היכונו לסערה

החזאים מעריכים: השלג יגיע לירושלים בשני וייערם ל-10 ס"מ

בשני בלילה, ככל הנראה, זה יקרה: שלג יירד בירושלים וצפוי להיערם עד לגובה של עשרה ס"מ. מה יקרה בשאר הארץ? התחזית המלאה והמעודכנת לסערה שתורגש בימים הקרובים (חדשות, בארץ)

אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

השירות המטאורולוגי במשרד התחבורה פרסם הערב (מוצ"ש) הודעה מעודכנת למזג האוויר בימים הקרובים ממנה ניתן ללמוד על החמרה בתחזית מזג האוויר הצפויה, ושלג שאולי ייערם להערכת החזאים עד ל-10 ס"מ בירושלים.

ההחמרה המדוברת במזג האוויר היא סביב הלילה שבין שני לשלישי ויום שלישי בבוקר. בסקירות קודמות לגבי מזג האוויר נאמר כי בירושלים יהיו משקעים מעורבים עם ברד בשני בלילה, אולם ההערכה הנוכחית מדברת על אפשרות של שלג בגובה 10 סנטימטרים.

ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

התחזית המלאה:

ביום ראשון ינשבו רוחות עזות, הים יהיה גבוה ובנגב ייעשה אביך. המשקעים בצפון ובמרכז יתחזקו משעות הבוקר וילוו בסופות רעמים. קיים חשש לשיטפונות והצפות. שלג כבד יחל לרדת ולהיערם בצפון רמת הגולן. "בשעות הצהריים יחלו המשקעים בפסגות ההרים בצפון ובמרכז (מעל 900 מטרים) להיות מעורבים - גשם עם שלג".

בלילה שבין ראשון לשני תחל הצטברות של שלג בפסגות ההרים באזורים שמעל 900 מ' גם בצפון ובמרכז. בגבהים שבין 800 ל-900 מטרים צפויים בשלב זה משקעים מעורבים של גשם עם שלג או שלג שלא ייערם.

ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ביום שני יהיה קר מאוד. "בשעות הבוקר המוקדמות הצטברות השלג עשויה לרדת לגובה של כ-800 מטר בהרי המרכז וכ-700 מטר בגליל העליון. בשלב זה יכולה להיות היערמות גם באזור ירושלים (בשכונות הגבוהות) וגם באזור צפת".

"באזור הגליל העליון החצי הראשון של יום שני הוא פרק הזמן בו החשש הגדול ביותר להיערמות משמעותית של שלג. בחצי השני של היום הסיכוי לשלג משמעותי בצפון הולך ויורד. לאחר שעות הבוקר ייתכן ורום השלג יעלה באזור הרי המרכז אל 850 מטר והמשקעים באזור ירושלים יהיו מעורבים - גשם עם שלג".

בהר חברון, גוש עציון ובית אל שלג לפרקים גם בשעות הצהריים של שני. לקראת ערב צפויים המשקעים באזור זה להתחזק ורום השלג צפוי להנמיך בהרי המרכז לגובה של כ-750 מ'. בשלב זה צפויה הצטברות של שלג בירושלים. פרק השלג הזה עשוי להימשך עד שלישי בבוקר.

ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ביום שלישי צפויים משקעים מרובים וסופות רעמים במישור החוף הדרומי וצפון מערב הנגב, קיים חשש להצפות. בשעות הבוקר המוקדמות שלג מעל 750 מטר בהרי המרכז, כולל ירושלים. אפשרות לשלג קל גם במצפה רמון. "לקראת צהריים רום השלג בהרי המרכז צפוי לעלות ל-800 מ' והמשקעים באזור ירושלים ייעשו מעורבים. בשלב זה ככל הנראה יתחדש בצפון (גליל עליון וגולן) השלג מעל גובה של 700-750 מטר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר