הפינוי והסערה בקואליציה

בבית היהודי ובליכוד תוקפים את יעלון: "אטימות, שערורייה"

בעקבות פינוי הבתים בחברון, פתחו שרים וחברי כנסת מהליכוד ומהבית היהודי, במתקפה חריפה נגד שר הביטחון יעלון, חלקם איימו כי יצביעו נגד הקואליציה. יעלון: "הפרו את החוק" (פוליטי)

(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

הפינוי בחברון והסערה בקואליציה: בעקבות פינוי המתיישבים מהבתים בחברון, תוקפים שרים וחברי כנסת מהימין את שר הביטחון משה בוגי יעלון, וחלקם מאיימים גם להצביע נגד הקואליציה.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי). אמר כי הודיע לראש הממשלה כי הוא מפסיק להצביע עם הקואליציה עד להחזרת המתיישבים לבתים. אל האיום הצטרפו גם חברים מהליכוד, סגן השר איוב קרא וח"כ אורן חזן, שהודיעו כי לא יצביעו עם הממשלה.

צפו: פינוי הבתים בחברון (צילום: חברים לשעת צרה)

מפלגת הבית היהודי פרסמה תגובה חריפה נגד יעלון בה נאמר: "בעיצומו של גל טרור, שר הביטחון פועל בנחישות, ללא פשרות ובאטימות דווקא לזריקת יהודים מביתם. מדובר בחוסר אחריות, קיבעון מחשבתי והלהטת הרוחות כל ללא סיבה ברורה.

"את אותו להט ונחישות מוטב שיפנה שר הביטחון לטיפול בטרור הערבי ובבניה בלתי חוקית ברורה ביישובי המחבלים. את בדיקת מסמכי הרכישה ניתן לבצע גם ללא השלכת יהודים מביתם".

כאמור, גם בליכוד תקפו בחריפות את יעלון. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: "כאשר מתיישבים פועלים על-פי החוק, הדבר הנכון הוא להמתין עם הפינוי ולבחון את האופציות החוקיות לחיזוק ההתיישבות מתוך דאגה לשלטון החוק. אני קורא לדרג המדיני הממונה על גורמי הביטחון להזדרז ולבדוק את חוקיות הרכישה ולא להלהיט את הרוחות בפינוי מתיישבים. דוקא בימים בהם אויבנו מנסים לפגוע לא רק בגופנו אלא בזכותנו על הארץ נכון להעביר מסר שאנחנו שבנו הביתה״.

שר הקליטה וירושלים זאב אלקין הגיב: ״אני קורא לשר הביטחון לעצור באופן מיידי את פינוי המתיישבים מהבתים בחברון שנקנו על ידם כדת וכדין. זה זמן להילחם בטרור ולתמוך בחיזוק ההתיישבות ולא להילחם במתיישבים. מי שמדבר בשם החוק והסדר מוזמן קודם כל לטפל באנשי הרשות הפלסטינית ובפעילי שמאל קיצוניים שמוציאים להורג פלסטינים, שמעיזים למכור אדמות או בתים ליהודים!״

שר התיירות, יריב לוין, מסר כי "הפינוי הוא שערוריה הזועקת לשמיים שבשום מקום אחר בעולם לא הייתה מתקבלת. כשם שאדם שרוכש בית בתל אביב יכול להיכנס אליו בלי הליך בירוקרטי מיותר, כך צריך להיות גם בחברון. הגיע הזמן לשים סוף לאפליה הפסולה של המתיישבים. אני דורש משר הביטחון לעצור מייד את הליך הפינוי ולהביא את הנושא להכרעת הממשלה בישיבתה ביום ראשון הקרוב".

שרת התרבות מירי רגב הגיבה לפינוי: "גאולת קרקע בארץ ישראל היא פעילות מבורכת, כל שכן בעיר האבות חברון. הרוכשים טוענים שקנו את הדירות על פי כל דין ואם אכן הדברים הם כך זכותם המלאה להתיישב בדירות הללו. ההתיישבות היא פעולה ציונית חשובה ועלינו להמשיך ולהתמיד בה."

שר הביטחון משה יעלון הגיב למתקפה ואמר: "מדינת ישראל היא מדינת חוק, ואין לי כל כוונה להתפשר כשהחוק מופר. במקרה של הבתים בחברון החוק הופר ברגל גסה. כדי להיכנס לבית נדרשות כמה פעולות חוקיות, שאף לא אחת מהן התקיימה. לכן הפולשים פונו".

יעלון קרא לנבחרי הציבור, "לפעול באחריות, לרסן את התבטאויותיהם ולגבות את שלטון החוק - ולא לעודד את לקיחת החוק לידיים והפרתו. זה מתכון בטוח לאנרכיה. ההתנהלות וההתבטאויות של כמה פוליטיקאים בנושא, גובלות בהפקרות ופוגעות בחוסן הלאומי שלנו".

הוא הוסיף: "ההתיישבות חשובה לי ואני פועל למענה, אך לא אתפשר על החוק". טענת רכישת הבתים תיבדק, כמו גם היבטים ביטחוניים ומדיניים, טרם מתן אישור לאיכלוסם. מי שפועל תוך הפרת החוק, לא מסייע להתיישבות אלא פוגע בה קשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר