צעדה אנטישמית בשטוקהולם

שבדיה: "האמירות של שרת החוץ גורמות לניאו נאצים להרים ראש"

בקהילה היהודית בשבדיה מודאגים מהאנטישמיות הגוברת, עשרות ניאו נאצים צעדו בשטוקהולם. חבר הקהילה אומר ל"כיכר השבת" כי יש קשר להתבטאויות שרת החוץ נגד ישראל (עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הפגנה נגד שרת החוץ השבדית (צילום: מרים אלסטר פלאש90)

אנטישמיות בבירת שבדיה: הקהילה היהודית בשוודיה סוערת, בעקבות צעדה מתריסה של עשרות ניאו נאצים בעיר הבירה שטוקהולם, שתקפו שוטרים ודיברו בגנות היהודים.

המשטרה שהגיע למתחם בו התקיימה ההפגנה הלא חוקית, ביקשה מהמפגינים לעזוב את המקום, אולם הם סירבו ואף תקפו שוטרים, ובשל כך נעצרו כמה מהם.

לדברי גורמים בקהילה היהודית, האנטישמיות בשבדיה הולכת וגוברת, ולדבריהם יש קשר בין התבטאויותה החריפות והחמורות של שרת החוץ של המדינה נגד ישראל, לבין מעשי האנטישמיות.

"ההתבטאויות של שרת החוץ נגד ישראל ומדיניות הממשל גורמת לנאו נאצים להרים ראש", אמר חבר בקהילה היהודית בשיחה עם "כיכר השבת", "אנחנו חוששים יותר מבעבר אבל מנסים להתמודד בגבורה עם השגרה החדשה".

לדבריו, "ראש הממשלה בנימין נתניהו, צריך להמשיך ולגנות את מדיניות הממשל שלא עושה טוב מספיק עם היהודים ובמיוחד שרת החוץ שלו שתוקפת את ישראל, גורמת לאנטישמים לראות בנו אזרחים ללא גב ביטחוני".

אשתקד, על רקע גל הטרור בארץ, מאות פרו-פלסטינים קיימו הפגנה בעיר מאלמו שבשבדיה וקראו "לשחוט יהודים", "לדקור חיילים" ו"לפתוח באינתיפאדה שלישית". גם ילדים הגיעו להפגנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר