שתף קטע נבחר

גם זאת נקמה: 73:89 להפועל ת"א על אשדוד. צפו

מחזור 17: האדומים גברו על הקבוצה של צביקה שרף אחרי ההפסד מולה בסיבוב הראשון. לימונד כיכב עם שורה סטטיסטית מרשימה של 17 נקודות, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים. קאמבק גדול של הפועל אילת סידר לה 73:74 על קריית גת

עד היום מכבי אשדוד/באר טוביה הייתה מושלמת מול הקבוצות התל-אביביות. אחרי שני ניצחונות על מכבי ואחד על הפועל בסיבוב הראשון, הערב (ב') הקבוצה של צביקה שרף הפסידה לאדומים בהיכל קבוצת שלמה 89:73 ואיבדה גובה לאחר ההצגה הביתית על חשבון טיילור רוצ'סטי ושות' במחזור הקודם.

 

 

רביב לימונד היה השחקן הבולט של שרון אברהמי עם קליעות חשובות והעמיד שורה סטטיסטית יפה של 17 נקודות, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים. טרה סימונס נצץ עם 15 ואל מול 13 נקודות משותפות של הצמד דיאנטה גארט-אייזיאה סוואן זה לגמרי הספיק.

 

במשחק המוקדם של הערב הפועל אילת גברה 73:74 על מכבי קריית גת, אחרי שפיגרה ב-25 נקודות במהלך הרבע השני (20:45). קאמבק ענק שלה אחרי ההפסקה בהובלתו של קאליף וואייט הנהדר (21 נקודות) עזר לה לסמן 'וי' דרמטי במיוחד. פרט לוואייט גם אלאדה אמינו הצטיין עם דאבל-דאבל של 20 נקודות ו-10 ריבאונדים.

  

הפועל תל-אביב - מכבי אשדוד/באר טוביה 73:89

יונתן שולדבראנד, שהתקבל בחמימות על-ידי הקהל האדום וגם זכה למגן הוקרה מהפועל ת"א לפני המשחק, פתח אותו עם שתי צליפות מחוץ לקשת והוביל את אשדוד ל-0:6. וויליאמסון דאג להכניס את האדומים למשחק ושלוש דקות מפתיחת המשחק צימק ל-8:7.

 

רביב לימונד העלה את הפועל ת"א ליתרון ראשון במשחק - 10:12, כשנותרו ארבע דקות וחצי לסיום הרבע. המשחק המשיך להיות צמוד במיוחד, לימונד היה האיש של הפועל ת"א בדקות הללו ושלשה שלו הובילה את האדומים ל-18:21. תמיר בלאט צלף שלשה משלו, והפועל סיימה את הרבע הראשון ביתרון 21:24.

 

רביב לימונד שומר על אייזיאה סוואן (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
רביב לימונד שומר על אייזיאה סוואן(צילום: ראובן שוורץ)

 

ג'ף אלן פתח טוב את הרבע השני עם שלוש נקודות וקבע 23:27, לימונד העלה את האדומים ל-23:29 ואילץ את צביקה שרף לקחת פסק זמן. אשדוד ניסתה לחזור למשחק, גלאדנס צימק את הפער אבל טרה סימונס דאג לשמור על מרווח ביטחון והעלה את האדומים ל-27:31, חמש דקות לסיום המחצית. 

 

שרון אברהמי פרץ למגרש ולא בפעם הראשונה, השופטים העניקו לו עבירה טכנית ואשדוד ניצלה את ההזדמנות וצמצמה ל- 33:30. הפועל חזרה מהר, אלן ולימונד הגדילו את הפער ושלשה של באטל קבעה כבר הפרש דו-ספרתי, 30:41, 2:11 דקות לסיום המחצית. עם הירידה להפסקה הראה לוח התוצאות 39:52 להפועל ת"א.

 

רוברט רות'בארט בפעולה (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
רוברט רות'בארט בפעולה(צילום: ראובן שוורץ)

 

שתי הקבוצות פתחו את הרבע השלישי במקבץ החטאות, שלאחריו שולדבראנד מצא את הסל וקבע 41:52 לאדומים. אשדוד ניסתה לרוץ (4:9) ולמזער נזקים, בדרך ל-50:56. לימונד ואלן דאגו לשמור על היתרון של המקומיים, 53:62.

 

שלשה של שולדבראנד צימקה ל-58:62 בלבד, 2:21 דקות לסיום הרבע. הקבוצה של צביקה שרף המשיכה ללחוץ: הול צימצם ל-60:62 כשלאחר מכן אלן ספג עבירה, לא ממש אהב את השריקה ואמר כמה מילים מיותרות לשופטים שעלו לו בעבירה טכנית, שהייתה החמישית שלו. סל של תומאס השווה ל-62:62 ובסיום הרבע - 62:64 להפועל ת"א.

 

יונתן שולדבראנד מתקשה מול טרה סימונס (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
יונתן שולדבראנד מתקשה מול טרה סימונס(צילום: ראובן שוורץ)

 

ההגנה של הפועל ת"א לא הצליחה לעצור את אשדוד ו-6:43 דקות לסיום המשחק היתרון של המארחת היה מזערי - 69:70. האדומים איבדו את רות'בארט בעבירה חמישית, אבל סימונס דאג לחפות על היעדרו וקבע 69:74.

 

תומאס ספג עבירת תוקף אחרי שפגע במתן נאור אבל דווקא הספסל של הפועל ת"א היה זה שהשתולל והסתכן בעבירה טכנית נוספת. מיד לאחר מכן מתן נאור ספג עבירת תוקף משלו והקהל האדום הגיב בשירת 'אין יציאה'. אשדוד לא ניצלה ראוי את הבלאגן על המגרש ולא הצליחה להקטין את ההפרש. מתן נאור וטרה סימונס צלפו מחוץ לקשת ובסיום הפועל ת"א חוגגת ניצחון ביתי רביעי בלבד העונה - 73:89.

 

כבר לא מושלם מול התל-אביביות. צביקה שרף (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
כבר לא מושלם מול התל-אביביות. צביקה שרף(צילום: ראובן שוורץ)
 

 

לסטטיסטיקת המשחק המלאה

 

הפועל אילת - מכבי קריית גת 73:74

קריית גת פתחה את המשחק בסערה. נמרוד טישמן ואלאנדו טאקר הריצו אותה ל-3:11 וסל של פול דילייני כבר קבע 5:17, 3 וחצי דקות לסיום הרבע הראשון. קאליף וואייט ניסה למזער נזקים וצימצם למינוס 7, אבל המילה האחרונה של עשר הדקות הראשונות הייתה של נמרוד טישמן. בסיום הרבע - 10:19 לעולה החדשה.

 

חשבתם שכאן הקבוצה של נתי כהן תעצור? תחשבו שוב. ברבע השני היא רק הגדילה את הפער והמשיכה לעשות ככל העולה על רוחה על הפרקט באולם בגין.

 

טאקר, אמינו וטישמן חגגו וחמש דקות לסיום המחצית האורחת בפלוס 17, 18:35. אחרי שניצחה את הרבע 20:29, ירדה קריית גת ביתרון גדול במיוחד להפסקה - 30:48.

 

אילת יצאה מחדר ההלבשה מפוקסת יותר והתחילה לנגוס בהפרש. כדיר ואפיק ניסים השתלטו על המשחק ויחד עם וואייט החזירו את הקבוצה שלהם למסלול - 57:51. דיאנדרה קיין קלע את הסל האחרון של הרבע, שקבע 59:53 לזכות קריית גת לפני הרבע הנועל.

 

קאליף ווייאט בהופעה (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
קאליף ווייאט בהופעה(צילום: יאיר שגיא)
 

 

זה היה באוויר, וברבע האחרון המהפך של אילת אכן הושלם בהצלחה. סטו דגלאס עוד שמר על ההובלה של קבוצתו, אלא שהיא לא החזיקה לעוד הרבה זמן. סל של וואייט הלוהט העלה את אילת ליתרון ראשון הערב - 62:63, שבע דקות לסיום.

 

שתי נקודות של טפירו קבעו 63:65, וואייט וקיין החזירו בסלים משלהם ואילת שוב הובילה, הפעם 67:70. סל חשוב של פול דילייני הלחיץ מעט את אילת, שנשמה לרווחה הודות לאיש החם שלה, וואייט, שקבע 71:74 שלוש שניות לסיום עם צליפה גדולה משלו. גם שתי זריקות מדוייקות של דילייני מהקו לא עזרו לאורחים ובסיום - ניצחון ענק לאילת, 73:74.  

 

לסטטיסטיקת המשחק המלאה

 

אפיק ניסים  (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
אפיק ניסים (צילום: יאיר שגיא)

 

אלישי כדיר (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
אלישי כדיר(צילום: יאיר שגיא)

 

 


פורסם לראשונה 25/01/2016 19:29

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אייזיאה סוואן מול טרה סימונס
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים