

 

בשבוע האחרון נרגעו הירידות החדות שאפיינו את מרבית חודש ינואר ומחקו 7 טריליון דולר משווי נכסים ברחבי העולם. הירידות נבלמו על רקע סימנים מצד הבנקים המרכזיים שהם מוכנים לפעול על מנת לבלום טלטלות נוספות. בנוסף להחלטת הבנק המרכזי של יפן על הריבית השלילית, הבנק האירופי רמז כי ייתכן וירחיב את התמריצים כבר במרץ, ובסין הזרים הבנק המרכזי הון בסכומי שיא למערכת הבנקאות.

 

"ההחלטה של הבנק היפני היא חיובית", הגיב חאיין דו, מחברת ניהול הנכסים ברינג בהונג קונג. "הם מנסים להחליש את הין כדי לחזק את הייצוא ולעודד את הצריכה. השווקים ראו את הגרוע ביותר בינואר, אך החששות לגבי מיתון עולמי אינם מוצדקים, בייחוד כשהבנקים המרכזיים ממשיכים לתמוך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הבורסה בטוקיו
צילום: רויטרס
מומלצים